Test Lufthansa Premium Economy, først virtuelt og deretter i luften

virituelt og deretter

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Frankfurt bruker Virtual Reality (VR) videoer for salg av oppgraderinger til Premium Economy ombord hos Lufthansa.

Tenk deg en ettermiddag ved gaten i Frankfurt Terminal 1. Ta på deg et par VR briller og dra avsted. Ta en titt på omgivelsene som speiler komforten av ditt eget sete i Premium Economy Class, og se hvor mye plass du har rundt deg. Den virtuelle erfaringen med et par VR-briller og 360-graders video er imponerende.

Lufthansa har benyttet VR brillene i to uker på Frankfurt flyplass på utvalgte interkontinentale flyvninger. Dette er en måte å tilby Economy Class-passasjerer en oppgradering (mot en ekstra kostnad) til Premium Economy direkte før avreise. Lufthansa mener at ekstra benplass og førsteklasses service i Premium økonomi best demonstreres i tredimensjonalt format. Passasjerer kan oppleve Premium økonomi som om de faktisk var i kabinen.

Først virituelt og deretter i luften

I løpet av kampanjeperioden harLufthansa ikke bare tiltrukket seg passasjerenes oppmerksomhet til det nye service konseptet, men også hatt muligheten til å presentere Lufthansa som et selskap som favner innovasjon.

Flyrutene i kampanjen ble på daglig basis,  og selskapet har valgt ruter hvor det har vært god kapasitet i Premium Economy Class. Inntil 40 minutter før avgang, har passasjerene fått sjansen til å teste ut Lufthansas nye service-klasse i tredimensjonalt (3D) av personell fra et promoition-byrå. Passasjerer som bestemte seg for å kjøpe en oppgraderingen har deretter betalt en ekstra-avgift direkte i gaten via en mobil betalings enhet. Med andre ord, først virituelt og deretter «the-real-thing».

Lufthansa var et av de første flyselskapene til å ta i bruk 360-graders filmer. Selskapet har gjort dette helt siden 2015, for eksempel, på messer som ITB, for reklame kampanjer og på sosiale medier.

I USA, har Lufthansa allerede oppnådd betydelig suksess med å oppgradere passasjerer til Premium Economy gjennom bruk av VR.

For oss som verken er i Frankfurt, eller har tilgang til 3D viser vi allikevel en film fra Premium Economy.

 

lufthansa.com

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *