Enig. Skulle gjerne ha sett flere direkteruter fra OSL, og kanskje det er mulig med utbygging av non-Schengen som skal i gang snart. (krysser fingrene)
Lurer på om byttet til CPH vil påvirke SAS sine andre longhauls fra ARN. I dag brukes to maskiner på ARN-LAX/EWR-ARN og to maskiner på ARN-HKG/ORD-ARN. Rundturen til ORD går fint på under 24 timer så det får vel ikke noe direkte konsekvens, men da HKG startet opp fikk ARN-ORD mye senere avgangstid.
Dette er sikkert litt av SAS sin protest mot de nye svenske flypassasjeravgiftene. Norwegian gikk høyt ut på banen og proklamerte sin protest mot avgiftene og flytter flygninger f.eks. til CPH fordi der er avgiftene betydelig lavere. Dette gir jo også et press på danske myndigheter til å ikke la seg rive med i avgiftsgaloppen. SAS kan ikke gjøre som Norwegian, de kan ikke protestere mot avgiftene på samme måte og finner derfor andre begrunnelser. Kanskje vi snart får OSL-ORD .....??
SAS flyttet oss også fra OSL-ARN-STR (stuttgart) til OSL-CPH-STR. Gjør ikke meg noe men flyet fra Oslo går plutselig 6 istedenfor 9, så det blir grytidlig tur og ikke så mye lounge som planlagt
Ja ... billigst registrering i Norge ... Billigste passasjeravgifter på CPH Billigst crew i Spania og England ... Husker det var et himla liv da SAS ville ansette kinesisk crew med bare i Kina da de startet flygninger til PEK. Fagforeningene truet med massive streiker og SAS trakk seg stille tilbake .... (det var lenge før Norwegian startet med "billig" crew fra Thailand og USA)
Ser ut som prisene er ca. det samme som det var fra ARN. Har fulgt med på Business saver priser. Ser du får OSL-CPH-HKG T/R for 18 303 mot 18 759 som var det billigste jeg fant fra ARN Starter du derimot reisen i CPH må du ut med 23 k i Business Saver skjønn det den som vil
De skal fly 965/966 med A340 så det påvirker ikke de A330 som er på ARN i denne runden. Men de får jo mer kapasitet på ARN siden de mister HKG. Kanskje en 330 fra ARN blir brukt mer på tvers mellom basene
Lurer på om SAS har vurdert de lavere avgiftene opp mot at de flytter ruta til CPH og får direkte konkurranse fra CX på samme rute?
Jeg booket opprinnelig den 29 Oktober til HKG, med retur HKG den 27 november, men så endret de bookingen til CPH, som var greit nok. Så jeg ringte kundeservice og fikk endret utreise til 27 oktober. Nå har det seg slik at det jeg ved en feiltakelse også er booket fra ARN-CPH-HKG dagen etterpå på grunn av de ikke fikk rettet den feilen i forrige booking.... Er det slik at en av dere kan møte på ARN og fly gratis til HKG i mitt navn i SAS Pluss? I såfall så er det en gratisbillett ARN-CPH-HKG i SAS Pluss mot at jeg får poengene
Du skal nok se at det sitter noen og går gjennom alle bookingene nå, for jeg har også en «dobbel» booking enn så lenge.
Samme her, Jeg er blitt foreløpig ombooket på en måte som ville kreve en tidsmaskin før jeg rekker videreforbindelsen. Jeg regner med at det blir fikset etter helgen når PCC kommer fult tilbake på jobb .
Vel, jeg har tidligere jobbet med IRR i en annen selskap, så jeg kjenner ekstremt godt til reglene her. Så kompensasjon er utelukket, men om noen av dere blir booket om til en annen fly som fører til at man må ha ekstra overnatting så er det faktisk flyselskapet som er formelt pliktig for å dekke for ekstra kostnader. Bare ta vare på kvitteringer, forsøk å ikke være urimelig (blir litt lettere å gi avslag enn å betale om man krever plutselig siste natten tilbrakt på 5 stjerners hotell og matusalem av champagne til frokost). Men ellers er det bare å henvise til vilkårene til SAS, punkt 9.1.2 og 15.4, og det går stort sett greit.
Egentlig bonus at de byttet tidspunktene, for jeg sparte nærmere 500 kroner på den der, da jeg slipper å overnatte på HKG natta før jeg reiser hjem
Enig. Slipper unna med bare en avspaseringsdag også på jobb, i stedet for 2. Sparer dog ingenting på overnatting. Har ikke personlig samvittighet overfor meg selv til å kjøre rene MR og snu i døren når jeg betaler over 3k for billetten Gjort en langhelg ut av det med både SFO og HKG.