Stuttfeiten does Tokyo

Tråd i 'Reisebrev' startet av Stuttfeiten, 04. aug 2016.

  1. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    shhh...skriv stille, han sover. Ser han er begynt på raudvina
     
    geddi, Bizflyer, Misterix and 2 others like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Du gir F opplevelsen en ny dimensjon :)
     
    Stuttfeiten liker dette
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Klappsetet like til høgre for døra i cockpit på ein 380 er kraftig undervurdert. Rett nok er pitchen litt mindre enn på 1A, men herregud kor mykje morsomare det er å sitje der enn på 1A.

    No har eg akkurat sett meg ned i 1A igjen. Trudde aldri slikt kunne hende, men Oliver kom med invitasjon frå kapteinen om å møte på fight deck. :) Kjende at det var vanskelig å takke nei, så eg spratt opp. Virkelig trivelig av Klaus. 25 min i cockpit = what, 400 km? Whoa!

    Spurde masse spørsmål til Le Capitaine når han kom og hilste før take-off, og han beklaga at han ikkje var meir utførlig i besvsrelsane. Har no fått grundig forklaring om varsel for jetstraumar, blitt vist instrumenta, og den gamle runde "reknestaven" til Captain Speaking. "Ich glaube nicht in these new fashion iPads!" Klaus har jobba i Luftwaffe i 30 år, og hadde ganske klare meiningar om mykje og mangt. CO hadde 15 år på baken, og skulle egentlig ha vore Captain Speaking as well. Det var ein veldig trivelig snau halvtime (meir 25 min enn 30). Føler meg litt som The Chosen One som fikk denne sjansen.

    Tusen takk til SAS, Eurobonus, Amex (hmmm, not quite sure), Trumf, Scandic, Radisson, Park Inn, Hilton, Thon, Fjordkraft, Best Western og alle andre som har gjort dette mulig.

    Och nu jävlar!: Treng eg eit glas vin og å puste ut. :)

    Edit: Fekk ikkje ta bilder av instrument, men ut sideruta var greit.

    Om Gud/FlyNet er med meg så kjem det straks bilde.
     
    Chrisbgg, wilhelm, Bizflyer and 29 others like this.
  4. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Bra jobba, litt misunnelig. Det hadde Kapitan Tøflinger aldri tillat, dessuten var vi for langt ned i flaskene.

    Håper ze zilver duck fikk være med inn og at du fikk noen gode bilder.
     
    Royal and Stuttfeiten like this.
  5. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Mission accomplished, bring in the Tattinger!

    Ze duck var ikkje med. Fekk ikkje ta bilde anna enn ut sideruta. Men får komme fram igjen når vi har landa for press release photos :)

    IMAG1396.jpg
    Image best enjoyed listening to "Spaceman" by 4 Non Blondes. And of course loud :) Her ser vi at Gallileo hadde rett, jorda er krum! (Eg ser det jaffal)

    Korleis går de veteranene fram for å havne på FCT på returen? "Call Dennys and his Porsche!" på flyet før de stig av? Eller er det "the long way around" gjennom bag claim, toll og all mulig elendighet før de går fortauet til FCT? Har berre 110 minutt etter planen (svak planlegging, eg veit, hadde berre så lite tid...).
     
    Last edited: 09. aug 2016
  6. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Må ut på fortauet, må gå, du blir ikke kjørt.

    Du kan også benytte deg av First Class lounge i A eller B terminalen.

    Det er bare fra FCT du garantert blir kjørt til flyet. Noen har vel vært heldige fra B, men vi fikk beskjed om at de kun kjørte til "international departures" fra B. OSL ble regnet som domestic. Jaja, tyskerne har regnet OSL som innenlands tidligere også, en gang på 40-tallet.
     
  7. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    :) Jau!
     
  8. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Den turen i cockpit er jeg ikke misunnelig på i det hele tatt :p
    Helt knall å følge deg på tur :)
     
    Stuttfeiten liker dette
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    (Med forbehold om at bildet ein gong blir lasta opp) slik ser altso ein tom F kabin ut i ein A380. 360-funksjonen til HTC ser ut som den berre går 180 grader....

    IMAG1406.jpg

    IMAG1405.jpg

    Edit: Fått nett igjen, lasta opp bilda.
    Eg spurde Nathalie om det var greit at eg posta bildet (sidan ho kom ramlande inn når eg trudde eg var åleine. Og ho sa at ho var meir enn villig til å "take one for the team" og "No problem Stuttis, I'm sure it will be excellent PR for LH F"). /Edit

    Ein liten time igjen, og no begynner plutselig alt å haste. Mykje ein skal rekke når ein sit heilt framme. No har eg sove ein time (nesten), fått vaska og barbert meg, skifta frå pysj til bukse og skjorte, tigga til meg damepysj i S + amenity kit for damer (Nathalie var veldig forståelsesfull) og fått mat ( er det 4. frokost i dag sidan eg nettopp har sove?).

    Har sagt til kaptein Klaus at han kan ta det med ro og slakke på. Vi treng ikkje brenne parafin i unøyda, men trur han er bestemt på å lande dei 30 min før tida. Jaja, då rekk eg kanskje FCT?
     
    Last edited: 11. aug 2016
    AndersWE, geddi, Bizflyer and 10 others like this.
  10. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Å nei! FRA er no nærmare enn CPH. Tikk-takk, klokka går!

    14707568516691487204951.jpg
     
    Kjakan, Baldrick, Petter B-C and 5 others like this.
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Sorry guys, ein god time til boarding LX1077, og eg orka berre ikkje meir springing. Så eg feiga ut med loungen i terminal A. Har egentlig vore nok planes, trains and automobiles siste dagane. Har sove ca 50 min på flyet, og Swiss bør varte opp med eit skikkeleg show om dei vil halde meg vaken heile vegen til Zürich.

    IMAG1441.jpg
    Trygt og sikkert. Luftwaffe Hauptkvartier und Bollinger. Nyopna flaske for at det ikkje skal vere løgn.

    Er det nokon på FRA terminal A no denne timen? Så kan eg komme ut og hente inn ein pers? (Får eg forresten gjeste inn i First lounge? Viss ikkje kjem eg gjerne ut og går i biz loungen ved sidan av i staden.)
     
    Last edited: 09. aug 2016
    AndersWE, geddi, Bizflyer and 6 others like this.
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Enda en god grunn til å fly LH F: Nathalie klarer å bære to rødvinsflasker med én hånd – First Class skills!

    Takk for fin rapport Mr. Stuttfeiten.

    [​IMG]

    (Jeg datet forresten en kabinansatt i Lufthansa First en periode, og hun fortalte om ganske omfattende kursing utover vanlig kabinservice for å få lov til å jobbe i First, og var da kun på rotasjon i First. Gode røverhistorier fra 40 000 fot.)
     
    geddi, Misterix, LineE and 4 others like this.
  13. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det ordna seg. Mr. Co-Pilot, (og no har eg gløymt namnet sjølv om eg har hilst på han tre gongar i dag) kom og klappa meg på skuldra i gate. Det viste seg at vi skulle med samme fly, han bur ca fire mil frå flyplassen her. Så vi reiste i lag alle 35 minutta til Zürich, og eg fekk info om turnus og rotasjon og kor mykje betre det var før i tida.

    Radisson Blu Zürich Airport: fekk oppgradering og resepsjonisten lovde å slå inn døra mi om 6 timar. Til OSL 06:50 håpar eg.

    This is Stuttfeiten, signing off (for today).
     
    wilhelm, AndersWE, geddi and 10 others like this.
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig det der er min feil. Var kanskje ikkje heilt stø på handa. Syns det ser ut som om ho har ti fingrar. Fake, Photoshopped! :)
     
    Kjakan liker dette
  15. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    12,829
    Bonuspoeng:
    183
    Vel, vel vel. Hva skal man si? Jo: Jeg har skrytt av noen gode reisebrev tidligere, men sorry guys, Mr. Stutt klatrer rett til toppen og plasserer seg aller øverst. Fantastiske beskrivelser, innlevelsesevne, situasjonsnytelse og humørfylt positivitet gjennomsyrer alt. Om jeg så hadde tatt en LHF tur selv har jeg en følelse av at det uansett hadde blitt en blek etterligning.
    Takk, takk og atter takk for at vi fikk være med.
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan ikke annet enn å tiltrede Mr. @Berlioz her. Jeg vet ikke om det var antallet forfriskninger som ble konsumert eller om du ble enda mer inspirert underveis @Stuttfeiten men dette reisebrevet ble bare bedre og bedre! Takk igjen for følget og skulle du ha behov for reisefølge på ditt neste F-eventyr så stiller jeg gjerne!
     
    Misterix and Stuttfeiten like this.
  17. Yeager

    Yeager Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Herlig, herlig lesing! Tusen takk for at du delte :)
     
    Stuttfeiten liker dette
  18. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Helt supert, og som andre skriver ; du skriver morsomt :):) Takk for turen - forhåpentligvis rakk du 06:50 idag...:rolleyes:
     
    Stuttfeiten liker dette
  19. LineE

    LineE Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Strålende rapport! :D Takk for at du deler!
     
    Stuttfeiten liker dette
  20. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som en utolig kul opplevelse å være alene i F-kabinen og ikke minst opplevelsen i cockpit. For en flott tur så langt:)
     
    Stuttfeiten liker dette

Del denne siden