I skranken til SAS på BGO hadde de ikke hørt noe som helst om dette, jeg la frem at reisende på SVG ville få tilgang, og i retur fikk jeg spørsmål om fra hvilken dato. Jeg ser uansett på det som en selvfølge at SAS ordner tilgang til loungen på BGO fra 1. Oktober.
Enig. Når SAS får det til på SVG, bør de enda mer ordne det samme på BGO. Blir bare på intentional flights begge steder, pga hvor loungene ligger i terminalen. SSP driver både North Sea Lounge på SVG og BGO lounge, så når de kjøper adgang i 1 av dem burde de lett gjøre det i begge.
Sikkert vært nevnt andre steder, men på BA i dag bekreftes det at det også gjelder BGO fra 1. oktober. SAS åpner lounge-tilgangen på Flesland 1. oktober 2025. Ligger i det internasjonale området, mellom Upper Crust og minibanken (nær Gate E26). Tilgang for Business Class, EuroBonus Diamant/Gull og SkyTeam Elite Plus. Beregnet antall brukere: ca. 25.000 i året. Alle ordinære reisende kan betale seg inn, men det koster 400 kroner. Loungen åpner én time før første utenlandsavgang og stenger til siste boarding. https://www.ba.no/sas-utvider-lounge-tilbudet-pa-bergen-lufthavn-flesland/s/5-8-3147061
SAS er som nevnt tidligere på vei tilbake med 3. parts lounge. Tilgang kommer for de fleste fra 1. oktober når Business er tilbake i Europa. Her vil SAS få på plass nye lounger: Bergen Stavanger Helsingfors Aalborg Billund Nice Alicante Palma Manchester Cran Canaria Barcelona Tallinn Malaga Gdansk Vilnius Keflavik Linate Faro Aberdeen Edinburgh Madrid Bologna Prague Wroclaw Birmingham Krakow Poznan Seville Bilbao Lisbon Porto Florence Malta Naples Venice https://e24.no/naeringsliv/i/bmEJAg/her-vil-sas-aapne-nye-lounger-noe-mange-setter-svaert-hoeyt
Elendig tittel ettersom SAS ikke åpner en eneste lounge, men kjøper seg tilgang. Uansett fantastiske nyheter!
Interessant. Virker til at de mest populære rutene, og muligens kun helårs ruter, får 3. parts tilgang. Veldig gledelig at de åpner opp igjen. Hadde nesten håpet på de kom på plass der AFKLM har tilgang, men er nok mye å håpe på. Jeg savner mest rundt Adriaterhavet, DBV(sesong) , SPU(sesong) og SJJ (helårsrute).
hva betyr får på plass nye lounger? I mange av disse flyplasser hadde en allerede tilgang til loungen som EBG/Sky Elite Plus mange av de har bare 1 lounge, så da regner jeg med at det er ingen endring
Du har ikke tilgang med Sky Elite Plus om det er en kontraktslounge som f.eks. KLM eller AF har kjøpt tilgang til, med mindre du reiser med det selskapet. Så det er endring ved at vi som SAS-reisende får tilgang til lounge.
Det skjer ikke før SAS eventuelt blir med i SkyTeam sitt "joint venture", det jobbes nok med saken, men det er en god stund frem i tid.
Står det noe om EBG+++ kommer inn også? Eller er det bare snakk om de som har bizbillett som kommer inn i disse tredjepartsloungene?
Hyggelig å fly fra Tallinn med SAS når det er blitt slik. Fri tilgang for EBD med Eco billett, men måtte skanne boarding kort og deretter eurobonus kort
Fløy selv fra Tallin nylig og loungen var en positiv opplevelse ja (men det var dessverre ikke flyturen, de som opererte den hadde tydeligvis "glemt" at SAS selger Business Class billetter i Europa nå så vi fikk ECO opplevelse for BIZ pris..)
Ja, biz var litt stusselig på tur dit. Polarbrød, nøtter og marsipansjokolade i kurv, hvis jeg husker rett. Men de annonserte det samme på tur dit, som på retur: "på denne korte flygningen server vi kun kaffe og te", så kurven var jo litt bedre enn ingenting. Men bortsett fra ledig midtsete var det ikke mye biz over det hele. På retur i Eco bestilte jeg ginger beer, og etter litt "tror ikke vi har det, men leting i vogna" fikk jeg denne uten å bli spurt om status. Det hadde dem kontroll på. Nå som de har flere flyginger med a320neo går det svært raskt mellom ARN og TLL da. Så lenge man er EBD holder eco i massevis, er min konklusjon