SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

1. Helikopter

Helikopter Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her. De sa det var en feil i systemet. Men hva med å legge opp en feilmelding? Eller bare fikse det, er jo helt håpløst i 2015 å levere et premiumprodukt som ser ut som det er fra 1997 og er nede.

kalleballer and mka83 like this.
  2. PettR

PettR パイロット

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Gjort det en del ganger ja, samme greia :p

3. lutt

lutt Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Nå har det i det minste dukket opp en feilmelding på americanexpress.no - om man leter litt :). Men på "nettbanken" er det selvfølgelig ingen...

Fikk av en eller annen ukjent årsak kortet mitt avvist hos MENY når dette startet forrige uke, og når jeg ikke kom inn i nettbanken trodde jeg først at kortet var kansellert, og ringte kundeservice ;). Nå har jeg bare hatt kortet noen måneder, men kan ikke si at jeg er superfornøyd på grunn av ting som dette... Hadde klippet det opp første par ukene og gått for eurocard hadde det ikke vært for poengene.

4. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Til ære for @Jørgen Hattemaker har jeg da kansellert SEB Mastercard til fordel for amex platinum. Er det noen som har sånn ca føling på hvor lenge etter innvilget søknad man mottar kort? Har noen fine utlegg som trengs å betales :)

Jørgen liker dette
  5. lutt

lutt Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Innvilget mandag og mottok kortet fredagen uken etter, så 10-11 dager :). Dette var for noen måneder tilbake.

GinTonic liker dette
  6. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,307
    Bonuspoeng:
    113

Tror jeg ville beholdt det Mastercardet også.... det er en god del steder som ikke aksepterer Amex - men som tar Master :) Går jo greit å ha begge deler.

7. Joachim

Joachim Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Poenget til @Jørgen med flere er at SAS mastercard er det kortet som gir MINST EB-poeng pr krone brukt. Skal man først ha mastercard, er det Shell mastercard som gjelder...

(Hilsen som både har amex plat, diners, OG sas mastercard :p )

GinTonic and Kjakan like this.
  8. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    I stedet for det vanlige Mastercardet, er Trumf VISA et bedre alternativ. Og Shell Master til drivstoff som nevnt ovenfor :)

9. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Har prøvd å søke på forumet uten å finne ut av det jeg lurer på, så får ty til å spørre!
    Hvordan fungerer det med Prioritypass med SAS Amex plat? drar man bare amex kortet, eller må man bestille priority pass utenom(og hvor gjør man isåfall det?)
    Eller må man aktivere det på noen måte?

Mvh

10. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Prioritypass bør nok bestilles som eget kort. Jeg har AmEx Platinum, men ser ikke at det er noen kobling til PP. Du kan visstnok laste ned et "Digitalt Membership Card" som ikke aksepteres på alle lounger. For min egen del har jeg appen, men finner ikke ut hvordan jeg får frem eller lastet ned en digital versjon av kortet.

Jeg skal prøve kortet for første gang i helgen. På tur fotballtur til England med KLM og dermed statusløs. Da blir det PP lounge i Amsterdam og Manchester. Lander i Manchester men skal heldigvis lengre vest. YNWA.

11. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,781
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg har fått PP tilsendt av Amex.

12. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg også:)

13. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Tror du må ha kortet. Jeg fikk det automatisk når jeg fikk mitt Platinumkort, men nå har de jo endret på rutinene slik at du må bekrefte at du ønsker det hvert år. Hadde derimot en opplevelse for noen måneder siden hvor jeg trodde jeg hadde glemt det (fant det senere) og da spurte hun bare etter medlemsnummeret, så du trenger nok kanskje ikke selve kortet fysisk etter du først har fått det.

14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,646
    Bonuspoeng:
    293
    Og jeg

15. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

Ja, jeg fikk det i posten i går faktisk.. Da kom det ny lommebok fra Exentri med sas amex trykk, og Priority Pass..

Kjekt med velkomstgave når lommeboken var på siste runde uansett!
    :)

16. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    PP har ingenting med Amex å gjøre selv du får den sammen med Amex, med PP må du fremdeles betale $20-30 pr. person for komme inn i lounger. PP må også bestilles i år, blir ikke fornyet automatisk lenger.

17. Hawkwind

Hawkwind EBD

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Hei, jeg har et spm angående årsavgiften til SAS amex platinum. Jeg har nylig gått til anskaffelse av dette kortet. Jeg blir EBD i løpet av første uke i Januar. Noen som vet når årsavgiften blir lagt til fakturaen? Er det slik at man må være EBD ved årsskiftet for å unngå årsavgift?

18. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ble diamant i midten av januar i år, med kvalifiseringsperiode som går ut i slutten av januar. De belastet meg for årsavgift, men jeg bare ringte til amex kundeservice så ordnet de opp raskt :)

19. Hawkwind

Hawkwind EBD

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Okey, det er nøyaktig samme situasjon som jeg er i. Takk for svar, da satser jeg på at det går i orden når den tid kommer.

20. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om det stilles noen krav for Premium? Har dessverre ikke nok i fastlønn til at jeg kvalifiserer til Platinum :(

Del denne siden