Statusmatch Nordic Choice Club

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Elo, 20. juni 2016.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Platinum å finne i min status også nå. Passer meg helt ypperlig når jeg ellers har ligget rett under gull og sølvnivået er totalrasert....

    Men om Scandic er så mye bedre enn Choice er jeg sannelig ikke sikker på. Men nordiske hotellkjeder kan vel aldri bli like bra som de utenlandske?
     
    Baldrick liker dette
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er jeg også Platinum. Så gjenstår det å se om det betyr noe særlig i praksis.
     
    Baldrick liker dette
  3. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Bør iallfall merke klar forskjell fra sølv, etter de slaktet den statusen tidligere i år.. ;)
     
    Travellingalf liker dette
  4. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, fikk du Platinum av CC GOLD? Jeg fikk bare GOLD! kjipt..
     
  5. infinityandbeyond

    infinityandbeyond Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Bor 3 netter hver uke med Scandic i Oslo. Benyttet meg av statusmatch-muligheten til Choice Gold, men etter en nærmere titt på betingelsene for poengopptjening hos Choice kommer jeg ikke til å flytte fra min faste "pendlerhybel" med det første. Når poengopptjening baserer seg på spend i kroner og øre og ikke det faktum at man har booket et rom og sover natten blir Choice Club en dyr måte å opptjene gratisnetter på :)

    Denne problemstillingen er kanskje ikke like aktuell for de som booker fleksible rates, men for oss som booker pre-paid rates (les: lavest pris) og tar risken for en og annen kansellering er Scandic Friends bedre. Selv med mine no-shows er jeg "billigere i drift" enn kollegaer som booker rom med mulighet for avbestilling på samme hotel - og når Scandic Friends gir samme poengopptjening uansett room-rate er det en "no-brainer", eller?
     
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan vil du sammenligne fordelene du får som gullmedlem i de to programmene?
     
  7. infinityandbeyond

    infinityandbeyond Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Når det kommer til Scandic Friends sitt "gull-nivå" 3rd Floor har jeg utelukkende positive erfaringer å melde. Jeg er en forholdsvis "kjip" forretningskunde med mine pre-paid netter i Scandic-kjeden med 98% Economy eller Standard-rom booket. Likevel får jeg i de fleste tilfeller oppgradert til kategorien "Superior" uten å spørre. Det skal sies at jeg ved innsjekk alltid ber om et "rom langt fra heisen i en høyere etasje" noe som sikkert kan tolkes som et "understated ønske om oppgradering" :)

    Restaurantkupongen på 100 NOK per dag er kurant og skal ikke undervurderes (selv med kostnadsnivået i Oslo for øvrig). Dette har vel forsåvidt Choice også så ikke unikt. Har brukt den på mat/øl/brus og er alltid grei å ha. Kupongen gjelder ved delbetaling av en større mat/drikkeregning også så klart. Det beste er vel at kupongen også gjelder ved bestillinger av bonusnetter for andre (typ svigers etc.). De blir like overrasket hver gang de "blir betalt" for å bo på et hotell.

    Å bestille bonusnetter har vært veldig enkelt hos Scandic, de to øverste nivåene har ingen datoer/dager som er blokkert for uttak av bonusnetter, og jeg har bestilt frinetter dagen før ankomst og en-to uker før med like stor suksess.

    Det beste for 3rd Floor/"Gold"-kunder er derimot den enkle poengopptjeningen:

    2.500 poeng per natt uansett room-rate så lenge man har bestilt gjennom scandic.no eller htlhotels.com (billigkjeden som forsåvidt skal legges ned til høsten)

    De billigste bonusnettene koster 10.000 poeng (eks. Scandic Asker utenfor Oslo eller Scandic Gardermoen). 25.000-30.000 per natt gir deg sentralt beliggende "flaggskip" som Scandic i Oslos sentrumsskjerne (Solli, St. Olav, Vulkan) eller "skyskraperen" Scandic Ørnen i Bergen.

    Å kunne opptjene en gratisnatt etter 4 overnattinger er en god deal i mine øyne ;)

    Når det kommer til Choice ble jeg Gull etter status-matchen som foregår i disse dager så skal ikke skryte på meg erfaring. Har kun 14 dager i året på Clarion i forb. med årlig konferanse, men her booker bedriften hele hotellet noe som gjør at "alle" som skal presentere noe/holde innlegg får Superior-rom så kan ikke belyse oppgraderings-policyen ved "vanlig" opphold.

    Choice Gold gir derimot automatisk match til Hertz Gold Plus Rewards President's Circle noe som garanterer oppgradering av leiebil-klasse. Det er jo verdifullt på sommerferie!

    Som nevnt blir nok Scandic-kjeden foretrukket fremover for min del, og når jeg kun er 10 netter unna Top Floor (Scandic's "Platinum") har jeg ingen grunn til det motsatte. Da får man jo 3.000 poeng per natt, 150 NOK i matkupong, gratis trening på alle Scandic hoteller også når man ikke bor der (gratis treningsabo. i hjembyen for pendlere som meg), i tillegg til gratis overnatting for kjæledyr. Morsomt å ta med hunden på weekend-tur :)

    Derimot frister det selvsagt å bestille en helg med fruen på The Thief i Oslo...men der blir man som Choice Gull-medlem nok utkonkurrert av flertallet med Platinum hehe ;)
     
    Bizflyer liker dette
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Herregud, gi den mannen behandling i psykiatrien.
    Man bruker ikke hele året på å tjene poeng for å bruke dette på "svigers" eller var det skrive-leif og det skulle stå "Swingers" eller "Singers"
    AMEN
     
    kaijoar, Kjakan, Robamu and 2 others like this.
  9. infinityandbeyond

    infinityandbeyond Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    HEHE!! Jeg har bare gitt gamlingene 1 x natt da :cool: Nei, liker man "Swingers" bør man vurdere Scandic St. Olav (gamle Edderkoppen)...er jo en mildt sagt spesiell klubb typ 50m fra lobbyen :rolleyes:
     
  10. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer du med en liten anmeldelse av den spesielle klubben også? :D
     
    jayeff liker dette
  11. infinityandbeyond

    infinityandbeyond Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Passer nok best for et annet forum enn InsideFlyer...:D
     
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    #swingers#knokkel-loftet#safe
     
  13. larsellara

    larsellara Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Ja gjorde det. Tipper "saksbehandlingsfeil" som jeg tenker at jeg ikke skal sjekke opp med dem... :)
    For når jeg la inn opplysningene mine viste også deres side at jeg skulle matches til gull, men et par dager etterpå sto det jaggu platinum.
     
    elgaaen liker dette
  14. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Virker som du kan mye om denne klubben du, Peterfox? :eek:
     
  15. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Da fikk jeg også statusmatch. Takk Stordalen!
    Noen som vet hvordan man får oppgradert til Presidents Club i Hertz når man allerede er Gold der?
     
  16. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg lurer også på hvordan man fikser matchen med Hertz. Jeg hadde faktisk ikke Hertz konto fra før (har bare brukt uregistrert med de tidligere) så operetta en via lenken på Choice sine sider. Likevel har jeg ikke fått rett medlems-nivå.
     
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Sendte mail til NCC og fikk beskjed om følgende:

    Då du redan är medlem måste jag be dig att kontakta Hertz kundservice så kan de hjälpa dig med att uppgradera ditt Hertz medlemskap.
    Du kan sända dem ett mail till:
    [email protected]
    Observera att deras kundservice är på engelska så vänligen sänd din hänvändelse på engelska.

    Sendte epost og hadde riktig status ila. noen dager..
     
    CrotchRocket and Kjakan like this.
  18. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Sendte mail og fikk svar så og si umiddelbart om at upgrade til PC var på plass
     

Del denne siden