Poeng vs. legs — Hvordan opptjener dere status?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av thecoldfish, 23. aug 2015.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, men som forbruker i et spill, hvor ikke alle faktum ligger på bordet, er det nesten bedre å salte-kronasjen, kjøpe seg et Avianca gold-card (USD2200).
    http://loyaltylobby.com/2014/04/01/avianca-lifemiles-silver-gold-status-now-available-for-purchase/
    Heller raske med seg poeng på kreditt-kort, mistake-fares og NO or NEVER kampanjene.
    Noen som har lykkes i å oppgradere NO or NEVER billettene til C evt. Y+ ?
     
  2. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, klart enig I dette sett fra en bevisst frequent traveller (FT) ståsted. Men skulle vært morsomt å sette opp parametrene for en game theory modell på dette sett fra SAS perspektiv. Blir kanskje litt djevelens advokat da, men inntjeningen for selskapet er kanskje ikke skadelidende av en slik inntjeningsmodell, da jeg tipper mange (de fleste?) av SAS kundemasse ikke er særlig opptatt av å optimalisere seg til en bestemt Eurobonus status? Vi tilhører nok en relativt eksklusiv gruppe:p
    Men et av de større argumentene I mot en slik cash-poeng-løsning vil nok være *A regelverk.
    Uansett er jeg redd at en slik endring kommer etterhvert, så man får bare henge på I svingene, lese alt med små skrift og utnytte systemet for det det er verdt :cool:
     
    Larata liker dette
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    De siste årene så har jeg opptjent status som EBG på poeng, først og fremst på privatreiser og OT-oppgraderinger. I skrivende stund så er jeg ca 2000 poeng unna EBD og bør klare det med god margin selv om mine åtte (?) siste flyvninger ikke har gått gjennom med OT-oppgraderinger.
     
  4. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Mine første EBG-kort fikk jeg gjennom pendling mellom Bergen, Oslo og Stockholm over flere år (en periode jeg ikke lengter tilbake til), mens de siste årene har det vært long haul reiser til Asia, Australia og USA som har gjort at jeg har samlet nok poeng til EBG og nå EBD. Med bookede reiser i høst mangler jeg vel 3.500 poeng fra EBD i denne perioden, og det skal jeg vel klare å skrape sammen innen utgangen av april neste år... :)
     
  5. Snusmumrikken

    Snusmumrikken Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Er på andre året med gull. Diamant blir det fra november. Alt på legs BGO - OSL- BGO. En smuuuuuule lei
     
  6. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Det første sølvkortet jeg hadde var gjennom segmenter. Dette var på ungdomsbilletter, og reiste ofte BGO-OSL via CPH eller ARN. Dette var før bonusforbudet var opphevet. Deretter ble det første gullkortet opptjent med poeng (15% ekstra som sølv) i en kombo av Eco Extra til EWR og trippel grunnpoeng kampanje.
    Har nå hatt gull i fem år, der jeg har opptjent dette i poeng. Så snart halvveis (+33 år) til lifetime gold. Satser på at SAS fremdeles finnes på den tiden.
     
  7. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
  8. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Segment forrige kvalifiseringsrunde, og poeng i inneværende. :)
     
  9. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    £€$: mer enn NOK...
     
    thecoldfish and Baldrick like this.
  10. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Har hatt EBG i to år, begge på legs.
     
    thecoldfish liker dette
  11. Tazoslo

    Tazoslo Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Legs, 75 i forrige periode, primært (70%) gjennom pendling OSL-BGO (urk), resten jobb og da primært innenlands.
     
    Snusmumrikken and thecoldfish like this.
  12. MortenC

    MortenC EBG

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Legs til EBG, og måtte stresse litt 2 siste dagene av opptjeningsperioden i juli med segment-run til DUB via CPH og ARN
     
  13. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

    Jeg har ca 70.000 grunnpoeng per i dag 1/9 og lurer på hvordan jeg skal nå 90.000 før min periode utløper (31/10). Har dere tips til noen "mileage run" eller en reise jeg kan hive meg ut på for å få nok poeng ?
     
  14. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Har du "fina AmExet"? Annars får du 20,000 baspoäng där till ett OK pris. :)
     
  15. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor får jeg kjøpt 20k grunnpoeng ?
     
  16. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    My bad. det är bara i Sverige AmEx Elite Card ger 20,000 grundpoäng per år.
     
  17. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Sjekket det nå. 20.000 grunnpoeng koster ca 21.000 SEK. Det er drøyt
     
  18. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Ja men läs igen vad jag skriver. I Sverige så får du 20,000 grundpoäng om du skaffar ett AmEx Elite Card till 4,000SEK. Jag trodde detta gällde även i Norge men det är max 12,000 extrapoäng du kan få den vägen. Ovanligt att något är bättre här i Östeuropa....
     
    Islending, MadsVaHa and Travellingalf like this.
  19. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Bare å flytte til Sverige skjønner jeg :p
     

Del denne siden