SAS Amex Platinum + Trumf + ?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av brwinds, 13. jan 2017.

Tags:
  1. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Sikkert et dumt spørsmål, men får man registrert trumf om man betaler med amex? altsi om man scanner et vanlig trumfkort i kassa før man betaler? Forsøkte for førsta gang i går, og da fikk jeg verken godkjent meny kupoengen som lå i appen til meny, og handelen er heller ikke (enda) registrert på nettsidene til trumf. Står at trumf er registrert på kvitteringen dog?

2. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    @Larsmarius Ja, det skal fungere. Kan ta alt fra noen minutter til opp mot en uke før det kommer inn på Trumf-kontoen. Så lenge du har aktivert kupongen i Meny-appen, og kjøper "identisk" vare (har blingset selv ved å ta feil størrelse på pakning en gang), skal du få rabatten. Har erfart 1 eller 2 ganger at det var problem med kupongen, og fikk da godskrevet i ettertid rabatten etter å ha vært i kontakt med kundeservice.

Det at det står at Trumf er registrert er meget lovende for at alt er gjort riktig fra din side.

Larsmarius liker dette
  3. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Hat prøvd å dra Trumf kortet både på bensinautomat og i kasser. på Shell, men ikke fått registrert det. Er det et hemmelig triks for å få det til å fungere?

4. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,627
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg måtte få nytt kort da magnetstripen ikke funket. På kolonialen leser de jo strekkoden.

5. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    Sliter av og til ute ved pumpa, men inne skal de i ytterste fall kunne skanne strekkoden på baksiden om magnetstripa ikke vil.

Opplever at det f.eks. ved fylling i helg tidligst blir registrert på konto på torsdag. Men det har også tatt opp mot 4-6 uker før det er kommet på konto. Så lenge det står "Trumf registrert", kommer poengene til slutt! Det tar bare litt lang tid av og til...

6. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, det var det de på Shell også mente. Har bestilt, men kommer aldri :(

7. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    Da jeg bestilte nytt Trumf-kort fikk jeg beskjed at det tok 2 uker å produsere (de lagde visst kun 2 ganger i mnd eller noe), samt at det kunne ta opp mot 2 uker i posten.

8. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for info. Endte med å bestille en gang til før jeg leste denne, håper jeg ikke sprenger Trumf produksjonsbudsjett.

9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått nytt kort flere ganger men ingen av de fungerer på pumpene :/
    Veldig irriterende faktisk....

10. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde problemer med mitt gamle kort, det virket aldri på pumpene. Fikk et nytt i posten i forrige uke og det har fungert 1 av 1 ganger til nå, så håper det bare var en slitt magnetstripe som var problemet.

11. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    Opplever av og til at pumpa ikke tar Trumf-kortet. Terminalen inne leser det samme kortet uten problem, og neste gang fungerer det mirakuløst nok ute på samme pumpa også...

Da jeg fikk lest Trumf-kortet, men ikke DNB MasterCard, påsto vedkommende på jobb inne, at det er en "sikkerhetsdetalj" at kortleserene er såpass sensitive... For å unngå skimming/svindel...

Så det er like spennende hvilket kort som blir lest ute på pumpa...

12. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    922
    Bonuspoeng:
    93
    Låner denne tråden. Har SAS MC og SAS Amex, men ikke Shell MC.
    Kan jeg bruke noen av disse på Esso/Shell og få trumf for kjøpet? Leste i en anne tråd at det ikke gikk å få både trumf og kredittkort fordeler på et kjøp...

13. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    Hos Shell skal du kunne benytte SAS MC sammen med Trumf-kort uten problem.
    Hos Esso et derimot kredittkort og Trumf i kombinasjon bannlyst... Der må du bruke vanlig bankkort (BankAxept) om du vil ha Trumf...

Skarven liker dette
  14. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,999
    Bonuspoeng:
    93
    I romjulen prøvde jeg å betale drivstoff på pumpa på Esso med blått Trumfkort + Amex Elite, og det gikk! Transaksjonen blir ikke lenger avvist som den ble før i tiden når man prøvde å bruke noe annet enn BankAxept. Men har ennå tilgode å få noen Trumfbonus på konto.. Noen andre som har gjort det samme og faktisk fått Trumf?

Monkeycat liker dette
  15. Monkeycat

Monkeycat Mmmm...beer...

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    Dette lurer jeg også på....

16. permorten

permorten Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    28
    jeg gjorde det samme før juj, har fortsatt ikke fått noe Trumf

17. Yngvar

Yngvar Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Angående Esso komboen:

Ser at jeg heller inne har fått poeng. Var så begeistret for at det gikk å bruke AMEX, men desverre ingen trumf poeng enda. De er nok mer våkne enn vi ønsker :)

18. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,999
    Bonuspoeng:
    93
    0 stress joggedress, Trumfkort og DNB Saga MC er tingen på Shell er tingen! Trumfbonus, EB poeng og 4% drivstoffrabatt for kortbruken. Triple penetration kalles det :cool:

Maggie liker dette
  19. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,464
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel slik fra dag 1 at ingen trumf ved bruk av kredittkort på Esso.

20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,315
    Bonuspoeng:
    183
    Slås bare av Dnb pb mc,som gir 5% i juli og august :)

Del denne siden