TUI: Slik blir reiseåret 2019

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Når reiseåret 2018 går mot slutten kan vi se tilbake på et hektisk reiseår med åpning av nye destinasjoner, nye hoteller over hele verden, tusenvis av nye opplevelser og en historisk hetebølge. Nøkkelord for det forestående reiseåret er at Tyrkia er tilbake for fullt, vi velger mer fleksible reiseløsninger og bærekraft er viktigere enn noen gang.

En av de største endringene TUI ser for 2019 er forandringer i nordmenns reisemønster – Der man tidligere planla reiser i god tid, blir reisene I 2019 bestilt mye tettere opp til avreise. Flere muligheter enn noen sinne, lave priser og økt behov for fleksibilitet er hovedgrunnene til disse endringene.

Alle piler peker mot Tyrkia

En andre store endringen TUI ser er hvor vi ønsker å reise, særlig i sommermånedene. Spania og Mallorca har lenge vært våre mest populære destinasjoner. Neste år ser vi at norske og nordiske reisende heller velger Tyrkia og Hellas. Tyrkia gjør det ultimate comeback og TUI forventer ytterligere 60% vekst neste år. Det forventes også noe endring i reisende fra Bulgaria til Tyrkia. For vinteren forventes ytterligere vekst I interessen for Thailand.

2019 blir også det året da satte feriereiser på 1 til 2 uker erstattes av mer fleksible løsninger. Dagens kunder ønsker å kunne utnytte fridagene på en annen måte og legge opp langhelger og badeferie med mer fleksibilitet.

Økt etterspørsel etter skreddersydde hoteller

Selv om vi nordmenn er svært bereiste så foretrekker vi fortsatt enkelhet og forutsigbarhet. TUIs egeneide konsepthoteller ligger fortsatt øverst på topplisten og vi forventer vekst i segmentet for 2019. Særlig barnefamilier velger disse løsningene, vi ser også den same trenden for barnefrie hoteller for voksne. På bakgrunn av trendene vi ser vil TUI åpne 15 nye egeneide konsepthoteller I 2019. TUI har sitt største hotelltilbud noen sinne sommeren 2029, med blant annet 6 nye TUI Blue-hoteller og nye TUI Family Life Kaya Side i Tyrkia. I tillegg vil 9 nye hoteller lanseres for vinteren 2019/2020.

Cruise med kids

Interessen for cruise-ferie vokser i Norden, det samme gjør interessen for helsereiser og ekstraordinære opplevelser. Vi forventer sterk vekst i denne typen cruise-ferier i året som kommer. Trenden viser også at Middelhavet er mest populært, med Karibien på en sterk andreplass.

Cruise-ferie har tradisjonelt vært mest populært blant voksne som reiser alene, men vi ser et interessant generasjonsskifte for 2019. Stadig yngre reisende velger denne ferieformen og vi ser allerede en vekst i Norden på 32 %, yngre familier med barn står for store deler av denne veksten.

Mer app-shopping

Det er et velkjent faktum at Norden leder an innen digitale løsninger og utvikling, det samme gjelder reisesektoren. Andelen nettbasert salg hos TUI er i dag på ca. 90 %, mens det i andre europeiske TUI-markeder fortsatt ligger på bare 10 %. Mens handlekurvene i tradisjonelle butikker krymper er shopping på nett og i app voksende. TUI har aldri solgt flere reiser og opplevelser via mobil og trenden vil øke i 2019.

Bærekraft

Bærekraftige reisemuligheter vil ha desidert størst vekst de kommende årene, og vi vil se endringer allerede i 2019. Ifølge en undersøkelse gjort av TUI, sier 7 av 10 kunder at de er villige til å gjøre livsstilsendringer til fordel for miljøet. Gode ​​vaner vil påvirke feriemulighetene som tilbys, og miljøsertifiserte hoteller, øko-resorts og mer bærekraftige utflukter vil drive preferansene i 2019. Over 50% av TUIs kunder valgte miljøsertifiserte hoteller i 2018, dette forventes å øke i det kommende året.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *