Du har nok rett i det du skriver om safari i SA, men også der finnes det områder og parker som er "uberørte", uten asfalterte veier, køer og store ansamlinger av lodger og turister. Jeg har to ganger vært i Madikwe på grensen til Botswana og safariopplevelsen der er etter min mening nesten på høyde med Kenya/Tanzania. Så joda, SA er mye mer enn Cape Town og Kruger. Jeg har kjørt bil gjennom landet to ganger, sør/nord og vest/øst, og opplevelsene står i kø over hele landet etter min mening. Men, min første safari var i Kenya og jeg gleder meg enormt til ungene mine blir gamle nok til å bli med meg tilbake.
Har sett alle de store i Uganda og man kan også dra på egen Neshorn safari. I tillegg anbefaler jeg det Animalsk Rescue senteret som ligger i Entebe. Ellers helt enig i at en gorilla safari er en helt syk opplevelse. Har sett de både i Rwanda og Uganda men vil nok anbefale Uganda da de har flere muligheter og er betraktelig billigere enn Rwanda for øyeblikket. Tror permit koster mellom $1000-1500 i Rwanda og $600 i Uganda.