Shell Mastercard og Trumf

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av morpheus77, 11. mars 2018.

  1. Crom83

    Crom83 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Hei, eg har nettopp fått første faktura frå Shell MC. Eg har kjøpt hus, og det blir ein del utlegg framover. Tenkte å bruke Shell MC til det.

    Kan eg bruke same KID for å betale ned på beløp mellom fakturaer, for å unngå at kredittgrensa blir maksa ut?
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, samme kontonummer og KID hver gang.
    Jeg gjør dette med ujevne mellomrom for å "øke" kreditten.
     
    Crom83 liker dette
  3. Crom83

    Crom83 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Strålande, takk!
     
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Når kommer trumf inn fra Shell MC?
     
  5. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Ca 10. hver mnd
     
    Gullars liker dette
  6. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har lest flere skriver at poeng fra Shell MC kommer inn den 10. Dette fikk jeg selv denne måneden.
    Det jeg lurer på er når drivstoffbonus fra Shell kommer inn i Trumf oversikten? Jeg brukte Trumf kort og Shell MC, men det har ennå ikke kommer inn på Trumf. Dette var en ren bemannet Shell stasjon.
     
  7. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    2,448
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er at trumf på drivstoff har kommet på torsdag når jeg fyller på Shell, omtrent uavhengig av hvilken dag jeg fyller...

    Esso kommer litt raskere etter fylling, det jeg har erfart.
     
    Rgjertsen liker dette
  8. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fylte på søndag, fikk inn på oversikten tirsdagen.

    (Trumfkort og Shell MC)
     
  9. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg ser nå at det kom inn i dag. Det eneste er at jeg ser kun Shell MC. Jeg er 100% sikker på at jeg puttet Trumf kortet inn først og det stod noe som "Bonus registrert" eller noe.
    Kan jeg ha gjort noe feil etter det?
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker samme fremgangsmåte. Men jeg har sett noen ganger at Trumf-kronene (fra Trumf kortet) kan komme noe senere (maks en dag)
     
  11. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Går over til Shell MC snart, men har til nå brukt 355Direkte + Trumf hos Esso. Ser nå at ingen av drivstoffkjøpene har blitt registert hos Trumf. Er det Trumf eller Esso jeg skal kontakte? Har jo ikke kvittering for noen av kjøpene.
     
  12. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Trumf kort kronene har ennå ikke kommet i oversikten. Merkelig hvis de ikke kommer, men får vel ha litt tålmodighet.
    Dette er og noe jeg er litt småredd for å spørre de om, da dobbeldipping kanskje er noe de ikke er så glad i egentlig?
     
  13. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Enn så lenge er det ikke mulig å kombinere Trumfkort med kredittkort hos Esso. Jeg har ikke forsøkt dette selv, men jeg mener betalingsterminalen vil gi feilmeldingen "Ugyldig kombinasjon" eller tilsvarende. Du må betale med vanlig bankkort eller kontanter for å få trumfbonus hos Esso.

    https://www.trumf.no/om-trumf/ofte-stilte-sporsmal/Esso/
     
  14. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Var ikke mulig for meg å få dobbel dipping (både trumf kort og kredittkort) på Esso sist jeg prøvde. Kun den ene var mulig fikk jeg høre av frøkna bak kassa.
     
  15. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Tror ikke det har stått noe om ugyldig kombinasjon. Setter inn Trumfkort, får bonuskort akseptert og fortsetter med kredittkort uten problem. Har dog ikke sett noe til Trumfkronene, så det blir vel stoppet et sted på veien.

    Forstår jeg det riktig fra tidligere i tråden at det er mulig å dobbeldippe i betjente Shellstasjoner med Trumf + Shell MC?
     
  16. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    På Esso så står det «Loyalty Registered» når ein trekker Trumf Kortet i kassa. Men betalar ein med kredittkort er ikkje dette liv hos Esso. Det var det same før, du fekk ikkje bpde Coop rabatt og f.eks DNB Mastercard.
    Dette gjeld kun Esso.

    Eg veit ikkje om det går dobbeltdipping med Trumf + Shell MC.

    Men du kan trekke Trumf, Betale med DNB Master som gjev 4% som du då kan ha 20EB poeng per 100,- det blir då trippeldipping :-D
     
    drsyk liker dette
  17. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Esso er ikke trumfmedlemmer i mine øyne da utbyttet av deres medlemskap er så begrenset som det er hos dem.
     
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det stemmer. Trumf + Shell MC fungerer på betjente stasjoner. Det fungerer ikke på ubetjente. (kan ikke forstå hvorfor det er slik)
     
  19. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk ikke dobbelt sist jeg fylte. Det stod "Bonus registrert" eller noe på skjermen når jeg trakk Trumf, men har kun fått registrert Shell MC.
    Jeg lurer på om dette kan være noe med at butikken der kanskje ikke er en "Shell" butikk, men noe lokalt som er eid privat eller noe?
    Dette er Shell på Straume på Sotra, så kanskje den teller som en ubemannet hvis butikkdelen ikke er 100% Shell sin?
     
  20. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg bruker ordinært Trumfkort, så DNB MasterCard for 4% rabatt og 20EB poeng per 100kr. Jeg får inn rabattene og poengene i alle ledd, men har sett at Trumf har brukt opp til 2 uker med å registrere trumfkronene.
     
    drsyk liker dette

Del denne siden