I morgen skal vi få barna ned på jorda igjen, for da blir det 3 timer i United Eco, EWR-MCO. Skal ta noen bilder i United Club på EWR og legge ut etterhvert!
Vel vel. United eco får deg ned på jorda igjen. Med EBG fikk vi i alle fall lov til å levere bagasjen nesten helt selv på deres nyvinning "bag drop shortcut". TSA er alltid et kaos. EWR er for lite, for trang og det er for mye folk. Agentene er aggressive, men vi kom oss igjennom en slags fast track for premier access pga EBG. United Club på EWR slapp oss også inn pga 2xEBG, der var utvalget helt ok - men ikke mere. Gratis drikke, cookies, brownie, minestronesuppe og et utvalg kalde snacks. Valgte en turkey honey wrap og salat. Ombord i flyet var det sedvanlig amerikansk kaos, alt for store håndbagasjekolli og knyttnevetest definitivt ikke bestått her på rad 29...
Kjapt noob-spørsmål fra en som skal samme vei som deg neste uke, og aldri kjørt bil i USA før. Trenger man internasjonalt førerkort, eller holder det med vanlig norsk av nyere type?
737-800. United delte ut litt catering også: Ellers var det IFE med ca 50 tv-kanaler der du hopper inn i sendingen der den er. Ikke on demand, men stort nok utvalg til å overleve 2,5 timer.
Hvis du ikke har avis preferred eller tilsvarende, skaff deg det. Da henter du bare bilen på parkeringsplassen og viser førerkort når du kjører ut. Tar maks noen minutter og du slipper å stå i laaaang kø.
Jeg har aldri blitt avkrevd internasjonalt førerkort siden en gang på 90 tallet. Og heller aldri i USA. Men et fysisk førerkort må du ha, for å kunne leie bilen. ( har jeg sårt oppdaget ) Mitt tips er å laste ned offline kart for alle områder du skal til i USA også sette (google)maps på lavt databruk. Hvis du i tillegg tagger de stedene du vet du skal på browseren din hjemme før du reiser, har du et godt redskap på veien. PS, ta med holder til telefonen så den henger synlig i bilen og kabel så du kan kjøre lyd og navigasjon over høytalerne for musikk osv.
Jeg ser at det er greit vanlig for amerikanere som fly bak i flyet å ta med seg mat fra flyplassen ( eller hjemme) ombord. Folk går ombord med pizzabokser og cola fra automat til hele familien. For oss som kan gå innom United Club kan det jo være greit med en sandwich eller yogurth eller noe, når cateringen er ganske dyr og begrenset selv om 5-6 timers innenriks flyvninger.
Vi hadde med burger og fries inn på flyet rett fra takeaway på EWR... Må holde ungene mette, selv om det blir mye frityr...
Sweet, er preferred så da er det en bekymring mindre. Skal leie fra både EWR og MCO, så blåkopi der nesten… Samme deal på MCO at en bare tar seg til parkeringen?
Ja, der sto navnet mitt på en skjerm og parkeringsplass var angitt, både i app og på skjerm. Bestilte tahoe, fikk suburban
Sjekk nettsiden til Avis for hvilke stasjoner som har den løsningen. Du kan altså selv velge mellom de tilgjengelige bilene. Så spørs det litt med flaks til tilgjengelighet hva som står der når du kommer. Men altså minimum i klassen du har bestilt.
Takk for godt tips! Har selv leid bil i LAX i påsken (skal kjøre til SFO) og på LAX har de denne løsningen
Hvis du skal kjøre LA til SF i cabriolet, så kommer du til å bli solbrent, forkjøla, og delvis døv. Men det er gøy da. Hvis man ikke skal ha med noe bagasje.
Tror vi har vært igjennom den tidligere Cab er gøy! Også er vi bare to (kid på 13) så begrenset med bagasje. Gleder oss!
Dette lærte jeg på den harde måten i Nashville… så nå eier jeg en caps med ‘Nashville’ påtrykket. Tynt med hår i toppen kombinert med sterk sol og ingen tak viste seg å være et læremoment Skal til LA i mai og leie cab, så capsen blir med. Ørkensol stikker nok enda mer enn TN sol.