Nå blir dette en liten avsporing, men: Selv om jeg elsker å fly, så blir dørstokkmila noen millimeter høyere hvis jeg må ha et flybytte underveis. Det blir også et lite regnestykke, hvis jeg vil ha flest opptjent poeng så tar jeg gjerne noen ekstra stopp. Sett dette opp mot hvor irritert jeg blir av å bytte fly underveis. Langdistanse vil jeg ha færrest mulig flybytter. Jeg tar heller en ekstra natt på hotell i Florida hvis det medfører at jeg kan fly direkte fra/til OSL. Jeg kan også vurdere lufthansa via FRA/MUC hvis jeg kan fly A380, for den var stas For foreldrene mine som ikke er så glade i å fly så foretrekker de direkte med Norwegian fremfor å bytte fly et sted med SAS. De forsøkte Norwegian via London nå sist og var ikke så veldig fornøyd med tanke på tiden det tok. Det kan være at SAS kan vinne deres hjerter med CPH eller ARN, hvis de ankommer tidligere på dagen. (Norwegian OSL-FLL ankommer 20:45, og da har man i praksis mistet ankomstdagen. Det at de har sen retturreise 23:00 fra FLL ser ikke jeg personlig som en fordel, da man blir grådig trøtt på flyet hjem. Noen ser det kanskje annerledes). Men generelt sett ville de flydd direkte med Norwegian fremfor indirekte med SAS. Så ja, SAS kan tjene mye på å ha OSL-MIA fremfor OSL-CPH/ARN-MIA.
Joda, det er ikke tvil om at flertallet vanlige reisende foretrekker direktefly, men på kort sikt er det ikke sikkert man kommer til å ha noe valg..
Haha, forsøkte i går å forklare en bekjent firstclass-konseptet og makse antall legs. Han syntes det var latterlig, og utover i samtalen viste seg at han heller ikke var klar over at det er en klasse over business
Nye tall fra SAS her: https://www.sasgroup.net/newsroom/press-releases/2020/sas-traffic-figures---april-2020/ SAS-gruppens regulære passasjertrafikk (RPK) var ned 98,0 prosent i april 2020, sammenlignet med samme måned året før.
De skulle fly Gatwick-Miami ser det ut til, men for oss skandinaver var det vel fortsatt FLL som gjalt.