Shell Mastercard og Trumf

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av morpheus77, 11. mars 2018.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Ja
     
  2. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Kom over en link som gikk til St1 sitt MasterCard. De reklamerer med 90 øre per liter Trumf bonus hos Shell de første 90 dagene og et litt rart system etter dette der man får mer Trumf jo mer man bruker kortet. Noen som vet noe om dette kortet med feks Trumf kort hos Shell? Man kan vel ennå bruke Shell MC pluss Trumf, men min erfaring er at dette er veldig ustabilt. Er varierende om jeg får eller ikke på samme stasjonene.
    Edit:
    Legger ved en link til info. https://st1finance.no/st1-finance/superduper
    Kan og legge til at kortet kan legges til på Apple Pay med en gang søknaden er godkjent.
     
    Last edited: 28. jan 2019
  3. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Da er det vel like enkelt å ha et gratis Trumf Visa for 2%, så slipper man å dra to kort? :) Blir selvfølgelig ett kort ekstra i lommeboken da.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette kortet er omtalt før her inne og dømt ubrukelig ettersom det kun gir bonus på bensin drivstoff (@Upsaker)...
     
    Last edited: 28. jan 2019
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke diesel? o_O
     
    Are liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Klart det!
    Her føler meg nesten som en politiker..
    Grovt feilsitert :D
     
  7. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Amex + Trumf lar seg fint kombinere da
     
  8. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    Det gir også opptil 50% trumfrabatt på Shell bilvask, noe som potensielt utgjør et firesifret antall trumfkroner pr år. Bilvaskhefter er også ypperlige jule- og bursdagsgaver :D
     
    Are liker dette
  9. Krimal

    Krimal Medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Og hvordan går man fram når man skal betale for en vask og få Trumf? Trumfpoeng får man vel kun via automatene når man fyller drivstoff, og ikke i kassen..
     
  10. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    stemmer, i begge disse tilfellene får man 15+15 eurobonus per hundrings. Trumf + amex elite derimot gir 15+20 :) Akk ja, og før det var det 15+25 med dnb pb..
     
    Maggie liker dette
  11. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    Regner med at man får trumf på bilvask når man betaler med st1-kortet i kassa. Har bestilt kortet og finner ut snart.
     
  12. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Etter Shell MC gikk vekk fra Payr er det vel ikke så mye mer enn drivstoff jeg bruker dette til heller :p Og hvis man kan få 90 øre fra St1 + 30 øre fra Trumf i 90 dager, vil jeg ikke kalle dette ubrukelig? :D
     
  13. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Da blir det igjen en vurderingssak om man skal ta kostnaden med Elite for 5 poeng ekstra per 100 :p Holder meg foreløpig til Premium :)
    Det skal også legges til at jeg ikke bruker Trumf Visa selv ennå, for jeg prioriterer heller CT. Men etter det, kanskje?
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nei for drivstoff er det sikkert greit.. Men det er jo ikke sakens kjerne.. Her trenger vi en ny trumf kilde... Men :D
     
    oleredv and drsyk like this.
  15. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Alt var bedre før...
     
  16. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Til drivstoff gir både DnB Saga MC og Flexivisa 4 %.

    Undres om Yabank som er bankaxept kan gi fordeler mastercards ikke kan innen bonusopptjening?
     
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Beste alternativ er vel angivelig å maksimerer viaTrumf og betale med Shell MC inntil videre :eek:

    Eller å gi Shell MC til sin bedre halvdel og be henne slavisk bruke dette:cool:, kun ved krise/nødverge/katastrofe kan et :mad:VISA:mad: kort brukes:rolleyes:

    For de med Saga MC lønner 4xgangen dipping seg på Shell så langt det lar seg gjøre på din stasjon;):D:cool:
     
  18. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg prøvde å krangle med Ikano ang vilkårsendring og Payr. Etter tre uker fikk jeg dette svaret:

    Hei,

    Takk for tålmodigheten.

    Den 1. november 2018 endret vi grunnlaget for hvordan man kan opptjene bonus ved bruk av Shell MasterCard. Endringen er ikke et resultat av en vilkårsendring, men at vi har tilpasset hvordan man kan opptjene bonus med de vilkårene som gjelder for Shell MasterCard, og som våre kunder har signert.

    Punkt 29 i vilkårene for Shell MasterCard sier spesifikt at kun kjøp skal være en del av bonusgrunnlaget. Alle kjøp danner fortsatt grunnlag for bonus.

    Varekjøp gjort i Vipps vil fortsatt også være grunnlag for bonus, men pengeoverføringer, f.eks. mellom venner, vil ikke lenger gi bonus, da dette ikke er kjøp iht. vilkårene.
    Når det gjelder bruk av Shell MasterCard i Payr er dette en tjeneste ment for regningsbetaling, ikke varekjøp. Derfor er denne tjenesten nå lukket for bonus.

    Med endringen har Ikano Bank med andre ord lukket en utilsiktet feil i grunnlaget for bonusopptjening. Dette krever ikke 30 dagers varsel, slik en alminnelig vilkårsendring gjør. Vi beklager hvis vi har vært utydelig på dette i vår kommunikasjon og det har vi nå rettet opp i slik at det ikke skal være noen fremtidige misforståelser.

    Kan sikkert krangle mer men det gidder jeg ikke, ender med sas mc premium og oppsigelse av Shell mc.
     
    kristiaan liker dette
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet hvorfor jeg får 90 øre per liter hos Shell for tiden? Klager ikke jeg altså... men lurer jo på om det er bug eller kampanje. Jeg tror ikke det er dobbeltdipping heller, for jeg har fått 2x90 øre per liter på stasjoner der det fungerte før det ble færre av disse.
     
  20. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    50 øre kampanje ut mars :cool:
     

Del denne siden