Conrad Hotel Bangkok

Conrad BKK 1

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Hotellkjeden Conrad er en del av Hilton Hotels og er deres 5-stjerners hotellkjede. Standarden på disse hotellene skal ligge en stjerne over deres mer utbredte Hilton-brandede hoteller. Da jeg hadde et par dagers stopover i Bangkok på min forrige Asia-reise, var det Hilton-kjeden som sto i fokus da jeg skulle booke hotell. Ettersom jeg er medlem i Hilton HHonors, som er bonusprogrammet til Hilton-kjeden var det greit å få bokført noen netter på et av kjedens hoteller. Dessuten hadde jeg meldt meg på en del kampanjer som ville gi noen ekstra poeng. Hilton har i alt fire hoteller i Bangkok. Ett Conrad, to Hilton og ett Doubletree by Hilton. Ettersom jeg hadde hørt mye bra om Conrad, valgte jeg dette. I tillegg har jeg gullkort i Hilton HHonors, noe som vanligvis betyr litt ekstra god service. Jeg booket meg inn på et standard rom for 2 netter og valgte å betale med en kombinasjon av thai bath og Hilton HHonors poeng. I tillegg la jeg inn ønske om sen utsjekk da jeg på avreisedagen ikke hadde flyavgang før rundt midnatt. Jeg ankom hotellet tidlig på lørdag ettermiddag, lettere frustrert over at Thai Airways hadde mistet baggasjen min på flyturen. Utenfor hovedinngangen var det flere bellboys som stod og ventet, ulastelig antrukne. De var vel litt forbauset over at jeg reiste relativt lett. Men de geleidet meg inn til resepsjonen. Der ble jeg tatt vel imot på innsjekkområdet som var avsatt for HHonors-medlemmer. En japansk guest relations officer (som det heter der) ønsket meg velkommen og kunne fortelle at de hadde oppgradert meg til et rom på executive floor, og at dermed ville innsjekken foregå i the executive lounge i 29. etasje, og at han skulle følge meg opp. Mellom 1. og 8. etasje var det lobby, restauranter, konferanserom, spa, gym og svømmebasseng. Fra 9. til 16. etasje fantes det leiligheter i det som heter Conrad Residences, som er mer leiligheter med kjøkken etc. beregnet for folk som bor lenger. Denne har egen inngang, men kan bruke hotellets fasiliteter. Fra 17. til 32. etasje ligger rommene til Conrad Hotel. Vel oppe i loungen ble jeg tatt vel i mot på typisk thailandsk manér, og plassert i en sofa og servert drikke mens detaljene ble ordnet opp i. De ba også om en kopi av «mistet baggasje»-lappen fra Thai, så de kunne følge opp denne for meg. Loungen var stor og flott med nydelig utsikt over byen, men snart var jeg på vei en etasje ned hvor mitt executive rom lå. Jeg synes rommet var aldeles utmerket, med alt det jeg trengte.

Denne bildekrusellen krever javaskript.

Velkomstgaven på rommet var et fruktfat og en pen pakke med en stor macron fra hotellets eget konditori. Farlig godt. Det var også to flasker med vann gratis. Og noe jeg aldri har opplevd før var at isbøtta på rommet var full da jeg ankom og den ble fylt opp både ved den daglige rengjøringen og ved turn-down servicen på kvelden. Jeg hadde nok forventet en noe bedre utstyrt minibar, men det var egentlig ikke noe problem. Sengen var stoooor og den var heldigvis god å sove i. Jeg satt pris på en dyne, hvilket ikke er så vanlig i Asia. Ellers var rommet funksjonelt og badet hadde gode amenities. På kvelden var det turndown service. Her var sengen gjort klar, og det var lagt et lite teppe ved siden av sengen og satt klar tøfler.

Sengen etter turndown service
Sengen etter turndown service

Fin utsikt fra rommet var det også.

Denne bildekrusellen krever javaskript.

Hva som kjennetegner et 5-stjerners hotell mot lavere rangerte hoteller er deres «attention to details». Og jeg må bare nevne hvordan dette hotellet fulgte opp min manglende baggasje. Rett etter at jeg kom inn på rommet ringte de fra executive loungen (EL) og kunne fortelle at de hadde ringt Thai og kunne fortelle at baggasjen min ville ankomme i kveld. Ettersom jeg skulle på en brunch på Four Seasons dagen derpå som krevde pent antrekk fant jeg det nødvendig å sjekke ut express laundryen på hotellet. (Hadde heldigvis med en ekstra t-skjorte i håndbaggasjen.) Så jeg sendte av gårde skjorten som da skulle returneres innen 3 timer. 2 timer senere ble ren skjorte levert på henger med plast utenpå. Og på toppen av det hele var dobbel pris for express ikke belastet ettersom jeg var gullkunde. Pent!! Men baggasjen ja. Jeg gikk ut en tur på kvelden.  Kl 2050 ble det levert et pent brev i konvolutt til mitt rom, hvor det sto at de igjen hadde snakket med Thai og at baggasjen ville bli levert innen midnatt. Jeg var tilbake kl 0030 i taxi, og i det døren til taxien ble åpnet til taxien av en av hotellets portere, ble jeg ønsket velkommen med «Mr Erling», vi har akkurat mottatt din baggasje og vi har satt den inn på rommet ditt. Hvordan de visste hvem jeg var i øyeblikket jeg steg ut av taxien, aner jeg ikke. Men jeg var meget imponert. Enda bedre var det at night manager møtte meg innenfor døren og småsnakket litt. Jeg sa jeg ville gå i baren og ta en drink før leggetid, men jeg overholdt vel ikke hotellets dresscode. Han ba meg overse den og få meg en drink. Jeg hadde tross alt mistet bagasjen. Det dette hotellet ofte får mest pes for (hvis man leser andre anmeldelser av hotellet på internettet) er kleskoden de prøver å overholde på spisesteder, bar og executive lounge. De vil gjerne ha at du går i lange bukser og skjorte med krave samt tildekkede sko i hotellets fellesområder. Personlig valgte jeg å overholde dette bortsett fra dette barbesøket, men jeg så da andre i loungen i slippers og shorts. Neste dag tilbragte jeg noen timer i og ved hotellets deilige bassengområde. I det jeg steppet ut i området, ble jeg møtt av hotellets representant som lurte på hvor jeg ville campe. Jeg fant meg en solseng rett ved bassenget og han disket opp med stort håndkle på solesengen og ekstra håndkle til bading. Han sørget også for at en servitør kom over for å spørre om jeg ville ha noe servering. Og det ville jeg! Her er noen bilder fra bassengområdet:

Denne bildekrusellen krever javaskript.

For gjester på executive floor inviterer hotellet på gratis frokost, afternoon tea og cocktail hour & snacks i løpet av dagen. Frokosten fikk jeg aldri prøvd da jeg tross alt hadde ferie og ville heller sove lenge. Lunsj på søndagen spiste jeg tross alt på Four Seasons som du kan lese om på denne linken. Det var en deilig opplevelse å få litt smått å spise og et glass god drikke i deres executive lounge.

Cocktail Hour i The Executive lounge
Cocktail Hour i The Executive lounge

Det var en del ting å velge i på buffeten i dette tidsrommet som var fra kl 18 til kl 20 hver kveld. Jeg ble som sagt oppgradert, men det er fullt mulig å kjøpe seg rom direkte i en klasse som har tilgang til denne loungen. Her kommer flere bilder fra lougen og utvalget der:

Denne bildekrusellen krever javaskript.

Jeg måtte også prøve laundry’en på hotellet da jeg hadde feilberegnet litt. Bukser og skjorter som ble vasket ble levert tilbake på henger. Levert innen kl 9 om morgenen fikk man tilbake innen kl 17, men de hadde som sagt express laundry på 3 timer. Hadde noen sokker, truser og t-skjorter som måtte vaskes før jeg dro hjem, og de kom pent tilbake i en slik pakke: IMG_3599 Hotellet hadde tre restauranter og en bar. Jeg prøvde ikke noen av restaurantene, men restaurantene er:

  • Liu, en kinesisk gourmetrestaurant
  • KiSara, japansk
  • Cafe@2, internasjonal restaurant, som også er frokostrestaurant

I tillegg har de:

  • Deli by Conrad, som ligger ute i shoppingmallen som ligger ut en dør fra lobbyen.
  • City Terrace, som er bar/restaurant ved hotellets svømmebasseng.
  • Diplomat Bar, som er hotellets lobbybar. De hadde live musikk der de fleste kveldene i måneden.

I tillegg har hotellet et pent treningssenter og et spa. Spaet prøvde jeg ikke, men var en snartur innom treningssenteret, og det hadde alt man kunne trenge. Siden det var en del som trente der da jeg var innom, synes jeg ikke at jeg kunne ta bilde. Treningssenteret var også betjent og man kunne delta i fellesaktiviteter der også på angitte tidspunkter. Lobbyen var romslig, med greie sitteområder. Hotellet hadde også en shuttlebus som gikk ned til nærmeste t-banestasjon. Eller MRT som det heter i Bangkok hvor den går i høyden over bakkeplan. Hver gang bussen kom, gikk det en gjennom lobbyen med skilt om at nå går bussen. Her er noen bilder fra lobbyen og inngangspartiet.

Denne bildekrusellen krever javaskript.

På avreisedagen hadde jeg fått utsjekk til kl 1600. Flyet mitt gikk ikke før midtnatt, så jeg sjekket ut i loungen kl 16 og tok meg en bytur. Kom tilbake til hotellet ved 20 tiden, fant nytt tøy i bagasjen, og fikk tatt meg en dusj i treningssenteret. Vel tilbake i resepsjonen, ble jeg møtt av den japanske karen som møtte meg ved innsjekk. Hotellet tilbyr transport til flyplassen i BMW 730 iL. Det koster dog 2900 bath (ca 600 kr) mot vanlig taxi til 500 bath (100 kr), men siden jeg er stinn av gryn hadde noen bath igjen som jeg ikke hadde klart å bruke opp, var det fristende å flotte seg litt og prøve transport i luksusklassen. Jeg spurte den japanske ansatte om den var tilgjengelig, og det var den. Jeg spurte også om de hadde en skopussemaskin tilgjengelig, da skoene trengte en shinings før avgang. Et øyeblikk ble det sagt. Og ikke lenge etter kom det tuslende en kar med et skopussesett. Jeg ble bedt om å sette meg ned og ta av meg skoene. Og mens de ble pusset etter alle kunstens regler hadde jeg en hyggelig konversasjon med japaneren. Da skopussen var overstått ble jeg geleidet til bilen, hvor koffertene allerede var plassert. Her er noen bilder av bilen.

Denne bildekrusellen krever javaskript.

Conrad Hotel Bangkok ligger i Wireless Road, veldig sentralt i forhold til Sukumvit Road, og har en t-banestasjon i nærheten. Taxi er billig i Bangkok. Du kan kjøre i en halvtime for 20 kr. Her er kartet: Conrad BKK map 1   Konklusjon: Dette var et av de beste hotelloppholdene jeg noen sinne har hatt. Det var super service fra ende til anden. Hotellet fremstår som moderne og luksuriøst. De har alle fasiliteter man trenger og de har sansen for de små detaljene og følger opp gjestene på en overraskende god måte. Karaktermessig kan det ikke bli anderledes:

Quickfacts:
Rompris: Fra 3500 thai bath (ca 700 kr) og oppover. Jeg betalte 2000 baht (ca 400 kr) + 16000 HHonors poeng pr natt
Romtype bestilt: Standard king bed rom
Romtype gitt: King bed room på Executive floor med tilgang til lounge, gratis frokost osv.
Hjemmeside: Conrad Bangkok
Bonusprogram: Hilton HHonors. Takket være en del kampanjer jeg var påmeldt fikk jeg ca 13 000 poeng for 2 døgns opphold.
Nivå: Jeg har gullstatus hos Hilton
Fordeler: God seng i et flott rom, fin executive lounge, hyggelig personale som ytet meget god service i alle ledd.
Ulemper: At jeg ikke kunne være der lenger….

Vær med å diskuter Hilton Hotels på vårt forum. Du finner diskusjonen på denne linken.

Oversikt

Publiseringsdato

28. May, 2014

Fordeler

God seng i et flott rom, fin executive lounge, hyggelig personale som ytet meget god service i alle ledd

Ulemper

At jeg ikke kunne være der lenger....

Komfort/Rom

Fasiliteter

Service

Valuta for pengene

Overall Rating

Konklusjon

Dette var et av de beste hotelloppholdene jeg noen sinne har hatt. Det var super service fra ende til anden. Hotellet fremstår som moderne og luksuriøst. De har alle fasiliteter man trenger og de har sansen for de små detaljene og følger opp gjestene på en overraskende god måte.

5

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *