Oooops, dette kunne jeg kommet til å bumpe borti uten å vite om det. Takk for info! Foretrekker selv Eventyr over SAS loungen, men det er pga en kombinasjon av utsikt, at den er 1 etasje over non-Schengen gates og passkontrollen allerede er unnagjort, at de har mer enn nok Carslberg øl av alle varianter, og IKKE på grunn av maten som er ganske shabby. Rekker innom der en siste gang før jul (og kanskje en siste før de lukker ned for oppussingen) om 3 uker.
Ser Eventyr Lounge er stengt for oppussing og vil åpne igjen ila april. https://www.cph.dk/en/practical/workspaces-and-lounges/eventyr-lounge
Da hadde jeg flaks. De må ha blitt forsinket, for den var fortsatt åpen da jeg var der 23. januar. Noen som vet om det blir satt opp en midlertidig pop-up av noe slag etter passkontrollen?
Kom fra LHR til CPH nå i helgen, var store skilt som annonserte Eventyr lounge. Ikke noe info om stengt. Var forøvrig veldig betydelig kø inn til Schengen, automatene for EU/EØS stengt - noen som vet hvorfor?
Jeg var der på søndag. Da var den stengt.... Husker ikke hva som sto på lappen. Snappet det, men det hjelper ikke på hukommelsen
Åpner i slutten av april https://cphspotlight.dk/2026/01/23/eventyr-lounge-i-koebenhavns-lufthavn-lukker/
Skjer stadig at det er stengt eller så få automater åpne at "alle pass" manuell betjening er raskere på CPH. Dårlig, for en så trafikkert flyplass - men altså slik det har vært i flere år. Det er et slit å komme ut av Schengen der også, mot C-piren. Hyggelig at OSL fortjener ros for å gjøre dette adskillig bedre enn CPH
Takk for info! Spennende oppdatering. Er det samme lokale, mon tro? Jeg likte godt den plasseringen "på taket" av korridoren under og med god utsikt i alle retninger. EDIT: sjekket bildene på døren der, og dette er jo stort sett bilder av Eventyr, bare med et nytt loungenavn pasted-in. I så fall vil de jo stadig slite med at loungen ofte er overfylt, og en stakkars ansatt må stå nede i etasjen under og sperre folk fra å komme til trappen/heisen. Dersom de ikke struper hvem som har tilgang da. Likte denne setningen, men vil gjerne se det før jeg tror det: "særdeles lækker og moderne lounge med et tydeligt premium-fokus"