Trumf: Overfør 500kr til EB og få 300 ekstra poeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av phithor, 27. juni 2017.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer nye muligheter...
    Husk nå at Eurobonus er bare en tilbud til trumfkunder og ikke nødvendigvis noe som veldig mange bruker seg av.
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil tro at ikke så mange bruker det, da de ikke ser verdien av eb-poeng. (Heldigvis for oss)
    Rene penger har en høyere verdi for folk, og siden ikke så mange overfører til eb, kjører de kampanje. Når mange begynner med det, forsvinner kanskje muligheten?
     
  3. swib

    swib Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Er det verdi i dette, eller må man være bonus nerd for å like dette? Har det blitt regnet frem til om det er en god deal? Eller må man ha gold eller fly en del før det lønner seg?
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    De 300 poengen utgjør ingen stor økning i poeng, men disse tilbudene kommer stadig så man kan like så godt benytte seg av disse. Poeng reiser kan lønne seg, men ikke alltid.
     
  5. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Sammenlignet med hva man tjener opp med f.eks et mastercard (15-25EBP/100NOK), må vel verdien av trumfkroner kunne sies å være meget god. Her får man ~14EBP/trumfkrone. For min del er brorparten av ekstrapoeng soleklart gjennom trumf. Dersom man flyr litt/en del og setter pris på komfort er det absolutt av verdi, men det er jo subjektivt.
     
    TElg78, Fredrik81 and Stuttfeiten like this.
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    En annen gigantisk fordel med Trumf er dobbel-dip'en: De ~14 poengene/trumfkrone kommer fort i tillegg til hva enn du får gjennom kredittkortet, hvilket i tilfellet Amex Platinum i ytterste konsekvens kan gi ca. 34,89 poeng per 100 kr. for en simpel Kiwi-handel hvis man overfører Trumf til Eb. under den nevnte kampanje. Det er i alle fall det jeg med mine elendige matematikkferdigheter har regnet meg frem til. Hvis man handler når det er trippeltrumf, blir det enda mer.
     
    thool liker dette
  7. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal dog sies at hadde det ikke vært for alle slags bonuser som trippeltrumf/galskaptrumf/viatrumf + dobbel/trippeldipping som butikkene kjører nå om dagen, så måtte man betalt 100kr = 1trumfkrone = ~14 EBP. Så det er altså alle mulighetnee som gjør trumf til en gullgruve og som @Scandipendler nevner over her. Ellers ville faktisk trumf vært et dårlgere alternativ enn kredittkort.
     
  8. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det du gjør når du veksler fra Trumf til EB er jo å kjøpe poeng, for det er jo et alternativ å ta de ut i cash. EB poeng kan du ikke få ut i kontanter.

    Så det koker ned til spøsmålet: er det verdt å kjøpe EB poeng før rundt 7 øre per poeng? Det er jo jo billigere enn SAS selger dem, men det kommer helt ann på hva man har tenkt å bruke dem til.

    Oppgradering til 45000 poeng på LH? Ja, det er nok billigere å kjøpe dem for 7 øre, enn å kjøpe cash oppgradering ?
    Bonustur på LH for 60000 poeng ?....ikke sikkert det er noe særlig billigere å kjøpe disse poengene enn å kjøpe billetten direkte.
     
  9. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Regner med at du mener bonustur i SAS GO på langdistanse. Det lønner seg sjelden. Grunnen til at vi er her inne er jo mulighetene til å ta ut bonusturer i BIZ og FIRST på langdistanse. Det lønner seg for meg i alle fall. Og med riktige kredittkort får vi jo BIZ på SAS langdistanse for 60 000 poeng (eller mindre når det er kampanje). Og det er jo en no-brainer. Og bonusturer innenlands da, det kan jo også være en god deal spesielt til Nord-Norge.

    Hvorfor noen spør om det er en god deal å overføre fra trumf når det er kampanje og man får 300 ekstra poeng pr 500 kr er nok fordi man ikke har satt seg inn i EB/trumf verdenen, det er jo alltid greit å få noen ekstra poeng når man uansett driver med overføringer.
     
  10. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Nettopp....så poenget er da at når spørsmålet er : lønner det seg å kjøpe Bonus poeng med Trumf kronene eller ta det ut i cash ? Så blir ikke svaret nødvendigvis enten ja eller nei - det er avhengig av hva man tenker å bruke poengene til.
     
  11. gzegorz

    gzegorz Nytt Medlem

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Kjapt spørsmål, kan man overføre fra trumfkontoen til kona til egen eurobonuskonto?
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    Ja.
     
    gzegorz liker dette
  13. swib

    swib Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Interessant ;) Mulig jeg sparer opp en del, jeg får se. Jeg har hørt snakk om at det er mulig å kombinere f.eks sas am ex med trumf kort. Betyr det at man viser trumf kortet samtidig som man betaler med am ex? I så fall er det ekstra interessant.
     
  14. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    I alle Norgesgruppens butikker, og på Shell drar/scanner du det blå Trumfkortet før du betaler med SAS AmEx eller SAS Eurobonus Mastercard (Premium). Da opptjener du bonus på begge fronter samtidig.
     
    SAJblue and swib like this.
  15. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Nemlig, sånn er det. Jeg tar ut alt i EB-poeng, utelukkende for å kunne ta en fet tur til Asia i C og F enten til høsten eller utpå vårparten 2019. Har 150.000 poeng nå, regner med å komme opp i 200.000 iløpet av våren, deretter får man se hva som skjer. :)

    Og alt dette har jeg lært på de få ukene jeg har vært medlem her inne. Hvorfor fant jeg ikke dette forumet for et par år siden? :(
     
    Travellingalf, RoadKing and Fredrik81 like this.
  16. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan overføre fra en hvilkensomhelt Trumfkonto så lenge eieren av kontoen tillater det. :)
     
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    #metoo
     
    holmen and Xflipper like this.
  18. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du får starte en kampanje :p
     
    holmen liker dette
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Støttegruppe for utstøtte bonushorer vil nok få mange medlemmer her inne.
    Terapi inkluderer now&never-billeter, MR og flybonus&øl :)
     
    kalleballer and Finnks like this.
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser allerede for meg alle de tårevåte historiene på P2 Ekko eller et dokumentarprogram..

    Tilståelser fra de anonyme bonusavhengige.

    De ser ut som vanlige mennesker, har vanlige jobber og nettverk. Men de skjuler en mørk avhengighet for omverden i frykt på å bli sett på som sinnslidende mennesker. Det møtes på internettforum, ikke for å snakke om sine problemer, men for å fyre oppunder hverandre og se hvem som har det værst. De værste historiene gir status i miljøet.

    "Jeg solgte cola til hele bolaget"
    "Jeg spise taco til middag 400 dager på rad"
    "Tidligere måtte jeg regne alle kostnader i kg med bananer"
    "På et tidspunkt hadde jeg så mange kredittkort at jeg måtte ha tre lommebøker"
    "Vaskemidler har jeg ikke kjøpt siden 2016"
    "Jeg klarer simpelten ikke å handle utenom på enkelte torsdager, men jeg bestemmer ikke selv hvilke torsdager i året det blir"
    "Normalt må jeg både via Stockholm og København før jeg kan dra til London"
    "Jeg flyr regelmessig til New Zealand, men jeg går aldri ut av flyplassen, det har på en måte aldri føltes nødvendig"
     

Del denne siden