Reisebrev: Go west! Frå Aust-Finnmark til Washington (SK/UA/Seattle, Ballard, Victoria m.m.)

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kristian, 15. okt 2019.

  1. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Nå tror jeg du forvirrer meg med fakta :eek: Mulig at jeg er feilinformert, altså :confused:

    Det ser vi fram til! :):)
     
  2. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tråkket rundt på Smart Club på Alnabru ukentlig som barn. Mine foreldre syntes det var veldig greit å få unnagjort alt av handling på ett sted. Noen trengte nye vinterklær? Smart Club. Skal vi male stua solgul? Smart Club. Golden Eye 007 til Nintendo 64? Smart Club. Det litt komiske var kanskje at det meste kom i grossist-størrelser. Vi kjøpte kilovis med Kellogg's Corn Flakes om gangen. Jeg tror foreldrene mine fortsatt bare er halvveis gjennom kiloet med grillkrydder selv så mange år etterpå. Og ja, Kirkland var et fast innslag.

    Men det var med stor nostalgi jeg besøkte Costco for første gang i North Carolina i 2010 og det slo meg at Smart Club på Alnabru var en tro kopi av originalen. Smart Club gikk vel bra i mange år, men mine foreldre gikk sjeldnere og sjeldnere. Det var rundt da de begynte å selge biler at vi sluttet helt å handle der.
     
    SAJblue, Kristian, Kalsnes and 3 others like this.
  3. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Smart Club var det ihvertfall Atle Brynestad som sto bak. En av eksene jobber på hovedkontoret hans, og gjennom henne fikk jeg 20% rabatt på alt som ble solgt der. :)
     
    Kristian liker dette
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    State Nordic (Heritage) Museum, Ballard
    Mange av skandinavane som emigrerte til USA på seint 1800-tal og første halvdel av 1900-talet kom til Washington state. Nordmenn spesielt fann vegen til Ballard utanfor Seattle.

    State Nordic Museum har hatt som føremål å vise fram skandinavisk og nordisk kultur, historie og handtverk både i gamlelandet og lokalt i Seattle-området.

    Relativt nyleg flytta museet frå gamle og slitne lokale litt i øvre del av Ballard sentrum ned til kaiområdet og inn i nye, flotte lokale.

    Tidlegare har du sett norske flagg mange stadar i Ballard, men med etableringa av m.a. Amazon i området har det kome pengesterke menneske til området som pressar opp prisane og tvinger mange til å flytte, inkludert dei av skandinavisk herkomst.

    Denne utviklinga gjer Nordic museum si rolle kanskje endå viktigare i ivaretakinga av den nordiske kulturarven i området.

    Greier Nordic museum å vere ein relevant kultur- og historieberar i 2019 i sine nye lokale? Nei! Kort sagt vil eg seia at etter at museet flytta til si nye bygning, sviktar museet rolla si fullstendig. Fullstendig.

    Det einaste som er litt bra, er at museet no gir eit innblikk i utviklinga av dei nordiske landa frå neolittisk tid. Problemet er at det heile skjer med 'harelabbtilnærminga'.

    I den gamle bygninga hadde kvart land sitt eige rom som gjorde at ein kunne lære meir detaljert om kva som er typisk for kvart av dei nordiske landa. Dette er no redusert til éin monter på éin vegg og heile utvelginga der verkar ekstremt tilfeldig og nærmast umotivert.

    Den gamle bygninga hadde òg utstillinga 'The coming to America', altså om korleis reisa til og busetjinga i USA var for mange av dei som kom til Seattle-området. Denne er fjerna heilt. Altså ingen spor av sjølve emigrasjonen. Det er for meg uforståeleg og ein viktig del av historia.

    Vidare, utstillinga i det nye bygget som viser kva dei skandinaviske tilflyttarane tok seg til i Ballard er redusert til ei umotivert samling gjenstandar av ting som eigentleg ikkje fortel ei samanhengande historie. Til og med eit tysk munnspel og ein japansk bolle hadde fått plass, men det stod ingenting om kva desse gjenstandane hadde med den nordiske arva i Ballard å gjere.

    Utstillinga som viser fenomen og gjenstandar som har sitt utspring i Norden og har spreidd seg over heile verda er like umotivert som det meste anna på Nordic museum. Eit svært rom med nokre få gjenstandar.

    Museet er fint og flott å sjå til og alt er på overflata nydeleg presentert, men dersom du faktisk skal lære noko om den nordiske kulturarven i Ballard og Seattle, så held du deg langt unna Nordic museum.

    I tilknytning til museet er det fleire som utfører handarbeid, til dømes treskjering som er raudlista som handverk jamvel her heime. Kvar sundag er det ope verkstad for dei som ønskjer å prøve seg på treskjering, men læraren får ikkje lov til å reklamere med aktiviteten sin på museet i plakatform fordi det bryt med stilen, sjølv om undervisninga held til i sjølve museumsbygget.

    Andre ivaretek nordiske strikkemønster og lærer bort dette. Ei heller dette ønskjer museet å reklamere med at folk kan lære seg. Ikkje ein gong donerte kofter og anna er hengt fram i utstilliga.

    Kort sagt har State Nordic Museum, etter mi ringe meining, vorte eit museum som ikkje er i stand til å fylle sin tiltenkte rolle, altså som forvaltar av nordisk historie, kultur og handverk.

    I tillegg har museet ei utstilling som regelrett pisser på den nordiske kulturarva både heime i Noreg spesielt og Norden generelt samt her i Seattle-området.

    Ja, eg fråda tidvis då eg gjekk gjennom museet, spesielt fordi alt på overflata ser så fint ut, men eigentleg er skikkeleg elendig gjennomført.

    #rantendshere

    20191020_101527.jpg
     
    Last edited: 23. okt 2019
    Sunnfjordingen, drsyk, Earl and 9 others like this.
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Potetsmuglaren
    Familieoverhovudet her borte blir 95 år no til våren, om ho lever så lenge. Ho reiste hit som utvekslingsstudent på første halvdel av 1950-talet, men snakkar den dag i dag skikkeleg Lofot-dialekt.

    Ho synst at potetane i USA var kjedelege, så ho fekk med seg nokre settepotetar frå Lofoten som ho skulle ha i hagen i USA.

    Som mange veit er det slett ikkje lov til å ta med frukt og grønt inn i USA, men familieoverhovudet meinte at norsk mandelpotet frå heimgarden i Lofoten, det måtte ho ha med seg.

    Fortald delvis med hennar eigne ord: Eg var jo ein ekte smuglar! Og du veit, eg var så sta at dei potetane skulle eg ha med meg, så eg putta dei i BH-en. Du skjønar, brysta var så små at det var gooood plass der. Og ingen mistenkte noko som helst før syster mi henta meg på flyplassen i Seattle og lurte på kva i all verda hadde skjedd med med brysta mine.

    Sånn vart norsk mandelpotet smugla inn i USA :D
     
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    The evergreen state
    For å halde alt grønt og skjønt, trengst det vatn. Mykje vatn. Det har hølja ned torsdag, fredag, laurdag, sundag og måndag:
    20191021_114915.jpg

    20191021_165752.jpg

    I går tysdag titta sola fram...!
     
    OttoL, Sunnfjordingen, drsyk and 10 others like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke min skyld at det er rotet!
    Vi rotet det ikke til ..
     
    Sunnfjordingen liker dette
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Utflukt til Victoria, British Columbia
    @Eddie47 sa at Victoria er ein fin stad. Så no er mor og eg på tur med The Victoria Clipper. Tre timar med ukristeleg tidleg oppstart. Båten går 0800, innsjekk er 0700, vi hadde ein dryg times køyring før dette, så vi starta 0500 i fall trafikken inn til Seattle var tett...

    20191023_065906.jpg

    Victoria Clipper går frå Pier 69 i Seattle. Vi parkerte bilen i nærmaste parkeringshus og tassa om bord i skuta etter litt ventetid.
     
    drsyk, Earl, OttoL and 6 others like this.
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Tidleg morgongry i Seattle:
    20191023_072240.jpg
     
    drsyk, Earl, Kalsnes and 8 others like this.
  10. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    På måndag var eg uheldig og strekte eit leddband i ankelen, så etter ein tur på 'Urgent Care' i Mount Vernon vart eg utstyrt med to dingsebomsar som gav mor og med prioritert ombordstigning:
    20191023_070917.jpg

    Og her er dingsebomsane:
    20191023_072851.jpg

    Litt av salongen (der det i dag er god plass):
    20191023_072813.jpg
     
    Sunnfjordingen, drsyk, Earl and 6 others like this.
  11. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Sjølv ikkje i djupaste boblerus trur eg du hadde greidd å rote det heile så innmari til. Takk Gud for at eg hadde gratisbillettar inn til museet!
     
    paron and Eddie47 like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    Det går fly!
    F.eks. denne 65 år gamle DH6 1323EC85-42ED-4084-9EDF-14A08F6629A6.jpeg
     
    Last edited: 23. okt 2019
    Sunnfjordingen, drsyk, Earl and 2 others like this.
  13. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Ho mamma flyg (heretter) berre C... Så då vart det båt :rolleyes::)
     
  14. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Seattle 0800 i dag:
    20191023_080554.jpg

    Snart er vi i utlandet:
    20191023_101425.jpg
     
  15. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Vi vart tørste:
    20191023_163732.jpg
     
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Og svoltne:
    20191023_164102.jpg
     
  17. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Og søthungrige:
    20191023_170133.jpg

    Servitrisa sa at dei ikkje serverte to ulike istypar, men ho ville gjerne gjere eit unnatak for meg. Det var ikkje noko problem :)
     
  18. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Nokre ord om Victoria
    Den største byen på Vancouver Island i British Columbia er ein slags mellomting mellom preglaus amerikansk mellomstor by og ein stilig britiskliknande by med viktorianske trekk. Vel, kanskje i overkant sjablongmessig sagt, men eg får stå for det.

    Det var litt fleire lause fuglar (les: heimlause) i Victoria enn eg hadde venta. No hadde eg venta at byen kom til å vere kjemisk fri for slike, så her var eg rett og slett litt på jordet. Vi såg rett nok ikkje mange i denne kategorien.

    Når det er sagt er byen nydeleg for spasering langsmed gatene. Det skal seiast at det fungerer bra å humpe rundt på krykker, òg...

    Sidan eg slett ikkje er ein kløppar på krykker, vart programmet litt redusert, men eg synst det i det store og heile vart ein fin liten 'get-away' til Utlandet.

    Vi køyrer på med nokre bilete frå sentrum av Victoria:
    20191023_111041.jpg

    Hestekøyretøy, kva er det?

    Seinare såg eg kva dette var:
    20191024_151750.jpg
     
    NorFlight, SAJblue, OttoL and 10 others like this.
  19. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Parlamentsbygninga i Victoria i dagslys:
    20191023_143014.jpg

    Parlamentsbygninga i Victoria i kveldslys:
    20191023_184544.jpg
     
    NorFlight, SAJblue, OttoL and 11 others like this.
  20. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Førebuingar til allehelgensdag:
    20191023_174806.jpg

    Kinabyen i Victoria:
    20191023_175454.jpg

    I dag utgjer China Town berre eitt kvartal, mot over fem tidlegare. Vi rusla berre gjennom då vi var på oppdagingsferd.
     
    NorFlight, SAJblue, OttoL and 8 others like this.

Del denne siden