Oppsummering: - Dette var en kjempetur! Med det 2-for-1 tilbudet Swiss kjørte her i sommer var prisen på disse billettene billigere enn de fleste Business billettene til Sør Amerika, og i følge ansatte vi snakket med fra Swiss så er dette noe de kjører hvert år. - Sist jeg fløy med Swiss var før de bestemte seg for å kutte ut award-seter i First for Star Alliance-partnere. Nå er det kun M&M Senator og HON som kan booke award-seter på Swiss. Eneste muligheten vi har er oppgradering av fullprisbilletter i Business for poeng, men dette er ikke alltid så lett (Star Alliance Upgrade) - Swiss er definitivt ett av de beste First-produktene jeg har testet. Maten er utmerket, og service er meget bra. Kabinen er også helt topp, komfortabelt sete med godt "privatliv". Det er definitivt et hakk over Lufthansa F, og også Singapore Airlines F (777-300ER). - Det var min første tur til Rio, men i følge @Bernd som har vært der før (2002) så er Rio en helt annen by nå. Jeg følte ikke at det var utrygt noen av stedene vi var. - Når det gjelder FCT/FCL på Frankfurt, ikke sløs bort tid på FCT hvis du og et eventuelt reisefølge har vært der før. Du får akkurat samme tilbud i bar, restaurant og buffet i lounge som du får i terminalen. - Det er fint mulig å benytte Swiss First lounge på en vanlig CT eller Star Award booket hos SAS. Du kommer inn i First lounge hvis du har en long-haul billett samme dag med Lufthansa Group. Så du kan fint fly OSL-ZRH-FRA-xxx Ellers er det bare å takke for at dere har vært med på turen!
Takk for informativ rapport! Bra tips med routing via ZRH når man fyker LH F fra MUC/FRA...kommer nok til å bli en populær routing fremover
Takk for en strålende rapport. Må si det frister å få testet Swiss i F. Får vel følge med neste gang det kommer tilbud
https://www.swiss.com/gb/en/Book/OfferBook/Group/X7z3 Mangler bare positioning flight til LON. Salgsperiode: Frem til 02.09. Løp og kjøp!
Fy flate @haakonks og @Bernd! Vet jeg har nevnt det i andre "forum" også, men dette er bare helt rått. Og om ca seks uker er det undertegnede og @Stuttfeiten som skal på tur i Swiss F, til Singapore, med nesten ti timer i ZRH på utreise og sju-åtte timer på returen... Takk for at dere deler!
Kan godt være du skal booke denne gang, er ikke sikkert at der kommer sådanne tilbud igen. #nordmændpåtur
Den er booket - for en god stund siden. Så nå telles det bare dager her... Når det gjelder @Earl så er jeg helt enig - just book it!
Her er Lufthansa sine tilbud. Fant en god del, f. eks. til Hong Kong https://www.lufthansa.com/uk/en/special-for-two-first?specialid=8728
Tusen takk for en godt skrevet og informativ rapport! Flere nyttige tips å ta med seg her. Jeg har faktisk booket en tur i begge disse kampanjene. Først med Swiss nå i september, og en med Lufthansa til Sao Paulo i januar. Gleder meg...
Jeg holder også Swiss First som (ørlite) bedre enn Lufthansa, og som så langt det beste First Class produktet jeg har prøvd. Hva konklusjonen blir i forhold til SQ må nok avvente et par måneder. Takk for flott reisebrev!
Får svare meg selv: joda, selv LX kan feile. De hadde én flaske LPGS på retur SIN-ZRH. De forsøkte å skjenke oss bizsjampis (Duval Leroy) uten å si fra, men ble selvfølgelig avslørt. Utrolig synd at de lar noe sånt forekomme når produktet ellers er gjennomført proft. Helt enig med øvrige talere i denne tråden: LX F er et råbra produkt. Det er bare å glede seg, dere som har fremtidige bookinger med dem.
Jeg håper virkelig dere fikk gitt beskjed til Swiss så ikke det samme skjer med meg og @Stuttfeiten når det endelig blir vår tur om drøye tre uker! Fantastisk bilde forresten!