SAS PENDLERMØTE PÅ SOLA

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Aussie74, 26. mai 2016.

  1. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Forstår ikke alle som klager på LHR. Jeg har byttet på LHR flere ganger (og 3 ganger bare i år). Det går egentlig forholdsvis kjapt. Joda, du må "ut" og gjøre ny passkontroll og sikkerhetskontroll, men jeg hadde aldri betalt mer for å slippe. Flyplassen er egentlig ganske oversiktlig og enkel å forholde seg til (ihvertfall hvis en har gjort det en gang tidligere).
     
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Mangelen på kreativitet hos SAS er forbausende. Ser bare utfordringer, få løsninger.

    Rollover points = for mange EBG. Ok, fair enough. Så la rollover points være en EBD-fordel da, gjerne med begrensninger i antall poeng som kan rulles over etc. Da har man oppnådd:
    1. Fortsatt lojalitet utover 90.000 poeng / 90 segmenter
    2. Differensiering mellom EBG og EBD, noe som SAS fortsatt må "jobbe med" (hørte jeg alltid 32 kilo bagasje inkludert, noen?)

    Klarer heller ikke å begripe hvordan Star Alliance-partnere blokkerer for muligheten til å booke Star rewards online. United får det til. ANA likeså. Hva er problemet? Forsøker SAS å bygge et helt nytt konsept som koster mye penger? Ikke finn opp kruttet på nytt - det eksisterer allerede. Benytt samme / tilsvarende løsning. Problem løst.

    Med all respekt for alle dere som har tatt turen på disse møtene.... Har ingen av dere forsøkt å utfordre SAS på noe av det de lirer av seg av tilsynelatende svada?

    Hvis det er noen flere dialogmøter på trappene, som noen her har tenkt å stille på, rist av dere Jantes klamme klær og våg å stille de litt til veggs - da fortrinnsvis med veloverveide, saklige løsningsforslag som de kan ta med seg videre.

    Som f. eks. mine forslag over ;)
     
  3. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Eller som han ene med pandionkort sa:
    -Svarer du feil nå, så går eg og får meg et LH kort i mårrå

    :)
     
    Fisc, FastLane, Henrik and 11 others like this.
  4. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Aner ikke, men når man leser referatene fra disse møtene på diverse forum, kan man få inntrykk at det ikke akkurat blir stilt konstruktivt kritiske spørsmål til SAS, og de kritiske spørsmålene som stilles virker for meg helt bak mål i en slik sammenheng ("Hvorfor kan dere ikke fly fire ganger daglig mellom AES og CDG?" - min overdrivelse). Men igjen, aldri vært på et møte, så skal være forsiktig med å felle noen dom. Eneste møtet med noen lunde temperatur virker å ha vært i Bergen, noe som ikke overrasker. Bergensere går ikke av veien for en god diskusjon :D

    Poenget mitt er uansett det samme. Holdt på å falle av stolen da jeg leste at SAS fremdeles måtte jobbe med finne måter for å differensiere EBG og EBD. Det er gått snart, hva er det, to år siden innføringen av EBD? Er det noen på jobb i Stockholm?

    Greit nok at de ikke bare kan gå i gang og kaste ut mengder upgrade vouchers og andre sterkt fordyrende tiltak, men mengden lavkosttiltak man kan innføre raskt, og som tydeliggjør forskjellen mellom nivåene er lang. Likevel må man fortsatt høre om EBD-ere som nektes å ta med ett kolli på 26 kilo, men i stedet må kjøpe koffert eller kle på seg jakker og klær.
     
  5. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Hei og takk for det du har skrevet. Betyr dette at jeg vil få status også basert på segment og/eller poeng for fruens og barnas reiser? Da hjelper det godt på når vi skal ha oss en runde med SAS PLUS i Norge i sommer :)
     
  6. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var overhodet ingen overdrivelse. Det var plenty av spørsmål av typen :
    - eg flyr mye (døh...derfor du er invitert i utgangspunktet) og på min rute SVG-XXX er det ikke 8 avganger per dag. Koffor ikkje?

    Detter var etter at de hadde vist O&D tall som forklarte hvorfor de har de ruter de har.

    Når det er sagt, alle henger ikke på flyforum til daglig, så de må få lov å stille slike spm.

    Personlig så jeg mer etter hva som ikke ble sagt/nevnt. Roll-over og *A bookings var blandt det som ikke ble nevnt, men jeg tok det opp. Tar seff knallhard selvkritikk på at jeg ikke gikk ILS2-hardt ut, og at jeg ikke kom på at United og ANA får det til

    Edit: de sa også veldig tydelig at man er seg selv nærmest, ergo de ser helst at man bruker penger/poeng hos SAS og ikke *A. Ref kommentar tidligere om at *A partnere ikke er ett og samme selskap
     
    Last edited: 31. mai 2016
    ILS2 liker dette
  7. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Slik forstod jeg det, ja.
     
    hansomlikerklm liker dette
  8. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Takk :)
     
  9. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser ikke helt den tekniske barieren (bortsett fra at sas sitt bookingsystem sikkert er shait på de nivåene vi ikke ser).

    Sas lar oss booke fly på på nett på andre *A så lenge vi betaler med penger. Det er også like lett å kjøpe sas billetter med bonuspoeng.
    SaS kan fint selge bonusbilletter på andre *A over telefon og gi svar på hva det vil koste i poeng og avgifter.

    Så hva er da så vanskelig med å selge *A awards på nett?:confused:
     
    ILS2 and Xflipper like this.
  10. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Er for lenge siden jeg programmerte databaser for at jeg kan gjøre noe ;)

    Men det jeg mener er at de individuelle systemene er jo der og de fungerer hver for seg på sitt vis. Om SAS trenger noen dyktige programerere så kan jeg godt sende de navn på flnke folk :p
     

Del denne siden