I dag starter SAS sin nye rute til Hong Kong

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Så var endelig dagen kommet for åpningen av SAS sin nye rute fra Stockholm Arlanda til Hong Kong. Første flighten vil bli flydd av SAS sin Airbus A330 maskin LN-RKN, Erik Viking (se bilde over) som var den første maskinen til å bli utstyrt med det nye kabin-interiøret til SAS.

I den nærmeste fremtid vil de neste avgangene bli betjent av en Airbus A340 med det gamle kabin-interiøret i påvente av at SAS skal få levert sine første Airbus A330Enhanced som vi tidligere har skrevet er blitt forsinket i leveringen fra fabrikken.

Ruten får nummeret SK963/SK964 og vil ta av fra Arlanda kl 1500 og vil lande i Hong Kong 10 timer og 20 minutter senere. Det vil si kl 0720 lokal tid. Ruten vil operere på mandager, torsdager, fredager, lørdager og søndager. Returen vil gå den påfølgende dagen, med avgang kl 0905 og ankomst til Stockholm kl 1435.  Så det blir natt-flyvning til Hong Kong, med tidlig ankomst som gjør at man får en hel dag i Hong Kong, eller har en god mulighet til å nå forbindelser til mange asiatiske destinasjoner. På returen blir det dag-flyvning, og med avgang så tidlig som kl 0905 er det vanskelig å finne flighter inn til Hong Kong samme dag, men det påkrever i så fall en overnatting i Hong Kong. Likeledes krever det en ekstra natt på hotell for de som kun har Hong Kong som destinasjon.

SAS plakat fra sist gang selskapet hadde rute til Hong Kong
SAS plakat fra sist gang selskapet hadde rute til Hong Kong

I tillegg gjenåpner SAS sine nyrenoverte lounger på Arlanda i dag. I likhet med deres lounge i Oslo har også lougene deres på Arlanda fått både en facelift og en tiltrengt utvidelse.

Bonusfeber har medarbeidere på plass både i loungen på Arlanda, og på flighten til Hong Kong, og de har lovet å gi oss full oppdatering på Facebook underveis. Så følg med på Bonusfeber sin svenske Facebookside for oppdateringer. Du finner den på denne linken: http://www.facebook.se/bonusfeberse

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *