Forsinket relansering av SAS EuroBonus

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Konserndirektør i SAS, Eivind Roald, gikk denne uken ut i media og informerte om at relanseringen av SAS EuroBonus er utsatt til månedsskiftet januar/februar neste år. EuroBonus, som er lojalitetsprogrammet til SAS, skulle opprinnelig ha blitt relansert i ny utgave denne høsten. SAS hevder at enkelte avklaringer «på bakrommet» har medført at prosessen har tatt lenger tid enn forventet.

En av de største endringene i programmet er innføringen av et nytt medlemsnivå over «Gull».  Mange nåværende gullmedlemmer er bekymret for at SAS vil redusere på medlemsfordelene for gullmedlemmer ved innføring av det nye «Gull Pluss», som man enda ikke har avslørt hva skal hete. Videre spekuleres det i hvilke ekstra fordeler et nivå mellom Gull og Pandion skal gi av fordeler. Flere har gjettet på 30-35% ekstra poeng mot 25% for gull, bedre tilgang på bonusseter, og enda høyere plass på ventelister. Mange håper også på blokkert sidesete ved ledig kapasitet på flyet. Grensen for å oppnå dette kortet er heller ikke offisielt, men man antar at det vil ligge på 100 000 poeng årlig. Det nye statusnivået vil altså kunne nås basert på distanse fløyet, i motsetning til Pandion som kun gis til spesielt inviterte som bruker mest penger med SAS.

Redaksjonen i Bonusfeber.no mener at SAS vil gjøre seg selv en bjørnetjeneste dersom de fjerner fordeler fra dagens program ved innføring av det nye nivået. Vi tror og håper at det ikke vil skje. Ekstra fordeler vil derimot gjøre at en del kunder vil strekke seg litt ekstra for å oppnå det neste nivået, hvilket kan være god butikk for SAS.

At det skal bli enklere å oppnå sølvmedlemskap vil være positivt for SAS sine kunder som ikke reiser fullt så mye. At disse får tilgang til lounge og fast track i perioder med god kapasitet er en hyggelig gest. Det spørs allikevel om SAS klarer å opprettholde like god kvalitet på dagens fordeler dersom mange flere oppnår sølvkort. SAS oppfordres herved til å fortsette med å gjøre positive tiltak for sine lojale kunder, hvilket Bonusfeber.no mener gir den klart beste merverdien for SAS og skaper lojale og fornøyde kunder.

Hva mener du det nye medlemsnivået bør hete? Skriv ditt forslag i kommentarfeltet under.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *