HSMAI-prisene – Reiselivets «Oscar»

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

SAS ble den som gikk til topps og vant den gjeveste prisen Årets Reiselivsmarkedsfører 2015 under reiselivsnæringens «Oscar-utdeling», HSMAI-prisene. De får dermed det gjeve ferdaskrinet i sin besittelse det neste året. SAS gjorde det meget skarpt under utdelingen torsdag kveld på Radisson Blu Plaza Hotel i Oslo, med tre førsteplasser og en hederlig omtale. 

HSMAI Norway er den norske grenen av Hospitality Sales & Marketing Association International, ifølge dem selv «en kilde for kunnskap, samhold og erkjennelse av ledere som er dedikert til yrkesutvikling, omsetningsvekst, inntektsmaksimering, markedsføring og merkevarebygging». Dette er altså bransjens egen interesseorganisasjon og prisene som deles ut hvert år er svært ettertraktet og gir høy status blant selskapene i bransjen.

Dette er en heder til de få som jobber i vår markedsavdeling, og de mange medarbeidere i SAS som hver dag gjør en fantastisk innsats for de reisende. De gjør at det blir en sammenheng mellom liv og lære i vårt selskap: Det vi sier i reklamen, er gjenkjennbart i det våre passasjerer opplever.

Marianne Orderud, markedssjef i SAS

SAS vant gull i kategoriene samfunnsansvar for SAS Julefly, sosiale medier for SAS rulletrapp og innenfor digitale kampanjer for lanseringen nye langdistansekabiner. I tillegg fikk selskapet såkalt hederlig omtale innenfor kategorien digital vinner for lanseringen av www.scandinaviantraveler.no og magasinet om bord i flyene.

I juryens begrunnelse heter det blant annet at vinneren av ferdaskrinet har befunnet seg nede i en bølgedal, men har klart å snu en negativ trend til positive reslutater. Gjennom offensiv satsing i så vel tradisjonelle medier, som i digitale og sosiale medier, fremstår SAS igjen som en svært viktig aktør innenfor norsk reiseliv.

Vinnere av de forskjellige prisene på årets utdeling ble som følger:

  • Årets Reiselivsmarkedsfører 2015, Ferdaprisen – SAS
  • HSMAI Veiviser 2015 – NordNorsk Reiseliv, Visit Tromsø og Arena Lønnsomme Vinteropplevelser med Vinter Troms (i fellesskap), og Fursetgruppen
  • Årets nytenker 2015 – Hurtigruten
  • Den store Fremgangen 2015 –  Scandic Hotels Norge
  • Hjemmeside – Hederlig omtale til Norwegian og Fursetgruppen
  • Kampanje, flermedier – Gull: Ving, med web, TV, digitalt, print, radio, sosiale medier, PR, CRM/nyhetsbrev, events og blogg, Hederlig omtale: Hurtigruten, med filmer, annonser og web
  • Digitale kampanjer – Gull: SAS, med «Nye kabiner», Hederlig omtale: Destinasjon Trysil, med «Testpilotene»
  • Reklamefilm – Gull: Flytoget, med «Flytoget – alltid på skinner», Hederlig omtale: Hurtigruten, med «The Boat»
  • Kundedialog – Gull: Scandic Hotels, med «Havet»
  • Den digitale vinner – Gull: Star Tour, med «TUI Smartband», Hederlig omtale: SAS, med «Scandinavian Traveler»
  • Sosiale medier – Gull: SAS, med «Rulletrappen»,Hederlig omtale: Norwegian, med «Fyll et fly»
  • Samfunnsansvar – Gull: SAS, med «Juleflyet»
  • PR – Gull: Flytoget, med «Flytoget og vertskapsrollen», Hederlig omtale: Scandic Hotels, med «Frokost» og Ving, med diverse tiltak

Juryen besto av følgende personer:

  • Per-Arne Tuftin, Reiselivsdirektør, Innovasjon Norge, juryleder
  • Aina Myhren, Client Service Director, IUM
  • Angelica Montez, Kommersiell direktør, Grand Hotel
  • Halldor Engilbertsson, Høyskolelektor og studieleder Bachelor i Ledelse og servicestrategi, Høyskolen Kristiania
  • Lena Nesteby, Chief Brand Manager, Flytoget
  • Lena Petersson, Senior Advisor, Flerveis Kommunikasjon & Rådgivning

InsideFlyer.no benytter sjansen til å gratulere alle vinnerne og håper på mye flott fra den kanten også dette året!

(Toppfoto: Marianne Orderud, Marketing Manager i SAS, sammen med SAS-kolleger ved prisoverrekkelsen. Fotograf: Morten Brakestad. Sakset fra HSMAI.no)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *