Ingen fakta i denne saken, kun synsing fra en blogger. Saken hans inneholder også flere flere faktafeil/slurvefeil, noe som er et kjennetegn fra denne bloggeren.
Han skriver blant annet "Derfor har Norwegian tidligere blitt tvunget til mellomlanding før selskapet kunne fly til Bangkok. Men i november 2016 fikk selskapet lov til å fly direkte fra Oslo." noe som selvsagt er feil. Norwegian har flydd direkte til Bangkok (dog en litt lenger omvei) siden de startet ruten våren 2013.
Uansett!
Personlig ser jeg på det som veldig usannsynlig at SAS begynner å fly til Bangkok med det føre. Bangkok er primært et low-yield marked, og det er allerede mye kapasitet dit. Thai (som SAS har code-share med) fly daglig med 777-300ER fra alle skandinaviske hovedstadene, og Norwegian opererer også ukentlig med 787-8 fra alle tre byene.
Da er Singapore mer sannsynlig... Ellers har jeg mer tro på Seoul, flere destinasjoner i Kina og mer kapasitet til Tokyo.
Last edited: 23. juni 2018