Cab er gøy ja, men jeg tenker fortsatt på 4 blåhvite engelskmenn med taket nede og hver sin koffert på fanget vi passerte et sted i ørkenen på vei til Las Vegas… lurer på om de måtte legges inn med forbrenning og dehydrering ved ankomst?
Så var hjemreisen i gang. Man kan jo lure på hvorfor vi først flyr tre timer vestover til Houston før vi snur østover igjen, men det er vel to grunner til det - Polaris lounge og Polaris business med 4 seter ledig til LHR i kveld kl 2020 lokal tid. Innsjekk var komplisert. Det var så mange endringer på billetten at det ikke forelå en aktiv billettert reise fra FLL til IAH, men dragen v innsjekk brukte et "other system" og plutselig ramlet det 16 boardingkort ut av maskina. Puh... Så nå kan backuphjemreisen den 02.03 endelig kanselleres! FLL har en liten United Club som disket opp med tre varme retter, salatbar, bar og kaffemaskin. Den hyggelige dragen i loungen sa "be sure to visit the Polaris Lounge in Houston!". Vær du trygg, det skal vi!
United polaris sviktet oss ikke! Shrimp grits til far.... Og til ungene - som mente dette var den beste burgeren på hele turen!
haha ja der er du inne på noe. Eller "Hvorfor har de ikke liggeseter på dette flyet?" på PMI-OSL .. Tror nok det er noen unger som får seg en liten oppvekker når de flytter hjemmefra og innser at Ryanair kanskje er mer studentvennlig enn C til andre siden av verden
Retur - IAH-LHR-CPH-TRD. Etter å ha spist oss gode og mette i Polaris Lounge var det klart for boarding, som ble litt forsinket pga late incoming aircraft. Vi måtte også en tur bort til skranken og få "travel ready" stemplet på boardingpassene. Egentlig ønsket United å se PLF for Storbritannia, men med forklaring om at vi bare hadde airside transit gikk det fint uten også. Vi hadde booket rad 1 og 2 på høyre side av flyet. Dette er 1F, høyre midtgangssete: Dersom vi - eller noen av dere andre - skal fly Polaris anbefales dette setet. Det er privat (bord mellom sete og midtgang), det har stor beinplass under skjermen og dersom man flyr sammen med noen er det sosialt dersom du slår ned veggen. Jeg var usikker på om vi burde ha booket hele rad 1, men det var forsåvidt praktisk for oss voksne å ha enkel tilgang til begge barna. Samme opplegg som hos SAS her - meget god beinplass på rad 1. Siden dette var en Dreamliner var det også stille og behagelig nesten uten motordur her framme. Litt uro fra galley fordi all maten til hele business måtte bæres ut - ett og ett brett - men det tror jeg ikke passasjeren i 1F la merke til Jeg måtte overleve i 2F, som er skråstilt ut mot midtgangen. Lite lagringsplass i setet, men fin hylle å legge fra seg ting på: Skapet inn til venstre hadde høretelefoner (ikke støydempende) og en flaske vann. Amenity kit lå mellom stol og midtgang. Maten var litt så som så. Glemte å ta bilde av middagen, men det var en beef short rib med hoisin-saus, en kjedelig salat, kaldt rundstykke og vann. Det var verken spesielt smakfullt eller godt. Iskrem til dessert. 3-4 viner å velge mellom, men ingen meny. Valgte en Pinot Noir som ble servert for kald. Var dessuten ganske så mett og marinert på bedre alkohol fra loungen, så dersom det blir nattflyging i biz på United flere ganger tror jeg jeg heller spiser meg mett på Polaris burger før jeg bare sover på flyet. Frokost med enten oatmeal eller quiche med pølse, yoghurt, frukt og varm croissant: Relativt mye smak i quichen, tomatsausen var spicy, pølsene bar preg av å være varmet i dampovn, men smakte helt greit. Ikke spesielt barnevennlig - brødkurv funker mye bedre for mine barn i alle fall. De var derfor nokså sultne da vi kom av flyet, så det ble tur innom SQ og Maple Leaf før vi endelig fant vanlige rundstykker i LHs Senatoravdeling. Stakkars barn, enn å bli utsatt for slik lounge-maraton.... Ikke vårt fly, men samme type. Oppsummert: Sas Go har bedre beinplass enn UA Eco, men UA har snacks og valgfri drikke samt TV i skjermene. UA eco vinner. Sas plus er hakket vassere enn UA Eco, for SAS plus har Ringi, og det mener yngstejenta er viktig! Swiss C er klart bedre på soft product enn UA. Swiss var som å være på restaurant, bare i lufta - UA var flymat. Hele opplevelsen var mange hakk over hos sveitserne. Hard-product-messig kommer det litt an på hva du ønsker ut av turen: Som familie (barna 9 og 12 ca) som reiser sammen forenkler det foreldre-logistikken å sitte i "åpne" seter som hos LH, sammenlignet med hver sin "kokong" som hos UA eller SAS. Hard-produktet hos UA er dog bedre hvis du reiser alene, særlig vindusrekka, der oddetallsetene gir mye privatliv. 1A er kanskje det beste setet slik sett, for der er det ikke toalett foran deg. Så nå er det bare å få barna ned på jorda igjen og få dem til å forstå at det ikke er helt sikkert at vi skal ha lie-flat på neste flytur!
Forsto jeg det riktig så hadde dere 1F, 1L, 2F og 2F? Har en reise med United med junior (9) til påska og funderte egentlig på 1D og 1F. Serveringa på United virket akkurat som jeg hadde sett for meg ja. Mye plastikk, papp og ferdig prosesserte.
Når fikk du mulighet til å velge sete forøvrig? Jeg får valgt til alle andre legs men ikke på United flighten. (Prøvde både vi sas, united og Lufthansa web)
Det har jeg gjort hos United web tror jeg. Men last ned united app også, den får du bruk for på reisen.