Shell Mastercard og Trumf

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av morpheus77, 11. mars 2018.

1. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Og det har det stått i flere måneder selv om man HAR fått bonus på Vipps....

2. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kan gi tilbake mld her når jeg får beskjed fra Shell MC om hva som har skjedd,sa ifra at det var mange som ikke hadde fått det de skulle ha..

drsyk and DanH like this.
  3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,776
    Bonuspoeng:
    293
    Det er greit å være optimist. Men det får da være måte på.

drsyk liker dette
  4. BingoBonzo

BingoBonzo Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Jepp, men det betyr også at de kan kutte det når de måtte ønske..

5. protozyko

protozyko Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hos meg står det 0 liter på drivstoff men jeg har fylt 150 liter så er nok feil, ellers krever dem tilbake

6. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har samme feil, og har sendt epost uten å nevne Payr...

DanH liker dette
  7. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    Neste tirsdag kl. 11.11 får være avgjørende for hvor optimistisk jeg skal være.

DanH liker dette
  8. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,668
    Bonuspoeng:
    183
    Har også bonusgrunnlag 0 kun brukt shell kortet til payr

Ser ut som morroa er over nå :(

Blir SAS Mastercard og samboers pointearner som blir brukt fremover, spørsmålet er hva man skal gjøre med fakturaer som er over 4k.

Mulig det er Trumf Visa som gjelder da, dog med 0,5% bonus

9. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Det går fint ann å dele dei. Er det KID, så fanger systemet dette opp automatisk og det er ingen problem.(Eg betalte restskatt på 110k med 8000 per 48 timer)

Trumf Visa gjer vel ikkje Trumf med PAYR(er vel eit DNB kort), eller er eg ikkje oppdatert?

Elles gjer NCC MC fortsatt PAYR, men då mot NCC poeng, og kun 10 poeng per 100 lapp normalt(no er det 20)

Men avventer til eg får endeleg bekreftelse den 11, eller ved epost, då dette såg litt rart ut jamfør mottekne faktura

10. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,018
    Bonuspoeng:
    93
    Satser på at dette stemmer:

Payr:
    SAS EuroBonus Mastercard Premium gir EB
    SAS EuroBonus World Mastercard gir EB
    Shell MasterCard gir Trumf
    Flying Blue MC (premium) gir Flying Blue Miles
    Choice MC gir Choice-poeng
    Trumf Visa gir Trumf
    Coop MC gir 1% kjøpsutbytte

Er i såfall kun 0.5%.

https://insideflyer.no/forums/threa...ay-og-andre-slike-tjenester-en-oversikt.9026/

11. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Takk, håper det stemmer. Har eit Trumf Visa kort liggande, så då begynner eg å bruke. Skulle eigentleg seie det opp, då eg hadde fått 100 kr i signon

12. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,018
    Bonuspoeng:
    93
    Håpar det same sjølv. Har bestillt kortet i dag som ein rein kriserefleks etter å ha sett bonusgrunnlaget på fakturaen frå Ikano Bank.

Jorge liker dette
  13. tfo

tfo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,216
    Bonuspoeng:
    93
    0 i bonusgrunnlag her også med en omsetning på ca 49k, stort sett Payr og noen hundrelapper i Vipps.
    Nå får jeg kle meg godt, ta på redningsvest, samt sitte stille i båten til det ikke er et alternativ lenger, dvs når vi tar inn så mye vann at det er helt sikkert vi går ned. Da kan vi se etter en ny båt...

DanH and SAJblue like this.
  14. conorrf

conorrf Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Bonusgrunnlaget på min faktura mangler mange vanlige kjøp fra matbutikk, netthandel osv. Må være en feil tenker jeg...

DanH and gert like this.
  15. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Ja selvfølgelig :)

16. NubiFlyer

NubiFlyer Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Virker helt klart å være noe krøll, da jeg også mangler alt fra "normale" transaksjoner.

Har totalt forbruk på 28.832,07 i November.
    Payr summerer seg til 18963,68 (ingenting Vipps el.l).
    Mangler med andre ord trumfgrunnlag på ca. 10000. Dette er normale kjøp på Rema, Coop, polet osv. Såfremt de ikke har begynt å tilbakekreve tidligere utbetalt via Vipps/Payr så er nok dette en feil i systemet..

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,776
    Bonuspoeng:
    293
    Dette kan jo ha sammenheng med at trumf ble utbetalt for sent i november og mange da fikk trumf for forbruk etter fakturaperioden for novemberfakturaen.

18. gert

gert Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg tror Jorge og conorrf er inne på noe. Jeg har store mangler i bonusgrunnlaget på siste faktura, som ikke bare gjelder Payr/Vipps. Til gjengjeld har jeg fått mer Trumfpoeng enn jeg skulle hatt for oktober. Så her tror jeg rett og slett at deler av bonusgrunnlaget for novemberer tilbakeført på oktober.

Forøvrig rimelig håpløst at de ikke har inkludert info om dette på fakturaen, de må få en del henvendelser nå...

En ting jeg stusser på, er at beløpet fått trumf for pluss bonusgrunnlaget på siste faktura er ca. 37000kr. Jeg vil tippe at jeg har brukt nærmere 44k på disse to månedene. Så det ser jo ot som om NOE mangler. Er det noen som har giddet å summere opp de to siste fakturaene, se om utbetalt trumf pluss bonusopptjening for november stemmer med bruk, og hvis ikke, om en eventuell mismatch stammer med det beløpet som er brukt via Vipps/Payr?

19. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg mangler også bonus hos Shell på posteringer som ikke er Payr/Trumf relatert. Feks. fra den lokale kjøpmannen på hjørnet som vanligvis ville gitt ubetinget bonus/Trumf.

Kortet klippes nå i to.

20. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg lurer på om skjæringstidspunktet er ca. 25. november, dvs. all trumf man hadde opparbeidet seg i oktober og i november frem til 25. ble overført den 30. november. Det man har fått etter 25. november, kom nå (minus payr og vipps, selvsagt).

Del denne siden