SWISS C til EWR med barn - kan det funke?

Tråd i 'Reisebrev' startet av tstone, 15. febr 2022.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,912
    Likes mottatt:
    57,601
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en veldig fin rosa caps fra Madonna Inn. Samme årsak. :D
     
    Eddie47 and Flyingdutchman like this.
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Det ekke langt fra Swiss C til caps fra Madonna Inn :p
     
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,090
    Bonuspoeng:
    183
    Cab er gøy ja, men jeg tenker fortsatt på 4 blåhvite engelskmenn med taket nede og hver sin koffert på fanget vi passerte et sted i ørkenen på vei til Las Vegas… lurer på om de måtte legges inn med forbrenning og dehydrering ved ankomst? :eek:
     
    NoLimit, Flymunda, holmen and 3 others like this.
  4. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Så var hjemreisen i gang. Man kan jo lure på hvorfor vi først flyr tre timer vestover til Houston før vi snur østover igjen, men det er vel to grunner til det - Polaris lounge og Polaris business med 4 seter ledig til LHR i kveld kl 2020 lokal tid.

    Innsjekk var komplisert. Det var så mange endringer på billetten at det ikke forelå en aktiv billettert reise fra FLL til IAH, men dragen v innsjekk brukte et "other system" og plutselig ramlet det 16 boardingkort ut av maskina. Puh...

    Så nå kan backuphjemreisen den 02.03 endelig kanselleres!

    FLL har en liten United Club som disket opp med tre varme retter, salatbar, bar og kaffemaskin. 20220224_133708.jpg

    Den hyggelige dragen i loungen sa "be sure to visit the Polaris Lounge in Houston!". Vær du trygg, det skal vi!
     
  5. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    United polaris sviktet oss ikke!
    20220224_174934.jpg

    Shrimp grits til far....

    Og til ungene - som mente dette var den beste burgeren på hele turen!

    20220224_174953.jpg
     
    Lillegutt, Kalsnes, jgroneng and 15 others like this.
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    haha ja der er du inne på noe.
    Eller "Hvorfor har de ikke liggeseter på dette flyet?" på PMI-OSL ..

    Tror nok det er noen unger som får seg en liten oppvekker når de flytter hjemmefra og innser at Ryanair kanskje er mer studentvennlig enn C til andre siden av verden :D
     
  7. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Retur - IAH-LHR-CPH-TRD.

    Etter å ha spist oss gode og mette i Polaris Lounge var det klart for boarding, som ble litt forsinket pga late incoming aircraft. Vi måtte også en tur bort til skranken og få "travel ready" stemplet på boardingpassene. Egentlig ønsket United å se PLF for Storbritannia, men med forklaring om at vi bare hadde airside transit gikk det fint uten også.

    Vi hadde booket rad 1 og 2 på høyre side av flyet. Dette er 1F, høyre midtgangssete: 20220224_202118.jpg
    Dersom vi - eller noen av dere andre - skal fly Polaris anbefales dette setet. Det er privat (bord mellom sete og midtgang), det har stor beinplass under skjermen og dersom man flyr sammen med noen er det sosialt dersom du slår ned veggen. Jeg var usikker på om vi burde ha booket hele rad 1, men det var forsåvidt praktisk for oss voksne å ha enkel tilgang til begge barna. 20220225_045627.jpg
    Samme opplegg som hos SAS her - meget god beinplass på rad 1. Siden dette var en Dreamliner var det også stille og behagelig nesten uten motordur her framme. Litt uro fra galley fordi all maten til hele business måtte bæres ut - ett og ett brett - men det tror jeg ikke passasjeren i 1F la merke til :)

    20220224_202328.jpg
    Jeg måtte overleve i 2F, som er skråstilt ut mot midtgangen. Lite lagringsplass i setet, men fin hylle å legge fra seg ting på:
    20220225_034101.jpg
    Skapet inn til venstre hadde høretelefoner (ikke støydempende) og en flaske vann. Amenity kit lå mellom stol og midtgang.

    Maten var litt så som så. Glemte å ta bilde av middagen, men det var en beef short rib med hoisin-saus, en kjedelig salat, kaldt rundstykke og vann. Det var verken spesielt smakfullt eller godt. Iskrem til dessert.
    3-4 viner å velge mellom, men ingen meny. Valgte en Pinot Noir som ble servert for kald. Var dessuten ganske så mett og marinert på bedre alkohol fra loungen, så dersom det blir nattflyging i biz på United flere ganger tror jeg jeg heller spiser meg mett på Polaris burger før jeg bare sover på flyet.

    Frokost med enten oatmeal eller quiche med pølse, yoghurt, frukt og varm croissant: 20220225_040507.jpg
    Relativt mye smak i quichen, tomatsausen var spicy, pølsene bar preg av å være varmet i dampovn, men smakte helt greit. Ikke spesielt barnevennlig - brødkurv funker mye bedre for mine barn i alle fall. De var derfor nokså sultne da vi kom av flyet, så det ble tur innom SQ og Maple Leaf før vi endelig fant vanlige rundstykker i LHs Senatoravdeling. Stakkars barn, enn å bli utsatt for slik lounge-maraton.... 20220225_112300.jpg
    Ikke vårt fly, men samme type.

    Oppsummert:
    Sas Go har bedre beinplass enn UA Eco, men UA har snacks og valgfri drikke samt TV i skjermene. UA eco vinner. Sas plus er hakket vassere enn UA Eco, for SAS plus har Ringi, og det mener yngstejenta er viktig!

    Swiss C er klart bedre på soft product enn UA. Swiss var som å være på restaurant, bare i lufta - UA var flymat. Hele opplevelsen var mange hakk over hos sveitserne.

    Hard-product-messig kommer det litt an på hva du ønsker ut av turen:
    Som familie (barna 9 og 12 ca) som reiser sammen forenkler det foreldre-logistikken å sitte i "åpne" seter som hos LH, sammenlignet med hver sin "kokong" som hos UA eller SAS. Hard-produktet hos UA er dog bedre hvis du reiser alene, særlig vindusrekka, der oddetallsetene gir mye privatliv. 1A er kanskje det beste setet slik sett, for der er det ikke toalett foran deg.

    Så nå er det bare å få barna ned på jorda igjen og få dem til å forstå at det ikke er helt sikkert at vi skal ha lie-flat på neste flytur!
     
    Last edited: 26. febr 2022
    Kalsnes, Eddie47, jgroneng and 16 others like this.
  8. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Forsto jeg det riktig så hadde dere 1F, 1L, 2F og 2F? Har en reise med United med junior (9) til påska og funderte egentlig på 1D og 1F.

    Serveringa på United virket akkurat som jeg hadde sett for meg ja. Mye plastikk, papp og ferdig prosesserte.
     
  9. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, 1F, 1L, 2F og 2L. Dersom du har med 1 barn ville jeg helt klart ha valgt 1D og 1F.
     
    obay liker dette
  10. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Når fikk du mulighet til å velge sete forøvrig? Jeg får valgt til alle andre legs men ikke på United flighten. (Prøvde både vi sas, united og Lufthansa web)
     
  11. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Det har jeg gjort hos United web tror jeg. Men last ned united app også, den får du bruk for på reisen.
     
    obay liker dette

Del denne siden