Austmann : Madagaskisk Brown Ale. Gøyalt øl! Vanilje(bolle) både i lukt og avslutning på tungen. Ikke vaniljesukker, men vaniljestang Jord, jungel og mye brente toner fra maltet. Ikke så tung som andre brown ales. I serien øl som ikke smaker øl, er dette er artig og godt bekjentskap. Kanskje kan det drikkes til en krem dessert? Multekrem kanskje?
Woohoo endelig helg! Nå begynner jeg bli håpefull for en reise allerede i Mai! Har drømt om 3 måneder i Portugal når jeg har permisjon. Hvis vaksinen går i denne retningen blir det kansje muligheter for tur Endte opp med å velge komfort og søvn i stedet for F på veien hjem fra Tokyo.. Dukket opp F biletter med avgang 00:50. Det fristet lite med 1 år gammel baby. Så vi endte "desverre" med Biz biletter, med komfortabel avgang kl 11:40. Hvem vet, kansje jeg får tak i F biletter på den avgangen i løpet av de 3 neste månedene. Fingerene er krysset
Dagens luke, nummer 8 er en spennende greie. Ølet kommer fra Leeds. Boksen lover Kirsebær, mandel og vanilje. Jeg mp innrømme at det ikke var det første jeg tenkte da jeg smakte, mine tanker gikk mer mot en svak grapefruktsmak. Men det mest spennende var ettersmaken, en fruktig men så lakris. Utradisjonell også i den forstand at den er lettere enn vanlig juleøl. Jeg ville nok ikke valgt denne til julemiddagen, men koseøl? Definitivt.