SAS suspenderer HKG fra 5. mars og ut april

Tråd i 'Nyheter' startet av OttoL, 03. mars 2020.

  1. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    SAS var i går unormalt upresise i sin kunngjøring om "suspensjon" på flygninger til/fra Kina og HKG. Som noen påpeker så tok man kontakt med SAS, meg inkludert, og fikk beskjed om at flygningene ikke var kansellerte. Etter en utspørring så forstod jeg det som at "meldinger om kanselleringer var besluttet, men teknisk var ikke de enkelte flygningene kansellerte". :confused:

    Jeg hadde en flygning i SAS Plus fra PVG til OSL medio april. Jeg spurte pent om SAS-mannen kunne legge inn en midlertidig reservering, slik at de i det minste fikk meg overflyttet til Air China og routing til Oslo. I dag ploppet det inn mail om at re-bookingen var fullført og opprinnelig flygning med SAS var borte.

    Gladmeldingen var:
    - Oppgradert fra Plus Smart (A) til Business (Z) PVG til MUC med CA i en A350-900, samt
    - Business/Plus (D) fra MUC til OSL i SK-kabin.

    #TusenTakk og masse #kudos til SAS for å ha prioritert og funnet plass til meg når flyene tidvis er propp fulle! Måtte riktignok reise en dag før enn ønsket (da det var fullt dagen etter), men er glad for løsningen :D
     
    Avixlo, drsyk and RoadKing like this.
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Du er heldig(glad på dine vegne), her må en leke vente leken, verre enn å fly monkey class long haul da de ihvertfall vet de har et sete, og en gyldig flyvning, til SAS får ut finger`n og jeg får vite om min booking er forsatt gyldig...
     
    chrt liker dette
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Har du forsøkt å ringe inn etter at flyvningene ble oppført som kansellert? Det skjedde først et stykke ut på dagen tirsdag.
     
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Hva skjer med de som har booket HKG? Har de bare kansellert flightene og ikke billettene? Slik at billettene er gyldige og inntil man hører noe annet så møter man bare opp og blir reroutet på airport control?
     
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har både ringt til SAS agent, massiv FAIL, så har jeg kontakt Vibeke etter råd fra høvdingen @Tore heller ikke hun kunne gjøre noe, min booking er i limbo, er kansellert(på hold), men ikke kansellert(i systemet).

    Første påsketur vekk fra Hemsedal, kanskje skjebnen kaller, for litt ski or die opplevelser i svartbakke som en god tradisjon i mange år, med varm kakao og vafler, barnpass og skiskole for de små:) (HKG og SK C) :(
     
    jgroneng liker dette
  6. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Vet ikke om det er relevant, men legger merke til følgende utsagn i en artikkel: "Hvis ikke flyselskapene varsler passasjerene minst 14 dager før har man krav på kompensasjon. Hvis det varsles kansellering minst 14 dager før trenger ikke flyselskapene å gjøre annet enn å refundere billetten." Er det noen form for spill her, at flyselskapene ikke ønsker å kvitte seg med en booking før man absolutt må, i tilfelle det finnes en utvei på bookingene som fremdeles kan gi lønnsomhet? Ref https://e24.no/naeringsliv/i/XgAqkg/flyselskaper-vil-slippe-aa-corona-kompensere-passasjerer
     
    chrt liker dette
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje en agentrullett kan gjøre susen her... Jeg fikk uten problem flyttet på en bonusreise til HKG i mars/april til senere i år, men mulig betalte billetter håndteres ulikt.
     
  8. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Flaks kombinert med EBD tenker jeg. Han jeg først snakket med måtte snakke med supervisor for å midlertidig reservere ønsket flight inntil kanselleringen ble teknisk gjennomført. Kanskje dn ide å be om dette??
     
    drsyk liker dette
  9. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Min booking 22.04 med retur 27.04 er kansellert under ‘Mine bestillinger’, men ligger aktiv i SAS app.

    Fikk beskjed om å avvente, at kun enkelte avganger var kansellert, men altså ikke på mine reisedager.

    edit: dette er vanlig revenue-billett
     
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ba om floor manager, ble nektet plent, sa din flyvning er ikke berørt enda:mad: Selv om SAS har publisert HKG er kansellert inntil videre.

    Heller ikke når Vibeke kan gjøre noe. Da er det vente leken. Er det frister og tider når fly er kansellert eller ikke. Har en mistanke om at Vibeke vet best?
     
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har 4 P+P billetter i C, om det har noe å si? Vel er forsatt T-33 til mulig avreise.
     

Del denne siden