Slutt på for mye håndbagasje

Tråd i 'Nyheter' startet av freddyen, 05. juli 2019.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Og kommentarfeltet på VG har aldri vært mer unisont enn i denne saken. Alle er enige om at han fjompenissen fikk som fortjent, og at VG er dustene som skrev om det i avisen.
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Stor fare for det ja!
     
    Eddie47 and jgroneng like this.
  3. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Like mye sympati for denne karen som for paret som fikk seter fra hverandre av sas på bryllupsreisen!
     
  4. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Hvem i all verden kjøper tax-free på OSL når de skal out- bound, med mindre det er noe spesielt? Regner med at konjakken han kjøpte var VSOP og ikke noe som var godt lagret allikevel. Bedre og kanskje billigere å kjøt disse sakene i Frankrike.

    Når det er sagt så synes jeg de kunne vist litt fleksibilitet i slike tilfeller. Det var ikke akkurat snak om store mengder med overvekt. Som skrevet over er SAS mer runde i kantene her, i noen tilfeller kan de være litt vel runde.

    Det artikkelen skulle fokusert på var prisen man tok for å ha med seg et par kg for mye og at man sender det som innsjekket bagasje uansett. Ikke glem at det ikke er så lenge siden Norwegian fikk smekk på fingrene for å benytte ulovlige bagasjevekter for å kreve inn gebyr fra reisende.
     
  5. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Tja. Jeg sliter med dette ensidige fokuset på vekten. Så lenge jeg har med meg en kabinkoffert innenfor målene og en personal item som går under setet foran meg skjønner jeg ikke at vekt skal ha noe å si. Eller er det sånn at SAS bestiller hattehyller som er mye svakere enn BA sine?
    https://www.britishairways.com/en-us/information/baggage-essentials/hand-baggage-allowances
    IMG_2447.jpg

    (Ja, jeg er fremdeles bitter for at SAS veide bagasjen til oss i pri-køa på LHR som hadde kofferter som var innenfor de fysiske målene, men som veide litt for mye, og tvang oss til å sjekke de inn - mens håndbagasjetrollene i Go kom slepende med et par kolli + taxfreeposer etter at vi hadde boardet. Resultatet for min del ble ingen Domestic Transfer og en liten maraton for å rekke sisteflyet til TRD, skumsvett. Bare fordi Rimowaen veide 11 kilo i stedet for 8. Om den veier 11 kilo i buken eller i hattehylla kan umulig by på den store forskjellen rent operasjonelt. Diamond treatment.)
     
    ina, Pointless, MilageRune and 5 others like this.
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Regelen burde vel være at så lenge du klarer å løfte den opp i hyllen selv, så går det greit innenfor en viss grense. Folk som har så mye i håndbagasjen at
    Jeg har faktisk større sympati for de som skulle på bryllupsreise.
     
    Arvid1410 liker dette
  7. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Og ved høyere flyplassavgifter så hadde flyselskapene tatt denne utgiften selv? Eller er det mer sannsynlig at de hadde sendt den direkte tilbake til passasjerene?
     
  8. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har mer sansen for Air Canadas vektregler.
    Ellers, så setter jeg pris på om folk kan forholde seg til reglene på størrelse og antall slik at alle får plass til sitt.
     
    TElg78, paron and holmen like this.
  9. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
  10. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Fly BA. Der er begrensningen 23 kg på håndbagasje:)
     
  11. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Greitt nok at ein har tiltak for å redusere handbagasjemengda, men spørsmålet er korleis ein skal handheve dette. Og så kan ein vurdere om ulike billettypar skal gi rom for meir handbagasje...

    ***

    Har vi ikkje ein tråd om dette allereie? Finn ikkje i farta...
     
    ArthurDent liker dette
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor er det dumt? Det er jo like mye håndbagasje det som alt annet du kan drasse med deg.
     
    ArthurDent and Wiolenze like this.
  13. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    De burde vel først og fremst sørge for at folk holder seg til mengden kolli, var en voksen dame på SVG i går med trillekoffert, 2 poser og 1 veldig stor håndveske. Det er etter min mening et større problem.
     
    ArthurDent liker dette
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    2 poser med tax-free tar plass det ja.... ;)
     
    ArthurDent liker dette
  15. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Burde blitt innført for evigheter siden! Folk drar jo med seg hele flyttelass inn på flyet! Seriøst, dropp den ene ølen på flyplassen før boarding og heller betal for å sende en koffert ekstra!
     
  16. Pointless

    Pointless Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Det er litt vanskelig å få vekten ned på håndbagasje når egenvekten på en carryon koffert allerede er på et par tre kilo; og du skal ha med PC/iPad, kamerautstyr, medisiner, ledninger etc som du trenger. Jeg synes det er greit å ha dette i en carryon koffert så jeg ikke trenger å drasse dette i en veske, skjønner at det blir vanskelig fremover.
     
    ArthurDent and BendikHa like this.
  17. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    ArthurDent and Kristian like this.
  18. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Går passasjerene på vekten også?? :eek:

    «I sommer vil flere reisende måtte gå på vekten – med håndbagasjen.»
     
    ArthurDent liker dette
  19. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har sluttet å bruke koffert og gått over til bag når jeg skal reise kun med håndbagasje, mer kg til ren bagasje... som bonus kan en solid weekendbag på skulderen brukes til å jage vekk innpåslitende køsnikere, bare å svinge seg kjapt rundt og si et overrasket «unnskyld» når det smeller :D
     
    Kalsnes, Petter B-C, Edvard and 3 others like this.
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    I Costa Rica måtte vi på vekten sammen med all bagasjen. Småfly og plassering av vekt. Men, man kunne ha med seg 3 surfebrett hver, i tillegg til bagasjen...
     
    ArthurDent liker dette

Del denne siden