Uttak av valuta i utlandet

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av indahla, 22. febr 2024.

  1. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    173
    Likes mottatt:
    303
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det er en bug med valutavekslings-funksjonen i Sheets, skal ta en titt på det.
     
  2. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan nå bruke utenlandsk kredittkort i Argentina. Du får nå MEP-rate som er nesten blue dollar kurs, tidligere fikk du offisiell kurs som var halvparten. Er bedre enn å styre med sekken full av pesos og risikere å bli lurt av cambios på Calle Florida i BA. Du kan også sende penger til deg selv via Western Union (NOK->ARS), krever i blant dog at du står i kø.
     
    Cumulus liker dette
  3. kag

    kag Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for info. Kommer selvfølgelig til å bruke kredittkort der det er mulig, men skal reise rundt i Salta regionen hvor jeg ikke forventer at alle har bankterminal og godtar kredittkort. Derfor tenkte jeg å ta med litt US$ som jeg kan veksle og bruke der det trengs.
     
  4. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Du burde vel ikke bruke kredittkort i ATM uansett, er som regel ekstra gebyr. Jeg gjorde en rundtur sør for Salta for et par år siden. Ruta 40 er fantastisk. Anbefaler Cafayate og Cachi. Sør for Salta er det veldig landlig, så her bør du nok ha kontanter. Cafayate er en liten turistbygd så der er det ATM men ellers er det nok ikke så mange. De har overraskende god vin i området på tross av at det er helt knusktørt. Salta er også en flott by og her finner du by far de beste empanadas i landet. Anbefaler å spise på La Salteñeria Empanadas, få turister i motsetning til populære Doña Salta.
     
    Cumulus liker dette
  5. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    259
    Bonuspoeng:
    63
    Nå fikk jeg et akutt savn til Argentina...
     
  6. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,813
    Likes mottatt:
    12,050
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ein minibank inne hos DNB rett ved Torgalmenningen, veldig dårlig kurs dog trur den var 11.34 eller 11.43 i dag. Trur Forex har bedre kurs?
    Edit: DNB kun åpen 10-15
     
  7. kag

    kag Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for tips. Er tilsvarende kurs som de har i minibanken på BGO, og der har de kun $50 sedler. Får se hva jeg ender opp med.
     
  8. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    259
    Bonuspoeng:
    63
    For større beløp kan du bestille opp hos banken og hente ut i en filial. Gjorde det for noen venner som allerede var i Argentina sist jeg reiste dit. De hadde bestilt opp 4000 dollar tror jeg det var, og jeg hadde vel med 1000 eller 2000 for meg selv. Følte meg litt utrygg med så mye cash på innerlomma i taxi fra flyplassen i Buenos Aires... :p
     

Del denne siden