Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
SAS og Apollo utvider samarbeidet sitt om charterfly i en avtale som dekker tre sommer- og tre vintersesonger frem til 2024, med mulighet for ytterligere to års forlengelse til 2026. Samarbeidet med Apollo er SAS’ største avtale med en charteroperatør, og kontraktsverdien beløper seg til cirka 3,4 milliarder SEK de første tre årene.
SAS og Apollo utvider samarbeidet sitt om charterfly i en avtale som dekker tre sommer- og tre vintersesonger frem til 2024, med mulighet for ytterligere to års forlengelse til 2026. Samarbeidet med Apollo er SAS’ største avtale med en charteroperatør, og kontraktsverdien beløper seg til cirka 3,4 milliarder SEK de første tre årene.
Avtalen innebærer at SAS forblir hovedpartner for Apollos charterflyvninger fra Skandinavia i avtaleperioden. SAS kommer til å fly Apollos kunder fra 24 steder i Sverige, Danmark og Norge til 51 destinasjoner rundt om i Europa. Apollo forblir samtidig SAS’ største partner på chartersiden.
Vi er utrolig stolte over det langvarige samarbeidet vårt og glade over den nye avtalen med Apollo. Chartersamarbeidet er en viktig del i strategien vår for å sesongtilpasse kapasiteten, og den nye avtalen med Apollo er en bekreftelse på at SAS er en verdsatt samarbeidspartner. I takt med økende vaksinering ser vi fram til at vi igjen kan reise mer fritt..
Markus Ek, global salgssjef i SAS
Store deler av charterproduksjonen skal flys med helt nye Airbus A320-fly, med SAS’ nye design både inne i kabinene og utvendig. SAS har i løpet av de siste årene fornyet flåten sin og byttet ut eldre fly i nyere modeller med mer drivstoffeffektive motorer. Slik har utslippene av karbondioksid blitt redusert.
I Apollo ser vi lyst på fremtiden, og vi er overbevist om at reisenæringen snart kommer i gang igjen. Derfor føles det veldig positivt at vi nå har inngått en avtale med SAS som sikrer samarbeidet vårt flere år fremover i tid. SAS’ fokus på bærekraftig reising, leveringssikkerhet og mange helgeavganger gjør at vi i Apollo trygt kan fokusere på det vi gjør best: å skape svært gode ferieopplevelser for kundene våre.
Leif Vase Larsen, nordisk administrerende direktør, DER Touristik Nordic AB.
Legg igjen en kommentar