Sp vil strippe kredittkort for bonuser og fordeler

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av mrhaakon, 22. aug 2018.

1. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hvem vet, jeg solgte mine Bank Norwegian aksjer i fjor sommer. Tror gjeldsregister og generell konkurranse en gang må presse frem lavere marginer tilsvarende det man ser i andre land. På en annen side taler antagelig den negative oppmerksomheten fra media og politikere til nisjebankenes fordel ved at storbankene kun utsteder forbrukslån på bakrommet.

Det sagt er NOFI antagelig er Norges best drevne bank og Bjørn Kjos m familie må tjene penger et sted.

2. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Kunne like gjerne ha snudd det rundt: Hvorfor skal vi ha et system for inndriving av gjeld som er så kraftig i favør til finansinstitusjoner at de helt ukritisk skal kunne gi kreditt?

Og hvorfor skal det være så stor forskjell på AS og privatpersoner på dette punktet. Har du opprettet et eget AS og kjørt det i grøfta så kan du løpe fri neste dag og alle kreditorene må ta tapene. Hva er det som gjør at det er greit? (Det er jo ikke det men du ser poenget ikke sant?)

Men greit ikke noe mer å diskutere, tilbake til topic:
    Ingen stemmer vel SP uansett? :D

milehigh liker dette
  3. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Overraskande mange...
    Iallefall der eg bur!
    Frå ein Liberal Vadris

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Faktisk over 10% i følge meningsmåling fra i går.

Man skulle ikke tro det, i forhold til mengden omtale de får kontra feks V, MDG eller Rødt.
    FrP er ikke så langt over SP de heller..

5. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,385
    Bonuspoeng:
    113
    Selvfølgelig ikke, økonomen i meg ser at disse gjør god butikk så hvis jeg kunne tjene på det hadde jeg hatt/beholdt aksjer der selv, SELV om jeg synes de er gribber :)

Del denne siden