Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
I juli hadde Norwegian 2,3 millioner passasjerer. Fyllingsgraden var på 92,4 prosent. Kapasiteten var på sitt høyeste for året og 12 prosent høyere enn i juli i fjor.
Høy etterspørsel fra reiselystne nordiske passasjerer gjennom hele måneden bidro til å gjøre juli til en historisk sterk måned for Norwegian.
Juli var en enestående måned for oss i Norwegian med høyeste antall passasjerer i år, og mer enn 100 000 flere enn samme måned i fjor. Våre kolleger i luften og på bakken har jobbet hardt for at passasjerene våre kom trygt og godt frem til sine reisemål, til tross for enkelte utfordringer på flyplassene i Europa.
Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
Norwegian hadde 2 308 417 passasjerer i juli, 5 prosent mer enn i samme måned i fjor. Kapasiteten (ASK) var 3 712 millioner setekilometer, mens faktisk passasjertrafikk (RPK) var 3 430 millioner setekilometer. I juli hadde Norwegian i gjennomsnitt 79 fly i drift, og 99,5 prosent av oppsatte flyvninger ble gjennomført. Punktligheten, målt som andel avganger innen 15 minutter etter ordinær tid, var i juli på 73,2 prosent. 95,3 prosent av alle flyvninger landet likevel til oppsatt tid eller inntil én time senere.
Solid etterspørsel etter flyreiser fortsetter
Bookingtallene er fortsatt lovende. Trenden med at mange kunder i juli booket sin flyreise kort tid før avgang, fortsetter i august. I tillegg er bookingtallene for september sterke.
Det ustabile været i Norden har helt klart påvirket denne sommerens reisemønster, og vi registrerte et jevnt salg av flybilletter gjennom hele juli. Jeg er veldig fornøyd over at så mange reisende velger å fly med oss i sommer, både innenriks, i Norden og på tvers av Europa. Jeg ønsker å takke alle kolleger som har bidratt til å ivareta passasjerene våre i årets mest travle sesong. At vi har fløyet med egne fly og egen besetning har bidratt til solid drift denne sommeren.
Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
Kilde: Pressemelding
Foto: Norwegin / PR
Legg igjen en kommentar