Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

1. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,264
    Bonuspoeng:
    183
    Skamløs dobbelposting.

Forhørte meg da jeg hentet ut bil om hva annet som var tilgjengelig. Fikk et litt oppgitt sukk med "Du er jo allerede oppgradert", og valget mellom en Peugeot 308, Citroen C4 og Opel Mokka. Beholdt C-HR, og pushet ikke videre da han i kassen ikke var verdens mest serviceinnstilte og mente de ikke hadde andre biler tilgjengelig. Skulle ikke kjøre mer enn drøye 500 km ila. helgen, så tenkte at det ville fungere.

C-HR er fremdeles ikke noen høydare, med kjipe seter, infotainment som ser ut som det ble utviklet omtrent da WinAmp var populært, og hysterisk dårlig sikt bakover.
    Fikk survey fra Hertz i etterkant, og slang inn mine kommentarer og skuffelsen over at det ikke ble utvist mer fleksibilitet ift. bytte til en annen bil i tilsvarende klasse.

Station manager på BRU var raskt på ballen, og kunne informere om at jeg lå inne uten status i deres systemer på denne reservasjonen. Han videreformidlet så dette til Hertz sitt supportsystem, som ila. noen timer sendte en voucher for fremtidig leie og manuell korrigering i systemene.
    Station manager har også bedt meg holde han personlig i loopen neste gang jeg booker der, så han kan sikre meg en god bil.

Så om ikke leieforholdet var perfekt, har det vært ryddig håndtert i etterkant.

2. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,437
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: SVG
    Bilklasse bestilt: Mercedes E eller lignende (PDAR)
    Bil utlevert: Mercedes S450 4-Matic (XDAR)

Klager absolutt ikke på denne. :)

3. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    640
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: Fivestar (gjennom DnB Amex gold)
    Stasjon: TOS
    Bil bestilt: Klasse J (Volvo V40 eller tilsvarende)
    Bil utlevert: Klasse U (Skoda Kodiaq).

4. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,404
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Avis
    Status: PC
    Stasjon: AGP
    Bilklasse bestilt: Gruppe O, Mercedes V-klasse.
    Bil utlevert: Mercedes V klasse, gruppe O.

Spesielle forhold: Ingen oppgradering, noe som ei heller var å forvente da dette er "beste" bil for 6+pax. Ny bil med 700 km bak seg, ingen skrammer/riper.
    SAS hadde fremskutt avgangen fra OSL til kl. 06.00 i stedet for opprinnelige 07.40, til tross for at flightnummeret var lagt inn i reservasjonen var bilen ikke helt klar, og vi måtte vente 15'

5. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,545
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Hertz
    Stasjon: BOS
    Bilklasse bestilt: Gruppe Z4, Standard Elite SUV, Land Rover Discovery
    Bil utlevert: Jaguar F-pace 2,5t

Bilen sto klar på plass 922, så bare å legge inn bagasjen og vise førerkort ved bommene på vei ut. Stor utleiestasjon som så ut til å ha det meste. Det stod en del bra biler i upgrade-området for PC, men jeg var egentlig fornøyd med F-pace og ville komme avgårde.

Off-Topic var det bare 5 min ventetid i immigrasjon ved ankomst BOS.

Kalsnes, watchaddicted and NoLimit like this.
  6. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,033
    Bonuspoeng:
    113
    Selskap: Hertz
    Status: PC (hvem er det som ikke får det!?)
    Stasjon: OSL
    Klasse bestilt: H (Toyota Auris el. lign.)
    Bil utlevert: Volvo V90 (klasse L)

Jeg trodde jeg hadde bestilt billigste klasse, men siden Hertz er elendige på alt it-relatert viste det seg at dette ikke var billigste klasse. Det skilte imidlertid så lite at jeg orket ikke gjøre en ny reservasjon.
    Uansett, da jeg fikk beskjeden «jeg har oppgradert deg til en V90» ble far glad. Flott bil, latterlig lavt forbruk, og meget komfortabel. Klasse L er Skoda Superb eller lignende og hadde jeg bestilt det og fått en V90 hadde jeg tenkt at det var en oppgradering. Andre veien derimot..

EACF0EDB-76C2-4E2E-9809-DC7A3C2CA413.jpeg

Last edited: 19. april 2019
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,067
    Bonuspoeng:
    293
    Selskap: Avis
    Status: President
    Stasjon: SFO (leveres på LAX)
    Klasse bestilt: F (Ford Edge el.lign.)
    Bil utlevert: Ford Edge (klasse W sier kvitteringen, kanskje fordi det var 4WD?)

Kunne velge bil i appen før ankomst, men det var ikke noe annet som fristet uten at det kostet. Bestilte SUV fordi vi skulle ha endel bagasje, så den bilen var egentlig ypperlig. 2400,- for 9 dager er jo et kupp i tillegg..

Last edited: 20. april 2019
  8. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Status: President
    Stasjon: FRA
    Klasse bestilt: H (liten st.vogn Seat Leon e.l.)
    Bil utlevert: I, Mazda 6 st. vogn.
    Skranken prøvde å pushe en C-klasse stv.vogn for 15 Eur dagen, som jeg ba om gratis som god kunde men det kunne han ikke. Mente jeg hadde fått double upgrade og videre måtte betales for. Ikke vet jeg, første leie som Avis President. Mazda 6 ble det siden jeg skulle ha bilen over hele påsken, gratis navigasjon inkludert. Grei nok bil kjøremessig tross japaner i Tyskland.

9. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Selskap: Hawaii luxury car rentals
    Status: N/A
    Stasjon: Waikiki
    Klasse bestilt: Camaro SS
    Bil utlevert: Camaro SS

Herlig rundtur på Oahu med denne. Selvfølgelig ble mann solbrent, men det hører med.
    3481EB2E-4EBA-4757-B78B-75B05F1E80C3.jpeg

Kalsnes, RoadKing, KRS and 1 other person like this.
  10. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Sixt
    Stasjon: ALC
    Bilklasse bestilt: Citron C3/ Opel Corsa
    Bil utlevert: Citron C3
    Fikk ikke oppgradering. Da jeg spurte om oppgradering fikk jeg tilbud om en svart skoda fabia som hadde godt med bruksmerker og manglet GPS. Så beholdt C3 som var like stor nyere og med GPS. Blir ikke Sixt i sommer.

11. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Enterprise
    Status: Ingen
    Stasjon: BLL
    Bilklasse bestilt: Ford Focus Estate eller lignende (billige weekendleie booket via Autoeurope)
    Bil utlevert: Audi A4 stasjonsvogn med automat
    Hyggelig kar i skranken. Delte ut leker til ungene og ikke noe mas når jeg forklarte at kredittkortet dekker egenandel. Fin oppgradering selv om det stod masse biler på parkeringsplassen så de kan neppe ha vært tomme for noe mindre.

12. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Har brukt Hyre flere ganger i Oslo og synes det er en flott tjeneste når du bare trenger bil for noen timer/en kveld. Bedre enn Nabobil og enklere enn Avis.

https://www.hyre.no/

Merk at egenandelsdekning via forsikringsselskapet ditt muligens ikke inkluderer privat leiebil via slike plattformer. Europeiske Super sier egenandel ikke dekkes grunnet "mangel på leiekontrakt for leieforholdet" og som vanlig ikke ved dagleie (minimum én natt).

RescueMe liker dette
  13. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,437
    Bonuspoeng:
    183
    Selskap: SIXT
    Stasjon: Hamburg - Reeperbahn
    Klasse bestilt: XDAR (S-klasse eller lignende)
    Bil utlevert: XLAN (Mercedes S 500 L)

Ankom SIXT og fikk rett og slett utlevert 500'n uten å måtte spørre om noe som helst. Fikk også beholde fri kilometer selv om disse normalt har en grense på 258 km/dag uten mulighet til å legge til flere kilometer på forhånd. Kom godt med siden jeg skulle hjem til Norge med den en tur, så jeg dro på 3.300 kilometer, ca 1.000 mer enn det som normalt ville vært inkludert.

Grunnen til at jeg valgte å leie på Reeperbahn er enkel, det er en god del billigere der enn på flyplassen pga flyplasstillegg osv, sparte ca 1.300 kroner på å ta S-bahn til 30 kroner, det tok 37 minutter fra jeg var ute av tollen til jeg hadde nøklene i hånda. :D

Last edited: 09. mai 2019
    OyvindN and jgroneng like this.
  14. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,437
    Bonuspoeng:
    183
    Selskap: SIXT
    Stasjon: Hamburg - Reeperbahn
    Klasse bestilt: XTAR (Mercedes E200 cab eller lignende)
    Bil utlevert: XTMR (Mercedes E53 AMG cabrio)

Fikk tilbud om gratis oppgradering til en BMW Z4 M40i cabrio eller en E53 AMG mot et mellomlegg på 100 Euro for 3 dager. Jeg valgte det siste og angret ikke et sekund. Fy pokker for en bil. Hadde 900 kilometer inkl, dro på 895 av dem.

20190504_144252b.jpg

Og måtte jo ut på Autobahn sammen med en kompis utpå kvelden for å teste, her er vi mellom Hamburg og Hannover i 21-tiden lørdag kveld, 3 filer i sørgående retning med veldig lite trafikk.

OyvindN, jgroneng, Insomnia4u and 2 others like this.
  15. sday

sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Stasjon: Osl
    Klasse bestilt: Toyota auris aut
    Bil utlevert:Suzuki Vitara - kjørt 15 km!

16. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Selskap: Hertz
    Stasjon: MXP
    Klasse bestilt: 500 Abarth Turisimo, 595 til kr 450 for 3 dager(?)
    Bil utlevert: Land Rover Discovery Sport, Abarthen hadde ikkje kommet inn til avtalt tid

17. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,404
    Bonuspoeng:
    93
    Høres ut å være som normalt på MXP; intet komme rtil avtalt tid. En av de mest frustrerende kontorene å hente ut bil ever, men ok oppgradering?

18. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Det var fruen som leigde denne, men ho var strålende nøgd med oppgraderinga.

Einig i at det er litt kaos der. Er fleire år siden eg har brukt Hertz der, stort sett brukt Avis, men på premiumbiler er dei ofte på dobbelt pris om dagen. Og då kan eg gå litt ekstra.

Men garantert model my ass...

Lurer på kva oppgradering eg kan få på ein S-90 til sumaren, A8 eller Masserati:)

19. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Skal leie bil i sommer og ønsker ikke å bli prakket på dyr forsikring når jeg skal hente bilen. Planen er å få leiebilforsikring på norwegiankortet mitt (250 kr i året) og så betale med det (via viatrumf). Er dette den beste løsningen eller har dere glupinger andre tips...?

20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,046
    Bonuspoeng:
    183
    Med helårs reiseforsikring slipper du leiebilforsikring.
    Dnb sitt private banking program har inkludert Reise best :)

Del denne siden