Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

  1. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Bra du fikk deg en upgrade!
     
    ValdresBjarne liker dette
  2. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,439
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Avis
    Status: PC
    Stasjon: ATH
    Bil bestilt: Citroen C3 (B)
    Bil mottatt: Mercedes GLA (M)
    Pluss: Fikk trukket fra gratis weekendleie på en 4-dagers bestilling og quadruppel oppgradering (inte möjligt att kombinera gratis weekend + leie sa de på kundeservicetlf ved bestilling - men det viste seg å være fullstendig "möjligt").
    Minus: Prøvde seg på "oppsalg" for levering med tom tank, men den utgikk mot kvittering fra bensinstasjon 15 min fra flyplassen.
     
    Last edited: 01. aug 2019
    Kalsnes liker dette
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,687
    Bonuspoeng:
    293
    Selskap: Avis
    Status: President
    Stasjon: CDG Terminal 2A
    Bestilt: Peugeot 208 (B)
    Utlevert: Audi Q2 30 TDi Automat (F)
    ——
    Sto ca 40 min Preferred køen og ventet på at agenten skulle bli ferdig en -1- kunde.
    Kom frem og han beklaget ventingen. Han fikk Avis kortet mitt og nesten bukket og beklaget ventingen en gang til, så rotet han i skuffen og lette på PCen ... sa at dette skulle jo vært klargjort. Han måtte se bestillingen min ... tastet igjen og sa: AHA din bestilling ligger klar på terminal 2F
    Lurte på om jeg måtte gå dit?
    Neida, dette ordner vi her ... vil du kjøre Automat?
    Bekreftet at det var OK ...
    Går det greit med en Audi Q2... siden du har ventet så lenge?

    En flunka ny bil som vi koste oss med i over 2000 km.
     
    Upsaker and Kalsnes like this.
  4. KennethE

    KennethE Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Selskap: Avis
    Status: President
    Stasjon: Warsaw Intl Airport (WAW)
    Bestilt: Seat Leon (N)
    Utlevert: Peugeot 508 (E)

    Det var kun en ansatt i skranken og en del kø ettersom det var noen som manglet de nødvendige utleiepapirene. Men mens de fikk hjelp ble jeg plutselig ropt opp og overrakt bilnøklene til en to måneder gammel Peugeot 508, noe som ble lagt godt merke til av de andre i køen :D
    Selve bilen var en hyggelig oppgradering, men i kjent fransk stil var det selvsagt dette med elektronikken - blinklysene endret sporadisk blinkefrekvensen med tilhørende feilmeldinger i dashbordet o_O Men alt i alt en god opplevelse og valuta for pengene.
     
    Eddie47 liker dette
  5. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har leid bil i Chile og samtidig tatt den med over til Argentina? Tenker å kanskje leie bil i Santiago og kjøre ned til Patagonia.
     
  6. ito

    ito Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Flere chilenske selskaper tillater kjøring i Argentina - gjerne mot et tillegg i prisen. Også greit å være oppmerksom på at internasjonalt førerkort i utgangspunktet er obligatorisk. Selv har jeg fått leid bil uten, men gjerne greit å være på den sikre siden.
     
    Logiflyer liker dette
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Har leid bil i Chile og Argentina en del ganger.

    De fleste utleieselskap i Chile lar deg ta bilen via/over til Argentina mot ekstra avgift og forsikring. Hos Avis koster tillatelsen ca. 140 000 CLP.

    Avstandene er store, veiene dårlige jo lenger sør du kommer (grusveger) og det er billigere å kjøpe en gammel bil enn å ordne one-way leie med 4x4.

    Det finnes mange grenseoverganger, men de tar masse tid. Vil heller anbefale å se på landsbyer/steder som en Hub. Ta buss og fly dit – så utforske området rundt.

    Veien stopper ved Villa O'Higgins i Chile og der kan du via båt, fottur og buss på sommeren krysse over til El Chaltén, AR. Veien dukker opp igjen ved Torres del Paine – Punta Arenas.

    Google Street View har super dekning i hele Patagonia.
     
    Last edited: 06. aug 2019
    Logiflyer and kfly like this.
  8. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: PC
    Stasjon: MXP
    Bil bestilt: Mercedes GLC
    Bil mottatt: Mercedes GLC kjørt 13000km

    MXP er en travel plass, dette gjenspeiles i service.
    Bilen var ok, men hadde håpet på en upgrade, som uteble.
     
  9. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Reiser til Chile og Argentina (fra Portillo til Bariloche) for en skiferie (topptur) derfor var tanken å leie en bil, mulig det er like greit å busse rundt?
     
  10. ito

    ito Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Ut fra min erfaring kan det bli overraskende dyrt å busse rundt i Sør-Amerika, sånn at prisforskjellen ikke trenger bli all verdens avhenging av varigheten på oppholdet og antallet steder du tenker å besøke. Det er mange interessante skidestinasjoner mellom Portillo og Bariloche både på chilensk og argentinsk side, og jeg tror disse vil være lettest å nå med bil selvom det kan ta litt tid på grenseovergangene. Men det er fullt mulig å ta buss fra Santiago til Portillo, La Parva, Las Lenas, Nevados de Chillan, Villarica og Bariloche.
     
    Logiflyer liker dette
  11. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Avis
    Status: PC
    Stasjon: EVE
    Bil bestilt: Toyota Auris eller lignende
    Bil mottatt: Peuogot 2008 - sutret og fikk en KIA Nero.

    Som så mange andre har jeg PC pga. EBD og tenker at når «alle» får toppstatus så vanner man ut konseptet. Likevel når det garanteres to oppgraderinger ved tilgjengelighet så er det småprovoserende å få tildelt det som etter min oppfatning er en nedgradering. Endte som nevnt med en KIA Nero (godt over 43000 km på telleren) som er samme størrelse som en Auris/Corolla.
    Sjekket forøvrig hva de hadde tilgjengelig og der var mange alternativer (Passat, Superb, 3-serie).. blir nok Hertz neste gang da de har vært veldig generøse med oppgraderingene her i Norge.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Skjønner deg godt. Selv har jeg god erfaring med Avis på EVE. Hertz legger forøvrig ned på EVE i september.
     
    watchaddicted liker dette
  13. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Takk, det er veldig greit å ta med seg:)

    Blir spennende å se hva som skjer med prisene når Hertz legger ned..
     
    Last edited: 26. aug 2019
    RoadKing liker dette
  14. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: PC
    Stasjon: OSL
    Bil bestilt: A
    Bil mottatt: J - Volvo XC40

    Hyggelig oppgradering på en korttidsleie.
     
  15. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Preferred Plus
    Stasjon: Tromsø City
    Bil bestilt: N
    Bil mottatt: N - Opel Vivaro

    Minus: Ikke behjelpelig med å bytte til et annet kort enn det jeg oppga ved bestilling, selv om det først ble tatt reservasjon i det jeg hentet bilen.
     
  16. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,521
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Nada
    Stasjon: Split
    Bil bestilt: Ford Focus STV eller lignende
    Bil mottatt: VW Touran - kun 1 år, men med utslitt klutsj. Praktisk bil til vårt bruk i 11 dagar.

    Blei forsinka så stasjonen måtte holde opent ekstra lenge, dette blei "galant" ordna med å betale forseint gebyr kontant rett i konvolutten (lomma)til agent til halv pris av ordinært. Minus for forsøk på diverse salgstriks om forsikringar forsøk på å ta betalt for "oppgraderinga". Nekta å gå med på noken av delane mens køen av utålmodige kundar voks, så til slutt gav han opp og berre leverte ut bilen. Las forskjellige negative opplevelsar folk hadde hatt ved innleving av bilen på flyplassen, men erfarte ikkje dette. Enkel og smertefri prosess.
     
  17. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: Gold Plus 5 Star
    Stasjon: Antalya Flyplass
    Bil bestilt: Hyundai i10
    Bil mottatt: Renault Clio

    Leiebilselskap: Hertz
    Status: Gold Plus 5 Star
    Stasjon: Firenze Flyplass
    Bil bestilt: Opel Cascada Cab manuel
    Bil mottatt: Fiat 500 Cab Aut

    Minioppgradert hver gang. Bedre opplevelser i det siste med Hertz enn Avis. Så får vi se om jeg får poengene etterhvert også.
     
  18. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,088
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President
    Stasjon: Miami International Airport
    Bil bestilt: Full size sedan (Chevrolet Impala or similar)
    Bil mottatt: Dodge Charger R/T 2019

    Det har vært spekulert i om President gir upgrades i USA og nå tror jeg med sikkerhet det kan bekreftes. Dette er en stor oppgradering (to-tre klasser?). Bilen har en voldsom V8 på 370hk og lyden da jeg startet var så grom at jeg nesten fikk frysninger :D Leier på en firmaavtale og fikk denne for bare ca 2800kr i ti dager. Mistenker at uten status hadde denne kostet opp mot 10000kr å leie.

    Særdeles godt fornøyd med Avis akkurat nå :D
     
    Krikri and Maggie like this.
  19. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: PC
    Stasjon: Schiphol
    Bil bestilt: C, Ford Focus, Opel Astra e.l.
    Bil mottatt: Audi A1

    Helt ok bil, men mener selv den er for liten til å være i samme klasse som det jeg hadde bestilt. Klaging på dette medførte ingenting, og oppgradering (som står som en garantert fordel) var absolutt ikke et tema.

    BF96EA6C-F8DB-47F9-B11C-77BDE6C83286.jpeg
     
  20. BingoDingo

    BingoDingo Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Det stemmer vel ikke? Hadde bil der i helgen og booket bil til neste tur i november samtidig.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden