Sri Lanka og Maldivene?

Tråd i 'Reisemål' startet av Gullars, 13. nov 2018.

1. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Vært på Maldivene 2 ganger, en gang i oktober og en annen i juni. Været var det ikke noe å si på. I juni opplevde et skikkelig uvær en av nettene, men vannvillaen holdt stand. Som flere også sier, det kan være noen magiske soloppganger og solnedganger, så det er bare å glede seg til turen:)

Gullars liker dette
  2. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis man har open jaw så er det verdt å merke seg at man kan ta f.eks. Korean Air First class i 30 minutter fra MLE til CMB for en "billig" penge. SIkkert andre wide-body flights tilgjengelig også. Mener å huske vi tok en KE 747...

Sri Lanka var helt OK, men Maldivene er bedre, og mye dyrere.

Gullars and morradi like this.
  3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Kult tips! Sjekket den nå, og usikker på om jeg synes 8k per pers er billig penge for en såpass kort tur. Peiling for hva man kan få denne for på en heldig dag?

4. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    ...Nei, du har rett, "billig" var en overdrivelse. Business får du ned i en tusenlapp, men da China Eastern. Eventuelt 9000 BA Avios miles med Sri Lankan business.

Gullars liker dette
  5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Emirates flyr også F på strekka.
    Ikke gratis det heller, men er vel omtrent halvparten av Korean..

Gullars liker dette
  6. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,518
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som Korean bruker en A330 med 2-2-2 i både F og C på de dagene jeg sjekket.

Korean F:
    MLE-CMB: 9 939 kr
    CMB-MLE: 7 700

Korean C:
    CMB-MLE: 2 513 kr
    MLE-CMB: 3 080 kr

Emirates F:
    MLE-CMB: 8 652 kr
    CMB-MLE: 3 972 kr

Emirates C:
    MLE-CMB: 4 878 kr
    CMB-MLE: 3 200 kr

Ingen tvil om at det lønner seg å fly til CMB først i alle fall.

7. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Synes det der er aaaalt for dyrt.... flyturen er så innmari kort. Ville heller tatt å brukt de pengene på en over water bungalow i TO døgn ekstra på Maldivene, enn å betale business / first på en så kort strekke. Man rekker ingenting på den flighten.

Last edited: 27. nov 2018
    RoadKing liker dette
  8. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93

Er ikkje dette EK 653? Problemet er at du kommer fram klokken halv 10 på kvelden, gjør transfer til hotelene litt vanskelig for å si det mild.

Sjøflyene slutter vel å fly i 4 tiden på etter middagen.

9. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    China Eastern sin flight lander også i MLE på kvelden i 8 tiden, og det ser ikkje ut som det er mullig å bestille oneway MLE-CMB? Bare CMB-MLE eller CMB-MLE-CMB.

Vist du har tatt MU sin flight var det til eit resort kor du kunne ta ein båt om kvelden eller overnattet du i Male?

10. Klokkesamler

Klokkesamler Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    De av dere som har vært på Maldivene - hvor drar man?

11. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Dette gjelder svært mange ankomster til Male. Du må regne med en natt på Hotell i Male før transfer til resorten

12. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Vi var her i sommer:
    https://www.veligandu.com/index

Kan trygt anbefales

Thberget liker dette
  13. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer vel an på om du har hotelpoeng du skal bruke eller om det er ein betalt opphold?

14. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93

Trodde dette gjaldt eit mindre tall av ankomstene? MU235, UL103, CZ3059, CX601, SQ452 og EK653 er vel dei einaste som kommer inn etter at sjøflya slutter å flyge i 4/halv 5 tida med 1 stop forbindelse fra storbyer i Europa?

Alt annet av EK, QR, EY, AF, TK, WK (Edelweiss), LH, SU, AZ, UL og BA sine ankomster er vel mellom 0730 og 1530? Personlig synst eg at etter 1400 blir marginene litt kort i tilfelle forsinkelser inn til MLE vist du skal videre med sjøfly.

15. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, da var jeg muligens litt for rask til å trekke konklusjoner. Vi kom inn ganske sent (SQ452) og da var det hel en del trafikk på flyplassen, hvorav jeg konkluderte av dette var ganske vanlig.
    Det er dog ikke noe problem å ta en natt i Male før transfer. I alle fall det hotellet vi bodde på hadde et svært bra opplegg for å ta i mot oss på flyplassen, bringe oss til hotellet og tilbake til flyplassen neste dag for innenriks sjøfly. Så velsmurt som dette maskineriet var er det åpenbart at det er en veldig vanlig måte å gjøre det på.

16. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Vel TK for eks flyr inn til MLE om formiddagen, så videre til CMB med bakkestop før retur til MLE om kvelden og avgang til IST rett før midnatt. Det at du ankommer på formiddag og drar på kveld er noe av grunnen til TK kan ta ganske godt betal for denne ruten.

Noen av sandkasse selskapene har vel også ganske så lange bakkestop i MLE om ettermiddag/kveld.

Tok du ein båt til ein av dei nærmere resortene, eller var det eit av dei lokalt drevne hotel/guesthouse i selve Male du bodde på før transfer?

17. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Vi tok båt til et lokalt hotell i selve Male. Som sagt, hotellet fikset alt...

18. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Bodde på Velassaru som ligger 30 min med båt unna flyplassen. Anbefales varmt. så slipper man sjøfly og det stresset med å komme seg til fra flyplass ved ankomst og avgangsdagen.... med 30 min båt følte man nesten at man slapp å reise mellom hotell og flyplass kontra det med sjøfly :D

19. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser definitivt fordelene med båttransfer. Det blir jo en reisedag mindre (og dermed en dag mer på resorten), men for meg var sjøflyturen en del av opplevelsen. Det var med på å gjøre det hele mer eksotisk, og til noe mer utenom det vanlige. Den flyturen der man har fantastisk utsikt til atollene som ligger som perler på en snor er jo definitivt noe spesielt. Nå skal det jo også legges til at den også koster det hvite ut av øyet, så det er jo et betydelig tillegg til feriebudsjettet (men "who cares" når man er på Maldivene :cool::D ).

Sonictravel liker dette
  20. Teigs

Teigs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg tror jeg har funnet sommerferien 2019, Maldivene i biz for 4 pax! Er ruten via Sin den beste, og noen tips om resort? Ser at SQ lander 22:10 på MLE, så man må vel ta en natt der kanskje?

Del denne siden