T-49. 3 doser, det løsner på restriksjoner og livet smiler. Så får vi bare håpe man ikke blir syk rett før avreise. Og at testregimet over hele verden letter. Riktig god tirsdag
Mulig jeg husk feil, men har vi ikke en Off-topic tråd som handler om aksjer og kurser og investeringer?
Dette går jo direkte på bekostning av flybillett-budsjettet Nuh vel. Sto opp ekstra tidlig i dag da rørleggeren skrøyt seg på at han starta kl 06:00 og skulle ringe meg da. Hørte jeg noe fra han? Neida Forøvrig oddetallsdag så betyr det snø i Trondheim. Regn i morgen igjen Han fortsatt en god dag folkens!
God føremiddag frå Sunnfjord. Snart er det tid for dagens fyrste Teams-møte. Eg og "blør" på børs om dagen, men vil gjerne ha større fall ettersom eg sit på for høg andel cash om dagen. 1100-talet er alt for høgt. 800-900 då kjøper eg for å finansiere reising i pensjonisttida. Kvar er børstråden? T-79 til CPH T-118 til LAX/SFO T-173 til MNL/TPE
"Regn i byen, snø på Vassfjellet" påstår skisenteret. Så hvis du vil ha "stabilt" ustabilt vær, dra litt sørover.
Stolte du på en rørlegger? Hilsen en med 13 år i bransjen. (og jeg har full respekt for håndverkere altså)
Minner meg om en cartoon jeg leste i en Irsk avis. Irske rørleggere som klager over Polakker som tar jobbene... Men som cartoon flest hadde det en tvist. Problemet for de Irske var at Polakkene gir de Irske rørleggere et dårlig rykte fordi de faktisk kommer til avtalt tid, gjør jobben bra og tar mindre betalt. Så de Irske murrer at de faktisk må begynne å bli flinkere selv på grunn av det.
Det er tirsdag, og det er en skikkelig drittdag. T-2 til Thailand og jeg har testet positivt på 3 hjemmetester nå. Så akkurat nå er livet for kjipt som Lars Kilevold sang for en del år siden.
Men anbefaler uansett å ta en PCR-test raskt. Det KAN være selvtestene ikke viser korrekt. Gitt at du føler deg relativt "frisk" da...
Takk. Føler meg egentlig 99% frisk, men 3 hjemmetester viser 2 streker. Om nå en vanlig test skulle vise seg å være negativ tørr jeg uansett ikke reise, jævla kjipt å da teste positivt på flyplassen i Thailand.
Litt som russisk rullet dette her, å reise eller å ikke reise... Om du tester positiv i Thailand blir det vel 5* karatene hotell med 5* buffet ordning, mulig en sunday champagne bruch
Oppoverretta tommeltott meint som medkjensle. Utgjort å skulle bli sjuk rett før avreise... Måtte det vera slik at heimetestane serverer vrøvl og falske nyhende!
No var 18/1 soldagen i kvenbyen, så då trur eg det her er store likskapstrekk med Granka, men det er mogleg du må måka snø for å koma ned til strendene her i nordaust...
T-0 og god midt-på-dagen fra CPH. Etter jobbhelg i Bergen gjennom helgen spikret en NEGATIV covid test på SVG i går og følgelig skal +3 uker på tur nytes. Helt skrapt for PAX i Eventyr Loungen, kun 2 pax er å se her . Håper balja til Doha er like skrapt Nå en lett lunsj og noen jobb-telefoner før en gjør seg utilgjengelig for arbeidsgiver. Ha en glitters tirsdag
God føremiddag frå Aust-Finnmark! Her har eg gjort to ting før første gong i år: - 1) Sett sola - 2) Slått av utelyset Solskin over Varangerfjorden Elles er eg i tenkeboksen når det gjeld ein nært føreståande reise til Roma og Aten. Konklusjonen blir nok at den turen kan ein ta seinare, men vi får sjå. Ha ein fin og aller helst solrik dag, gode medforumistar!
Morn fra vestlandet. Hjemme med syk minstejente idag. En veldig, veldig svak strek på hjemmetesten lenge etter man skulle lese av den, gir vel kanskje en indikasjon hva som skjer imorgen… Blir mye testing her fremover med andre ord. Fremdeles håpefull for Usa-tur i vinterferien, men blir nok kun et kort stopp i NY pga vaksineregler for ungene, og videre sørover. Orlando skal gjøres, og far skal/må til Cape Canaveral!!!
Strendene i det aust-finnmarkske er nok av høyere kvalitet enn på Granca, men temperaturen gjør jo at de nytes best fra badstudøra. Og med få unntak, som vi begge kjenner, er dette dessverre et helårsfenomen.