Ukens spørsmål: Reisebyrå for jobbreiser

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av EB, 25. aug 2014.

  1. Enhanced

    Enhanced Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Bruker Ticket Biz. Hvis det bare er snakk om en kort tur innad i Norge så hender det at jeg bare bestiller billetten selv (slipper bestillingsgebyret for noen man lett gjør selv), men på alt annet brukes reisebyrået. Veldig behagelig å f.eks. bare sette de på jobben med å endre billetten og slippe telefonkøen inn til flyselskapet. Samme gjelder hvis man i siste liten trenger hotell for flere netter i en by der presset på hotellrommene er høyt, da kan de ta seg av jobben med å grave fram de få ledige rommene som dukker opp. Så jeg har stort sett bare positive erfaringer ved å bruke de.
     
  2. Olav

    Olav Galning

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Hos oss så bruker vi HRG Nordic, og er stort sett fornøyd med dem.
    Det at de har en 24 timers vaktordning har reddet meg et par ganger, hovedsakelig med å få booket hotell ved forsinket hjulvisp. Også booket om til en tidligere WF-flight fra FRO da hjulvispen kom i land tidsnok til å rekke en tidligere flight.

    Bruker dem ikke privat, da jeg kanskje ikke er en normal reisende når det kommer til slikt :p
    Pluss jeg liker å booke hos det selskapet som har hoveddelen av flightene :confused:
     
    Leivseth20 liker dette
  3. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Har heller aldri brukt reisebyrå privat...men når storfamilien skal til Palma neste år så skal vi benytte Bennett Ferie på Bryne. Mye kunnskap ute blant feriebyråene også.
     
  4. objorkevoll

    objorkevoll Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Vi bruker lokalt VIA Egenica kontor og er svært fornøyd med det. Der er det full kontroll på bedriftens avtaler med hotell og flyselskap rundt om i verden. Er det ønske om forandringer så har lokal kontoret egen vakt telefon som blir flittig brukt (07:00 - 23:00, må bruke sentral telefon utenom dette). Etter mange års bruk og mange telefoner får en et godt forhold til agenten som en nesten får en familie relasjon med. Dei har nedskrevet våre favoritt flyselskap, flysete og hotell. Er heller ikkje noko problem når en ringer og spør om private henvendelser.
     
    EB liker dette
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, min arbeidsgiver benytter VIA Egencia, og jeg har vært fornøyd med de. Dog spørs det vel om jeg ikke går over til å bestille selv etter at jeg har anskaffet meg AmEx EB-kort ... :p
     
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Vi bruker BH - og i stor grad deres web-gate løsning.
    Største utfordring nå i sommer har vært tilgjengelighet mellom OSL og FRA/MUC/HAM.
    Godt å se at rutene er tilbake nå.
    BH løser stort sett våre Europa reiser, men ikke helt patent på større grupper da de som regel smører på NOK 600 i gebyr pr. deltaker
     
  7. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Mannen skal visstnok bruke Berg Hansen, men etter at de ikke klarte å finne ut hvor mye bagasje han kunne ha med seg på en flygning bestilt av dem, gav han opp (de fikk flere dager på seg). :)

    Xxx.
     
  8. Dag V

    Dag V Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    28
    Hadde først via, så BH i ca 5 år, og har egne reisebestillere som bestiller for oss. Har aldri bestilt en jobb-billett selv, men ofte jeg spesifiserer hvilken flight jeg vil være med eller hotell jeg ønsker. Bytter nå i september til atp instone.
    Kunnskapsnivået er ikke så høyt, men finner alltid en ordning.
     

Del denne siden