Noen som kjenner mer til denne saken som har blitt "førstesideoppslag" på VG i dag? I bunn og grunn er det dette det handler om; "Trond Sandnes fra Senja skulle på ferie til Florida med familien, men en forsinket grensekontroll i New York ødela hele turen." Kort fortalt; De nådde ikke videreforbindelse på JFK grunnet lang kø i immigrasjon. Delta som skulle fly de siste strekk fant ikke billetten, og de måtte kjøpe nye billetter. Det viste seg at billetten deres videre hadde blitt kansellert, og da ble også returen kansellert, og de måtte kjøpe nye billetter hjem fra Florida. Noen som aner grunnen til at dette kan ha skjedd? Ellers synes jeg det er merkelig å bli enige om en kompensasjon på 47000,- om man har hatt utgifter på 73000,- som det står i artikkelen(?)
Jeg leste også artiklen og syntes ikke regnestykket der gikk opp med hvor mye de måtte betale for nye billetter etc. Tipper de har skrevet litt med gaffel for mat, ekstra hoteller etc.
Her kjenner man jo bare en side av saken, så vanskelig å reflektere. Men at SAS kundeservice er ekstremt ustabil og til tider ravende inkompetent, er jo noe flere av oss kjenner til. I god, gammeldags mainsplaining-ånd vil jeg bare minne alle på at man ofte har flere PNR når man flyr med flere selskaper. I dette tilfellet vil jeg tro at det var SK-PNR den reisende forholdt seg til, og at Delta kan ha hatt "Skyteam-issues" med å finne denne. Hadde vedkommende hatt Delta-PNR i hende, tror jeg dette ville løst seg veldig annerledes. Ergo er tipset å alltid ha alle aktuelle PNR for hånden. Disse får man ved å kontakte selskapet der man booket reisen.