Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er en kraftig nedgradering.
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Leieselskap: Hertz
    Status: President Circle
    Stasjon: Evenes Flyplass
    Bil bestilt: Golf e.l.
    Bil utlevert: Volvo V70 med piggdekk tidlig oktober. Diesel som var litt i tregeste laget og brukte naturlig nok veldig lite suppe
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Leieselskap: Hertz
    Status: President Circle
    Stasjon: SAN
    Bil bestilt: Rav 4
    Bil utlevert: Hyundai SUV.

    Frekk en pingle som virkelig hadde tatt upselltreningen til hjertet. Ba om en litt større SUV siden vi hadde mye stæsj, 20 daler ekstra per dag for en 4 Runner på en leie som kostet 20 daler dagen.

    Fruen tasset litt rundt og fant denne Hyundaien og en manager. Grei bil, bedre enn forventet
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Leieselskap: National
    Status: Executive Elite
    Stasjon: LAX
    Bil bestilt: Midsize
    Bil plukket: GMC Yukon

    Utvalget i LA var helt fantastisk. Executive Aisle hadde flere Tahoe, Camaro mv
     
    Hypern liker dette
  5. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Forøvrig vil jeg si at jeg likte denne Toyota Yarisen - deilig og behagelig å kjøre med. Men nå er jo Toyota bilverdenes svar på gamle Nokia 3310 man kan nesten gjøre hva man vil med dem. Bensingjerrig også men det er vel sånn en Toyota er. Blitt storfan av automatgir har jeg også. Om jeg etter studietia skal kjøpe en blir det nok med automat.
     
    Last edited: 22. des 2015
  6. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Leieselskap: Avis
    Status: Presidents Club
    Stasjon: TRD
    Bil bestilt: Ford Focus
    Bil utlevert: Mazda cx5 automat

    Veldig bra oppgradering syns jeg selv om det var unødvendig med så stor bil når jeg reiste alene med en koffert. God å kjøre.
     
  7. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: Gold
    Stasjon: Oslo Helsfyr
    Bil bestilt: Kompakt, Golf e.l. (C)
    Bil mottatt: Nissan Qashqai (S)

    Elsker denne stasjonen, alltid kjappe og null problemer. Og rause med oppgraderinger til oss som ikke har fancy status å vise til :)
    Alt var klart når jeg kom for å hente bilen, fikk nøklene i hånda og var på vei til bilen på null komma niks. Eneste minus var at bilen var skikkelig nedisa, men det er lite å gjøre med været i Oslo om vintern. Helt grei oppgradering, selv om jeg nok heller hadde tatt en Golf med automat om det var tilgjengelig, SUV var ikke nødvendig.
     
    Trety liker dette
  8. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Blir Avis president club gitt noen oppgradering / serviceøkning i USA? Når jeg leser på fordelene så står det at fordeler er ment for Europaleier.
     
  9. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Reglene gjelder for Europa, men servicenivået på Preferred (spesielt om du er President Club) er generelt høyere i USA enn i Europa. Naturlig nok er du også først i køen ved eventuelle oppgraderinger, selv om det ikke nødvendigvis er garantert.
     
  10. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Takk :) Har President club som utløper 1. mars, så med en leie der så bikker jeg iallefall prefered plus videre :). Oppgradering er egentlig ikke så viktig. Leier på et lokalt kontor og leverer på flyplassen. Kommer ride report!
     
  11. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: Gold
    Stasjon: Arlanda
    Bil bestilt: Volvo V70 Manuell
    Bil mottatt: Volvo XC90 automat med 300mil på klockan

    DEN uppgraderingen klagade jag inte över även om bilen drack bensin som en del forumedlemmar gör på MegaDO ;)
     
    Last edited: 28. febr 2016
    Travellingalf liker dette
  12. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: Gold
    Stasjon: Heraklion, Kreta
    Bil bestilt: VW Polo
    Bil mottatt: VW Polo 1.4 diesel manuell

    2016 modell med 13.000 km på klokka. Helt grei og kosta bare 100 euro for 6 dager (off season). Første leie hos Hertz - papirarbeidet gikk fort og greit begge veier.
     
  13. corvette8

    corvette8 Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Leieselskap: Avis
    Status: Preferred Plus
    Stasjon: San Francisco
    Bil bestilt: Chevrolet Malibu
    Bil utlevert: Mazda 6. Ble byttet mot Dodge Challenger med Hemi og 375 hk for 25 usd dagen ekstra.
    Grisemorsom bil med egen 0-60 mph måler som klokket jevnt på 5.3 sek. Ble et par morsomme dager!
     
  14. corvette8

    corvette8 Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Leieselskap: Avis
    Status: Preferred Plus
    Stasjon: Las Palmas
    Bil bestilt: VW Polo
    Bil utlevert: VW Polo 1.0 km 26.000
    Kjedelig bil, men fikk bilen fra Preferred luke i ankomsthallen, så slapp megakø på andre siden, det var bra!
     
  15. larsellara

    larsellara Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Selskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: SVG
    Bestilt: VW Polo
    Utlevert: Kia Rio.
    Samme bil på to leier etter hverandre. Lukta kløtsj, men brukte nada null bensin. Men hyggelig gjeng på Sola, som ved begge anledninger beklaget at de ikke kunne gi oppgradering pga kapasitet.
     
  16. larsellara

    larsellara Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Selskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: TRD
    Bestilt: VW Golf stv, MB Vito, MB sprinter minibuss.
    Utlevert: Focus stv, MB vito, Transit minibuss.
    Den Transiten var grusom. Kjørte aldri rett frem, alarmlyder overalt, sidedøra fungerte ikke fra utsiden og mange deksler rundt om var borte. En skikkelig herpa sak. I tillegg et sabla styr å få den utlevert, grunnet parkering ikke mulig på TRD pga høyde på bil. Resten var toppers.
     
  17. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Selskap: Alamo (via Auto Europe)
    Status: Ingen
    Stasjon: SFO
    Bestilt: Intermediate SUV Automatgir Toyota Rav-4
    Utlevert (valgte): Jeep Compass

    For en gangs skyld ble jeg ikke forsøkt prakket på ekstra forsikringer++ da vi hentet bilen. Skal vurdere Alamo flere ganger bare pga det. Var inkludert ekstra sjåfør og ca 2500 for 9 dager er jo greit. Bilen var nesten splitter ny, men ikke den største motoren. Dog funket den helt fint! :)
     
  18. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Selskap: Sixt
    Status: Platinium
    Stasjon: LAX
    Bestilt: LCAR (BMW 3 serie eller lignende)
    Utlevert: Audi A8 Limousine (XDAR) mot tillegg på 80 dollar dagen.

    Føler litt at jeg ble solgt denne til en høy pris, men hadde ikke fått denne som en upgrade da den tilhører spesialutvalget til Sixt LAX. Og når jeg stod der å så bilen stå inne glinsende fin og det lenge har vært en drøm å få kjøre en A8 så slo jeg til. Kanskje litt skuffende at det er den minste motoren (335hk) men det var helt greit, den drar godt allikevel. Pussig nok har Sixt kjøpt massasjestoler men de har droppet adaptiv cruise control noe som jeg forbannet meg over i trafikken i Los Angeles. Full satnav har de heldigvis kjøpt så jeg slapp å bruke telefonen.

    Men det som er mindre skuffende var at bilen var splitter ny! Den hadde 5 miles da jeg tok den ut og den får vel nærmere to tusen før jeg leverer den inn :) Den er en drøm å kjøre i form av behagelighet og kan fortsatt være hissig når man trenger det. Imidlertid er det en svær bil og det merkes i svingene.

    image.jpeg
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Selskap: Sixt (via finn.no via cartrawler?)
    Status: Fraværende
    Stasjon: LAX
    Bestilt: Mercedes CLA eller lignende.
    Utlevert: Mercedes C300

    Fortsatt usikker på hvorfor det ble sånn, men det virker som biler man booker via finn.no hentes ut og leveres på taket på et lite hotell og ikke på leiebilsenteret. Forsåvidt ikke noe problem, bare man vet at det er sånn det er. Det positive er at det ikke er kø å snakke om og de har gratis wifi. Bilen var super, en klasse høyere enn vi bestilte. Ca 2000,- for fire dager, ca tusen kroner mindre enn via sixt.no.
     
  20. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Selskap: Hertz
    Status: Five star
    Stasjon: OSL
    Bestilt: "E", Passat
    Utlevert: "S", Hyundai Tucson

    Finfin oppgradering denne gang. Fikk i fjor adskillig flere premium oppgraderinger type 318, C180 etc. I år er det bare asiatiske SUVer og lignende. Vel, det funker jo forsåvidt.
     

Del denne siden