Jeg synes det er informativt å ha en tråd dedikert til schedule change fra flyselskapets side og den fryktede sms/e-posten "
Schedule change from SAS". Jeg har opplevd flere av disse, og har blant annet "vunnet" mot SAS i Transportklagenemnda og Forliksrådet (etter at de ikke rettet seg etter nemndas vedtak).
Deler litt informasjon om siste sak og følger opp med mer info om hvordan det går når jeg møter opp på flyplassen. Dette gjelder en reise som ble booket i august 2024, mens SAS fortsatt var i Star Alliance.
Opprinnelig booking
OSL - ZRH / SAS Plus her har det oppstått en endring i avreisetidspunktet på grunn av ruteendringer hos SAS
ZRH - VIE / Austrian Business
VIE - MUC / Austrian Business
MUC - KIX / LH Business
KIX - MMY / ANA Eco
HND - FRA / LH Business
FRA - OSL / LH Business
Leg OSL - ZRH fikk endret tidspunkt fra SAS sin side slik at layover går fra 5t 25m til kun 35m, som er kortere enn MCT på 40m.
Jeg har fra desember til juni med jevne mellomrom fått e-post og sms med beskjeden under. Men på websiden står reisen oppført som "normalt", altså ikke som cancelled eller at den har forsvunnet. Jeg har flere ganger ringt inn og fått bekreftet at reisen er ok, sist i dag. Jeg tok opp samtalen for sikkerhets skyld slik at jeg har bevismateriale om noe skal skjære seg.
Vis alt...