Tips til hotell ved OSL

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av stekus, 22. febr 2026 kl 18:15.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Hei hei forum,

Det blir en natt på hotell på Gardermoen i kveld som jeg forstår IF reiseforsikring skal dekke, men jeg skal booke selv og kreve refusjon.

De på if sin vakt telefon hadde ikke så mange tanker om hva og hvordan, så da tenker jeg høre med dere. Hvilket hotel går man for? Absolutt rimeligste, eller velger man scandic via sas hotels eller Scandic directed for poeng, Eller velger man Radisson rett over gata og bryr seg ikke om pris? Hva ville dere gjort?

2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,885
    Bonuspoeng:
    113
    Book det hotellet, og på den måten, som gir best "uttelling" for deg selv, enten i form av fordeler/oppgradering eller poeng.
    Selv hadde jeg gjort det enkelt og lagt meg inn på Radisson Blue, så lenge det finnes ledige standardrom.
    Unngå å booke for poeng, det vil komplisere oppgjøret mot forsikringsselskapet.

Last edited: 22. febr 2026 kl 18:40
    jgroneng, stekus and tobeornot999 like this.
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,978
    Bonuspoeng:
    293
    Strålende svar fra @freddyen.

Kan legge til at Radisson hotellene er de eneste i gangavstand fra terminalen.

Alle andre hotell tar usikker tid til/fra pga behov for transfer-buss.

jgroneng and stekus like this.
  4. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    20,009
    Bonuspoeng:
    293
    Copy that

Park Inn by Radisson Oslo Airport Hotel West er ikke i normal gangavstand …

stekus liker dette
  5. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    I mellomtiden sitter jeg på ARN og spiser burger i loungen. Tror det er en del timer siden den ble laget. Mye av cheddaren er ved siden av, ikke inni.
    Kan også rapportere om at SAS endret min alenestående domestic bonusbillett fra OSL i kveld til første flight i morgen uten å nevne gebyr med et ord på tlf.
    20260222_183512.JPG

jgroneng liker dette
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,978
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du liker det britene kaller en "brisk walk" (for å holde varmen) i minus 15, så funker det ;)

Men du har helt rett, jeg skulle spesifisert Radisson Blu og Radisson Red/Radisson Conference. Kjært barn har flere navn på den siste der...

Staralliance and jgroneng like this.

Del denne siden