Så er det faktisk et norsk par - hvorav en av dem er tidligere toppidrettsutøver og nå realitykjendis. Han kan nok også ha penger til å betale for First. Men mange har jo mye EB poeng også...[/QUOTE] Er det en viss tidligere håndballspiller, som også har 2 søstre som spiller håndball.
Er det en viss tidligere håndballspiller, som også har 2 søstre som spiller håndball.[/QUOTE] Er nok en gammel reservekeeper fra en ishockeyklubb midt i Oslo med stor interesse for vin og merkeklær..
Hmmm, nesten litt trist lesning, på min jomfru tur, var det både Dom Perignon, kaviar, minigolf bil ved landing som kjørte deg helt til immigrasjon (tok under 1 min) og så fulgt til F-lounge, rett til SPA booking 1 times behandling med private rom. Pandemien har virkelig satt kjepper i hjula for TG. Men uansett er det fantastisk at du koser deg. Ønsker deg en fin tur videre.
Når det nærmet seg avreise mot KIX ble jeg hentet I loungen og fulgt til flyet. Vel fremme ved gaten, ble vi som kom geleidet forbi alle køer og sendt først ombord. Samme kabinen som på morgenen, så beskriver ikke den. Nå var 7 av 8 plasser tatt og jeg var den eneste vestlige. Jeg satt på 2F og mellom et par som åpenbart var sammen. Begge hadde åpenbart behov for vindusplass. Så de gikk frem og tilbake til hverandre flere ganger. Champagne og en liten sjokolade ble servert. Så bar det avgårde mot KIX. Siden dette var en ren nattflyvning, kunne jeg kun velge mellom to småretter etter avreise. Så ble det servert en bedre frokost før landing. Landing i KIX var iht rutetabellen. Det hadde landet noen fly før oss, så var litt spent på om det skulle være noen kø ved grensekontrollen. Men frykten var ubegrunnet. Var gjennom alt ila få minutter. I KIX hadde jeg nesten tre timer å slå ihjel. Så la på vei mot innsjekk i en NH skranke. Jeg hadde funnet ut på forhånd at dette var en codeshare flyvning og at jeg skulle fly med Starflyer. Var ikke veldig begeistret for det. Men første NH flight hadde for kort MCT. Og neste var fem timer til. Så da ble det slik. Overraskelsen var derfor stor da jeg ved innsjekk ble tilbudt å flytte til den første NH flighten. Det takket jeg selvfølgelig ja til. Flere timer i Tokyo. Suste gjennom sikkerhetskontrollen og var ved gaten like før boarding skulle starte. Først boardet de et par skoleklasser. Disse ble imidlertid holdt igjen i gangen ned mot flyet. Inn i flyet var det dermed pulje1, pulje 2, skoleklasser, så resten. Maskinen var en B772 - ganske full. Fikk et glass Cola på den korte turen til HND.
Får prøve å nyte det man får. Men jeg savner jo også dette. Første tur til Asia etter pandemien, og merker etterdønningene. På KIX var det fortsatt temperaturscannere ved ankomst...