Vurderer MR til auckland

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lundt, 10. jan 2018.

  1. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    SAS sier på chat'en at det er reglene som står på hjemmesiden nå som gjelder, ikke reglene da man bestilte. Videre så skylder de på SQ. Er det så enkelt å fraskrive seg ansvaret for sitt eget kundelojalitetsprogram?

    Hvem kan man klage til så man kanskje blir hørt?
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Det er desverre som flere sier ikke noe du kan gjøre. Det er eventuelt sq du må klage til. Men det kan du nok drømme om å komme noen vei med. Står nok noe i terms når du bestilte :(
     
  3. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Det er jo helt håpløst å gjøre slike endringer på så kort varsel og med det som i praksis er tilbakevirkende kraft. I hvilke andre bransjer kan man endre vilkårene på noe som allerede er kjøpt og betalt?

    Ja, jeg får kjerneproduktet som avtalt, nemlig flyreisen, men trolig hadde jeg ikke bestilt tur dersom jeg visste det ble 150% opptjening ettersom jeg nå IKKE vil kvalifisere til EBD etter denne turen og både reisebudsjettet og feriedager er brukt opp. Poengene var for min del en "dealbreaker" (i tillegg til selvfølgelig reisen med SQ).
     
  4. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, forstår at dette er rimelig frustrerende for de som allerede har bestilt sin billett, men faller inn under de "nye" reglene med opptjening.

    Når det er sagt, så drar man vel fortsatt inn en slump med poeng på en MR til NZ med SQ? Du når ikke *A Gullkort på en tur, men om jeg ikke har regnet helt feil får man ca 37500 poeng for ca 20t NOK når SQ kjører kampanjer. Er det så dårlig tross alt?
     
    Last edited: 19. jan 2018
    RoadKing liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan forsøke å kreve avbestilling fordi formålet med reisen har gått bort.
    Men for de aller aller fleste så er det jo transport fra A til B som de kjøper, poeng er jo nettopp bare en bonus..
     
  6. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,311
    Likes mottatt:
    10,116
    Bonuspoeng:
    183
    Det er faktisk SQ som avgjør hva de ønsker å betale til SAS for grunnpoengene i de forskjellige klassene...
     
  7. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113
    Eller SAS som velger hvor mange poeng de ønsker å kreditere for pengene(?)
    Star-selskapene krediterer vel ulikt antall poeng/miles fra eks SQ (selv om det ikke er direkte sammenlignbart)
     
  8. Stig-Roger

    Stig-Roger Frokost-frik

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, og god lørdag. Det var info jeg fikk fra reisebyrå, har sendt forespørsel om dette på mail i ettertid, både reisebyrå og flyselskaper (SAS og Singapore) Venter på skriftlig svar...........
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Her er jeg redd for at reisebyrået ditt har "lovd" mer enn de kan holde. Hold oss oppdatert!
     
  10. tito

    tito Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvordan kan jeg sjekke hvilken klasse jeg får? Når jeg sjekker ruter fra TRD til AKL så kan jeg velge mellom Business Lite, Business Standard eller Business Flexi. Vil jeg få 200% ved å velge B Flexi ?
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Business Lite er D (150%)
    Business Standard er U (150%)
    Business Flexi er J (200%)

    Så ja, med Business Flexi vil du få 200% opptjening til SAS EuroBonus. Klassene finner du ved å trykke på Full fare rules and conditions når du har valgt tur/retur.

    Screen Shot 2018-01-24 at 11.14.29.png
     
  12. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg flyr følgende rute til uka.

    OSL-FRA (SQ, operated by Lufthansa, A320)
    FRA-SIA (SQ, 777-300ER)
    SIN-AKL (SQ, A380-800)
    AKL-SIN (SQ, A380-800)
    SIN-FRA (SQ, A380-800)
    FRA-OSL (SQ, operated by LH, A320).

    Billetten ble kjøpt på salget i september. Jeg kommer ikke til å kansellere, for jeg gleder meg veldig til å tilbringe 74 timer i AKL, men skal selvfølgelig sutre litt over redusert opptjening når jeg kommer hjem og poengene begynner å tikke inn....

    ....men jeg har ikke allverdens forventning til resultatet av sutringen.

    /bor_i_en_koffert.
     
    DanH, helged, Kristian and 1 other person like this.

Del denne siden