Du må ikke finne på å være på Gardermoen 04:00. Det eneste som kommer til å møte deg er stengte skranker. 5:30-06:00 er mer enn tidlig nok.
Jeg reiser ofte til LAX via ARN. Jeg tar vanligvis 7:00 OSL-ARN og er aldri på OSL før 6:00. Da har jeg god tid, til og med til en kaffe i loungen!
Takk for alle tilbakemeldinger! Etter familieråd besluttet vi til slutt å følge SAS kundeservice sitt råd om å være på pletten 3 timer før avgang, og det viste seg ganske riktig å være som de mer erfarne har nevnt: Totalt meningsløst. Riktignok var skranken åpen når vi kom så vi fikk sjekket inn og lempet av bagasjen, men dette var raskt unnagjort og vel overstått på 3 min. Deretter ytterligere 3 min. gjennom sikkerhetskontrollen og vi var på vei til loungen som først åpnet nesten en time senere... Riktignok er vi glad i å være tidlig ute, men det får være måte på - neste gang kutter jeg en time av SAS' anbefaling, i trygg forvissning om at vi uansett har et hav av tid! I Stockholm tok ting dog litt mer tid, da det ble litt kø før sikkerhetssjekk og "intervju". Datteren på 14 fikk SSSS i billetten og måtte inn bak forhenget og sjekkes ekstra nøye, men det tok ikke mer enn 2 min. ekstra. Kommer m.a.o. å legge inn grei margin i Stockholm neste gang vi reiser. Vi hadde litt mer enn 45 min. som det opprinnelig ble spurt om, men hadde vi ikke hatt mer tid enn dette ville jeg raskt og umiddelbart gått til gaten - ikke stress, men ikke tid til noe ekstra dill heller