Bli med ombord på SAS/Privatair-flyet som flyr mellom København og Boston

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

SAS har benyttet seg av et Boeing 737-fly fra PrivatAir i lengre tid. Først på den nå nedlagte oljeruten mellom Stavanger og Houston, senere mellom København og New York og nå fra København til Boston. Flyet er nettopp blitt bygget om og inneholder nå også SAS Go, eller økonomiklasse om du vil. Bli med ombord og se alle bildene.

Da SAS startet å benytte dette flyet fra PrivatAir, var det bare utstyrt med Business Class med i alt 44 seter. Flyet er nå bygget om og inneholder både Business Class og SAS Go (økonomiklasse). Det er henholdsvis 20 og 66 seter i hver klasse. Den populære SAS Plus-klassen finnes dessverre ikke på dette flyet.

InsideFlyer ble inviteret med ombord og kan nå vise deg bildene.

Business Class er som vi gjenkjenner det fra de tidligere rutene som flyet har operert for SAS. Seter som er komfortable, men også litt foreldet i design og som ikke lever opp til den standard som man ellers finner i SAS nye og ekstremt komfortable Business Class-kabiner. Som underholdningssystem utleveres det iPads og setene kan ikke legges helt flatt ned, men de er allikevel ganske behagelige både å sitte og ligge i. Med kun 20 seter i Business Class får man nesten følelsen av å fly privatfly.

 

Kun 20 sæder på Business Class på PrivatAirs 737. Desværre ingen indbygget underholdningssystem. Der udleveres iPads til passagererne.
Bare 20 seter på Business Class på PrivatAirs 737. Dessverre ikke noe innebygget underholdningssystem, men passasjerene får låne en iPad i stedet.
Business Class på PrivatAir's 737, som flyver for SAS mellem København og Boston
Business Class på PrivatAir’s 737, som flyr for SAS mellom København og Boston
Sædet kan ikke lægges helt fladt ned, men er ganske behageligt at både sidde og sove i.
Setet kan ikke legges helt flatt ned, men er ganske behagelig både å sitte og sove i.
Sædet kan ikke lægges helt fladt ned, men er ganske behageligt at både sidde og sove i.
Setet kan ikke legges helt flatt ned, men er ganske behagelig både å sitte og sove i.
Enorm benplads på række 1 på Business Class.
Enorm benplass på rad 1 i Business Class.
Enorm benplads på række 1 på Business Class.
Enorm benplass på rad 1 i Business Class.
Betjening af stolen er ganske simpel.
Betjeningen av stolen er ganske enkel.
Strømudtag i hver stol på Business Class.
Strømuttak i hvert sete i Business Class.
God sædeafstand på Business Class. På række 1 er den endnu større end de øvrige rækker.
God seteavstand i Business Class. På rad 1 er den enda større enn på de øvrige rader.
Ingen underholdningssystem indbygget i stolen. Der udleveres iPads.
Intet underholdnings-system innebygget i setet. Man får låne en iPad i stedet.
Lidt gammeldags Business Class stol, men dog stadig behagelig.
Litt gammeldags Business Class-sete, men allikevel behagelig.

På SAS Go – eller økonomiklasse som de fleste andre selskaper kaller det – er det nå installert seter som tydelig bærer preg av å ha vært brukt hos Lufthansa. Fargene er stadig Lufthansas, men nakkestøtten er kledd med SAS-logo. Disse stolene virker ganske behagelige og minner om en økonomiklasse som man normalt finner på langrutene. Benplassen er faktisk overraskende god. Med det er på de fleste seter ved vinduet (og noen få andre) installert en boks til underholdningssystemet, som dessverre tar en hel del av benplassen.

Underholdningssystemet er dessverre deaktivert ombord, så skjermene kan ikke brukes. Men det utleveres en iPad Mini til alle passasjerene i SAS Go hvor de kan velge blant SAS sitt normale utvalg av film og serier.

 

SAS Go (økonomiklasse) ombord på PrivatAirs 737, som flyver for SAS mellem København og Boston
SAS Go (økonomiklasse) ombord på PrivatAirs 737, som flyr for SAS mellom København og Boston. Skjermene er deaktivert og det lånes ut iPad Mini til passasjererne på SAS Go.
"Divider" mellem Business Class og SAS Go. Udover væggen er der gardin i midtergangen, som adskiller de to kabiner.
«Divider» mellom Business Class og SAS Go. Utover veggen er det en gardin i midtgangen som adskiller de to kabinene.
"Divider" mellem Business Class og SAS Go. Udover væggen er der gardin i midtergangen, som adskiller de to kabiner.
«Divider» mellom Business Class og SAS Go. Utover veggen er det en gardin i midtgangen som adskiller de to kabinene.
Benpladsen på SAS Go er overraskende god. "Knytnævetesten" er mere end bestået
Benplassen på SAS Go er overraskende god. «Knyttenevetesten» er mer enn bestått
Benpladsen på SAS Go er overraskende god.
Benplassen på SAS Go er overraskende god.
Vær opmærksom på at vinduespladserne har en boks fra underholdningssystemet installeret, som tager en del af benpladsen.
Vær oppmerksom på at vindusplassene har en boks fra underholdningssystemet installert og som tar en del av benplassen. Denne tjener ikke noe formål da skjermene er deaktivert på flyet og det i stedet lånes ut iPad Mini til passasjerene.
God benplads på første række på SAS Go. Her kan armlænene dog ikke hæves.
God benplass på første rad på SAS Go. Her kan derimot armlenene ikke løftes.

Dette flyet fra PrivatAir flyr for SAS på ruten mellom København og Boston 7 dager i uken.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *