Enig, men som forbruker i et spill, hvor ikke alle faktum ligger på bordet, er det nesten bedre å salte-kronasjen, kjøpe seg et Avianca gold-card (USD2200). http://loyaltylobby.com/2014/04/01/avianca-lifemiles-silver-gold-status-now-available-for-purchase/ Heller raske med seg poeng på kreditt-kort, mistake-fares og NO or NEVER kampanjene. Noen som har lykkes i å oppgradere NO or NEVER billettene til C evt. Y+ ?
Jo, klart enig I dette sett fra en bevisst frequent traveller (FT) ståsted. Men skulle vært morsomt å sette opp parametrene for en game theory modell på dette sett fra SAS perspektiv. Blir kanskje litt djevelens advokat da, men inntjeningen for selskapet er kanskje ikke skadelidende av en slik inntjeningsmodell, da jeg tipper mange (de fleste?) av SAS kundemasse ikke er særlig opptatt av å optimalisere seg til en bestemt Eurobonus status? Vi tilhører nok en relativt eksklusiv gruppe Men et av de større argumentene I mot en slik cash-poeng-løsning vil nok være *A regelverk. Uansett er jeg redd at en slik endring kommer etterhvert, så man får bare henge på I svingene, lese alt med små skrift og utnytte systemet for det det er verdt
De siste årene så har jeg opptjent status som EBG på poeng, først og fremst på privatreiser og OT-oppgraderinger. I skrivende stund så er jeg ca 2000 poeng unna EBD og bør klare det med god margin selv om mine åtte (?) siste flyvninger ikke har gått gjennom med OT-oppgraderinger.
Mine første EBG-kort fikk jeg gjennom pendling mellom Bergen, Oslo og Stockholm over flere år (en periode jeg ikke lengter tilbake til), mens de siste årene har det vært long haul reiser til Asia, Australia og USA som har gjort at jeg har samlet nok poeng til EBG og nå EBD. Med bookede reiser i høst mangler jeg vel 3.500 poeng fra EBD i denne perioden, og det skal jeg vel klare å skrape sammen innen utgangen av april neste år...
Er på andre året med gull. Diamant blir det fra november. Alt på legs BGO - OSL- BGO. En smuuuuuule lei
Det første sølvkortet jeg hadde var gjennom segmenter. Dette var på ungdomsbilletter, og reiste ofte BGO-OSL via CPH eller ARN. Dette var før bonusforbudet var opphevet. Deretter ble det første gullkortet opptjent med poeng (15% ekstra som sølv) i en kombo av Eco Extra til EWR og trippel grunnpoeng kampanje. Har nå hatt gull i fem år, der jeg har opptjent dette i poeng. Så snart halvveis (+33 år) til lifetime gold. Satser på at SAS fremdeles finnes på den tiden.
Legs, 75 i forrige periode, primært (70%) gjennom pendling OSL-BGO (urk), resten jobb og da primært innenlands.
Legs til EBG, og måtte stresse litt 2 siste dagene av opptjeningsperioden i juli med segment-run til DUB via CPH og ARN
Hei, Jeg har ca 70.000 grunnpoeng per i dag 1/9 og lurer på hvordan jeg skal nå 90.000 før min periode utløper (31/10). Har dere tips til noen "mileage run" eller en reise jeg kan hive meg ut på for å få nok poeng ?
Ja men läs igen vad jag skriver. I Sverige så får du 20,000 grundpoäng om du skaffar ett AmEx Elite Card till 4,000SEK. Jag trodde detta gällde även i Norge men det är max 12,000 extrapoäng du kan få den vägen. Ovanligt att något är bättre här i Östeuropa....