Hvis man har baller nok og timer det riktig, klarer man fint å få inn et spørsmål i plenum - noe jeg mener man absolutt bør strebe etter.
Da er det også viktig at man ikke kaster bort muligheten på trivialiteter som rekkefølgen på priority boarding og andre spørsmål som veldig enkelt kan besvares av:
1) Kundeservice
2) Eivind under minglingsekvensen
Med fare for å fremstå som "Viktig-Per", vil jeg si at om vi klarer å skape engasjement blant deltakerne - også alle de som ikke er forumister - rundt det å få EuroBonus til å forplikte seg til å varsle medlemmer om negative (og positive) endringer, så har vi virkelig oppnådd noe stort.
Per dags dato står EuroBonus fritt til å skalte og valte med våre poeng helt etter eget forgodtbefinnende - noe de også beviselig gjør titt og ofte - og jeg er rett og slett drittlei av å våkne opp til nyheten om at mine poeng er blitt mindre verdt.
SAS vil naturligvis aller helt slippe å forplikte seg til et krav om seriøs, skriftlig forhåndsvarsling (minst 3 måneder), men hvis de opplever et reelt trykk fra medlemmer og deltakere på diverse Meet & Greets rundt dette temaet, kan de ikke stikke hodet i sanden og knutmortenjohansen seg ut av en kinkig situasjon (nyord: verb - Å lyve, å fare med halvsannheter).
For min del må man gjerne velge et annet "stort" tema å enes om, men man bør velge ett tema og sørge for at det blir stilt i plenum foran alle. Lag gjerne en underskriftskampanje i forkant og få det til å gå viralt på sosiale medier - inkl. alle søsterforum (vi signerer med fullt navn og statusnivå) - en liste som deretter overrekkes Eivind.
Det er den eneste måten å få SAS til å snu / innføre noe de ikke liker.
Historisk eksempel:
Da SAS sist prøvde å øke poengpriser for oppgradering. Til og med mine foreldre signerte på underskriftskampanjen, som ble omtalt i media, og SAS snudde.
Så vær så snill, folkens! Priority Boarding, Star Alliance Awards, PolarrullGate, blokkert midtsete, tilgjengelighet for bonusbilletter etc. er trivielle spørsmål som man fint kan pushe i etterkant når man mingler.
Å få SAS til å slutte å devaluere våre poeng uten forhåndsvarsel er av eksistensiell betydning for lojaliteten vår - og er etter mitt syn langt viktigere å pushe for.
Men igjen: Jeg er demokratisk anlagt og signerer gjerne på et opprop som forlanger en klargjøring av om Business Class passasjerer skal få gå ombord før et Diamond-medlem med to medpassasjerer, om det er det flertallet ønsker.
Last edited: 26. april 2017