SAS Amex elite - Leiebilforsikring !OBS!

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av magnusha, 16. mai 2019.

1. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,042
    Bonuspoeng:
    93
    Blir bare mer glad for å ha droppet hele elite kortet. Jeg leste vilkårene allerede da og reagerte på den dårlige forsikringen sammenlignet med andre.

Trist for alle som nå får problemer også med treg kundeservice i tillegg

2. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdatering: Ga opp Amex, kontaktet i går Winterbergh som har helårs reiseforsikringen min har egenandelsdekning. Én time etter innmeldt krav kom tilbakemelding på mail med forespørsel om skadeinformasjon/-regning. Sendte over denne, og på slutten av dagen kom erstatningsbekreftelse. Kan knapt bli smoothere. (Tenkte jeg skulle informere de om at Amex kunne gi meg dekning, så kanskje de kjører regress opp mot de? Lykke til...:rolleyes:)

CrotchRocket and Xflipper like this.
  3. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdatering2: Penger på konto den 25/7. :)

ina liker dette
  4. sopranoss2

sopranoss2 Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    18
    "Forsikringen gjelder under en Reise og gjelder for alle førere, opptil maksimalt 5 stk., som er navngitt i billeieavtalen. Forsikringen gjelder kun dersom minst 75 % av kostnadene for leiebil betales med SAS EuroBonus American Express Elite-kort"

Dette står i vilkårene. Da kan de vel ikke kreve at reisen også skal være betalt med Amex for at leiebilforsikringen skal gjelde?

Jan Fredrik liker dette
  5. stekus

stekus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis det står et annet sted at forsikringen kun gjelder hvis 75% av reisen er betalt så gjelder den betingelsen for hele reisen. Med mindre det er spesifisert at forsikringen gjelder for leiebil uten at du er "på reise"

6. Laffen

Laffen Globetrotter

Likes mottatt:
    3,056
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg pleier å betale hele reisen med kortet, fly, hotel og leiebil, så da er 100% betalt med kortet, da gjør en kort prosess med det kravet :cool:

7. Spielhaug

Spielhaug Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Men hva om en er på jobbreise, der jobben har kjøpt og betalt fly/hotell. Så finner en ut at en skal ta en biltur på fritiden? Gjelder det da?

8. RoadKing

RoadKing Fastboende

Likes mottatt:
    22,814
    Bonuspoeng:
    293
    Er du på jobbreise er du på jobbreise, 24/7. Det er en definisjon som ligger høyere enn Amex.

9. Chr1st1an

Chr1st1an Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Om du leier bil i Norge via Hertz og betaler med Amex så er det krav til at du har en betalt overnatting for å kunne benytte forsikringen i kortet.
    Så om du leier bil i Oslo og kjører til Kragerø for å bo gratis på hytta til en kompis eller familien og får en skade på bilen, så er du fu**ed.

Det var svaret jeg fikk fra Hertz etter en steinsprut i ruten.....

Del denne siden