SAS Meet & Greet - Oslo

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av haakonks, 25. april 2017.

1. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Enig i mye @Are, men virker som SAS definerer "frequent traveller" som pax med 5t/r i året :rolleyes:
    Sansynligvis ser de stort potensiale i "Tante Olga & Onkel Gunnar" som skal endre sine sydenreiser fra Norwegian til bolaget, for å bli blant SAS sine "beste kunder"

Så får vi jo bare håpe at de også faktisk lytter til oss som er mer lojale enn vi burde.

2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er akkurat det jeg også bekymrer meg for.. Sikkert mange som flyr 4-5 tur/retur i året og det gir sikkert en ok business. Men folk som meg med 100-150 flights i året gir da også en god business.. Og at jeg velge andre selskap enn SAS utenfor Skandinavia er vel ikke et godt tegn...

Eddie47 liker dette
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kunne også tenkt meg å høre om SAS har noen tanker om kvaliteten på eurobonus avtalene de inngår.
    Som mange av oss her har erfart, er det mye ymse ute og går. Ofte kommer ikke poengene som avtalt, og man må gjennom en mer eller mindre masete prosess med SAS og/eller 3djepart.
    Hvis bonus poeng avtaler med 3dje part skal være et satsingsområder for SAS, bør de legger mer vekt på kvaliteten i leveransen fra 3dje part.

DanH, kaijoar, Are and 2 others like this.
  4. nonstop

nonstop Medlem

Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tror dette er et godt poeng. Jeg har iallefall aldri opplevd bedre service enn Spaniaflyvningene til SAS. Ingen sure miner, cc alltid tilgjenge for påfyll med kaffe og te osv.

Jeg tror (uten at jeg kan underbygge det med tall) at suksessen til Norwegian handlet om å skape et market, om det var på langdistanse, europaflyvninger eller andre steder. Jeg mener satsningen på Øst-Europa var genial, arbeidere og turister reiser hver sin vei. Poenget er jeg er usikker på om man kan skape det samme markedet med oss som reiser mye. Men jeg er helt enig i at vi kunne blitt bedre ivaretatt.

Og kan noen kanskje spørre om overrullende poeng? Har Eurobonus skrinlagt det helt?

5. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,507
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel så mye på minglingen før og etter "talen" fra Eivind at man kan stille disse spørsmålene. Tviler på at det åpnes for Q&A i plenum.

6. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det har de.
    Og det er vel egentlig helt fornuftig, de risikerer jo at en kar med 85000 poeng avventer med å fly for å heller spare 40000 poeng til neste periode enn å gå for diamant.
    Skulle det vært noe rollover av forretningsmessig funksjon så bør det være maks 45000 poeng og kun for EBD..

Petter B-C, nonstop and holmen like this.
  7. NordicLane

NordicLane Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg er interessert av å være med, men er ikke påmeldt.
    Hvis noen har en plass til overs, ta kontakt på PM.

8. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man har baller nok og timer det riktig, klarer man fint å få inn et spørsmål i plenum - noe jeg mener man absolutt bør strebe etter.

Da er det også viktig at man ikke kaster bort muligheten på trivialiteter som rekkefølgen på priority boarding og andre spørsmål som veldig enkelt kan besvares av:
    1) Kundeservice
    2) Eivind under minglingsekvensen

Med fare for å fremstå som "Viktig-Per", vil jeg si at om vi klarer å skape engasjement blant deltakerne - også alle de som ikke er forumister - rundt det å få EuroBonus til å forplikte seg til å varsle medlemmer om negative (og positive) endringer, så har vi virkelig oppnådd noe stort.

Per dags dato står EuroBonus fritt til å skalte og valte med våre poeng helt etter eget forgodtbefinnende - noe de også beviselig gjør titt og ofte - og jeg er rett og slett drittlei av å våkne opp til nyheten om at mine poeng er blitt mindre verdt.

SAS vil naturligvis aller helt slippe å forplikte seg til et krav om seriøs, skriftlig forhåndsvarsling (minst 3 måneder), men hvis de opplever et reelt trykk fra medlemmer og deltakere på diverse Meet & Greets rundt dette temaet, kan de ikke stikke hodet i sanden og knutmortenjohansen seg ut av en kinkig situasjon (nyord: verb - Å lyve, å fare med halvsannheter).

For min del må man gjerne velge et annet "stort" tema å enes om, men man bør velge ett tema og sørge for at det blir stilt i plenum foran alle. Lag gjerne en underskriftskampanje i forkant og få det til å gå viralt på sosiale medier - inkl. alle søsterforum (vi signerer med fullt navn og statusnivå) - en liste som deretter overrekkes Eivind.

Det er den eneste måten å få SAS til å snu / innføre noe de ikke liker.

Historisk eksempel:
    Da SAS sist prøvde å øke poengpriser for oppgradering. Til og med mine foreldre signerte på underskriftskampanjen, som ble omtalt i media, og SAS snudde.

Så vær så snill, folkens! Priority Boarding, Star Alliance Awards, PolarrullGate, blokkert midtsete, tilgjengelighet for bonusbilletter etc. er trivielle spørsmål som man fint kan pushe i etterkant når man mingler.

Å få SAS til å slutte å devaluere våre poeng uten forhåndsvarsel er av eksistensiell betydning for lojaliteten vår - og er etter mitt syn langt viktigere å pushe for.

Men igjen: Jeg er demokratisk anlagt og signerer gjerne på et opprop som forlanger en klargjøring av om Business Class passasjerer skal få gå ombord før et Diamond-medlem med to medpassasjerer, om det er det flertallet ønsker.

Last edited: 26. april 2017
    Mbj, NoLimit, milehigh and 14 others like this.
  9. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er faktisk i Oslo den dagen og blir å finne der dersom SAS slipper meg inn ;)

NoLimit, milehigh, Misterix and 4 others like this.
  10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,566
    Bonuspoeng:
    113
    Går det ikke an å gjøre en poll hvor en kan stemme på to spørsmål (av f.eks 8), og så stilles de to som får flest stemmer?

11. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Hør på @ILS2! I plenum er det først og fremst de helt grunnleggende, store spørsmålene som må gjelde: Å tilkjennegi at det er fullstendig uakseptabelt å innføre store endringer til det verre for (status)kundene uten forhåndsvarsel, og sågar med praktisk talt tilbakevirkende kraft i noen tilfeller (som avviklingen av tredjepartslounger, hvor mange hadde kjøpt Plus-billetter til reisedatoer etter innføringen av 'forbedringen').

Det må spørres nokså klart om konkret hvorfor SAS velger å ikke forhåndsvarsle om slike endringer, og henvise til at de tåkete svarene gitt av Johannessen - eller hva han nå heter - til VG/E24 simpelthen ikke holde.

NB! Pass på å ikke nevne 'forbedring', for det vil gi Komiske Roald en sjanse til å snakke seg vekk i tåkeprat om hvorfor det er 'forbedring', og unngå å svare på spørgsmål om forhåndsvarsling. Det må spørres meget kort og konsist.

Jeg skulle gjerne gjort det selv, men reiser utenlands nettopp 1. juni.

Mbj, milehigh, DanH and 3 others like this.
  12. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Under Ski VM i 1982 ga Terje Bogen Oddvar Brå en stav. Det utgjorde forskjellen på gull og null da.

Nå må noen trå frem i lyset og gi @tommy777 en billett til Meet & Greet i Oslo, fordi han beviselig besitter den verbale, mentale og autoritære kapasiteten som trengs for å få frem et budskap - og ikke ta et svadasvar for et svar.

13. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, @tommy777 først! Og hvis noen har en ekstra stiller jeg meg gjerne i kø :)

14. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde du en billett til meet and greet i København @Jan Fredrik?

15. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, svart på PM nå :)

Robamu liker dette
  16. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Svar på PM igjen :)

17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,164
    Bonuspoeng:
    113
    Håper noen sier følgende etter at Eivind har lovt pump og prakt og masse forbedringer forran i plenum: hvorfor skal vi tro på noe du sier i år, når du ikke har holdt et punkt av alt du hat lovet tidligere :eek:o_O

Fly med oss and RoadKing like this.
  18. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke noen lage en Make Eurobonus Great Again caps til ham for å øke troverdigheten av utsagnene?

19. unfrequent_flyer

unfrequent_flyer SAS Diamond

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har to billetter til Meet&greet i Oslo som jeg ikke får brukt (måtte plutselig reise den dagen)

haakonks liker dette
  20. unfrequent_flyer

unfrequent_flyer SAS Diamond

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Ingen som er interessert?

Del denne siden