Norwegian: Sikkert som Banken

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Den sterke kunde- og utlånsveksten fortsatte i 3. kvartal, med en utlånsvekst på 2,7 milliarder kroner, mens innskuddene økte 2,5 milliarder kroner. Banken rekrutterte 94.700 nye kunder i 3. kvartal.

Bank Norwegian har en sterk kapitalsituasjon med en ren kjernekapitaldekning på 14,0 %. Banken styrket kapitalsituasjonen ytterligere i 3. kvartal gjennom utstedelse av 210 millioner kroner i fondsobligasjoner og 100 millioner kroner i ansvarlig lån.

Banken opprettholdt den sterke likviditetsposisjonen i 3. kvartal gjennom god innskuddsvekst.

Banken har ved utgangen av 3. kvartal 2016 en kundemasse på 852.600 kunder, fordelt på 609.900 kredittkortkunder, 131.400 lånekunder og 111.300 innskuddskunder.

Norwegian Reward

Bank Norwegian er et heleiet datterselskap av det børsnoterte selskapet Norwegian Finans Holding ASA. Bank Norwegian startet driften i november 2007 og tilbyr forbrukslån, kredittkort og innskudd til personkunder gjennom internett i det nordiske markedet. Bank Norwegian tilbyr, i samarbeid med flyselskapet Norwegian, et kombinert kredittkort og fordelskort. Banken startet virksomheten i Sverige i mai 2013. I desember 2015 lanserte banken virksomhet i Danmark og Finland, hvor det i første omgang ble tilbudt lån og innskudd, mens kredittkort ble lansert i juni 2016.

Bank Norwegian skal være en nettbank som leverer enkle og konkurransedyktige produkter i personkundemarkedet. Virksomheten baseres på ledende e-handelsløsninger, synergier med flyselskapet Norwegian, attraktive betingelser til kundene, kostnadseffektiv drift og effektiv risikoseleksjon.

Kilde: Pressemelding Norwegian

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *