Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Da invitasjonen til den aller første visningen av Singapore Airlines nye Business Class poppet inn i innboksen min, så jeg til min forferdelse at visningen var samme uken som MD80 MegaDo.
Heldigvis skulle kollega Gary Leff til Seattle og sa ja til å dekke begivenheten for Bonusfeber.
Det at Singapore introduserer ett nytt Businessete er i flybransjen som om Apple lanserer iPhone 6. Singapore har lenge satt industristandarden. I går fløy jeg for eksempel United i Business fra Brussel til Chicago. Mens United har 8 seter i bredden i Business på sin 777, har Singapore bare 4. Så når Singapore Airlines introduserer noe nytt, er inflight produkt avdelingen hos verdens ledende flyselskaper tvunget tilbake til tegnebordet for å finne ut sitt neste trekk.
Forrige generasjon Singapore Business Class hadde også 4 seter i bredden, men ankepunkter var at setet var lite privat og at det var lite oppevaringssteder for laptop, iPads etc. Dette har nå blitt endret betraktelig.
Singapore har åtte 777 i bestilling fra Boeing som får det nye interiøret. De har ikke annonsert noe retrofit av de eksisterende 777, men Singapore sier at den nye Airbus A350 selvsagt vil få det nye produktet.
Det første nye flyet blir satt inn på Singapore-London. De neste rutene som får de nye flyene er ikke lansert, men ruter som San Francisco og Houston ble nevnt.
Første Singapore Airlines 777 med det nye interiøret på Everett
Flyet er konfigurert med en minikabin med 2 rader rett bak First Class.
Rett bak finner du galley før business hovedkabinen. Mange, inkludert undertegnede, liker minikabiner som dette.
Slik ser suiten ut. Med 4 seter i bredden, er setet skikkelig bredt og de er også mye mer privat enn forrige generasjon
Mye nytt funky LED belysning og fjernkontrollen er heldigvis flyttet til ett mer tilgjengelig sted. Masse lagringsplass er ett stort pluss
Sminkespeil som forrige generasjon
Krok for jakker popper ut
Her er setet ferdig oppredd og klart for cowboystrekk. Tv skjermen er 18 tommer. 3 USB og kontakt for lading
Noen vil ha rad 14 som preferanse siden det er litt bedre plass til beina. Merk at galley ligger rett foran og at dette setet er i den større business kabinen
Slik ser bulkhead setet ut
Slik ser den større businesskabinen ut
Setet er uten tvil en stor forbedring og setter en ny standard for Business Class.
Det er litt interessant at størrelsen på setet er den samme som forrige generasjon, men har mistet to tommer av bredden. Dette selvsagt for å tilby mer lagringsplass.
Singapore er igjen kongen på haugen med det nye setet, men Cathay er ikke langt bak med sitt nye Cirrus Sicma Aero sete som også tilbyr 4 seter i bredden og suveren service
Cathay’s nye Business Class er allerede testet ut av Bonusfeber: http://bonusfeber.com/cathay-pacific-ny-business-class/
Bonusfeber vil snart ta en flight med Singapore’s nye sete, så følg med
Takk til Gary Leff fra View from the wing på vårt søsternettsted www.boardingarea.com
Fnate sier
Hei og hå. Strålende rapport fra noe jeg var litt spent på.
Fløy de nye Cathay setene i forrige uke (HKG-LHR), og selv om setene der også er svært gode så har de et stykke å gå til Singapore service.
bardf sier
Dette ser virkelig bra ut. Jeg må likevel si at på det rent visuelle, så synes jeg den forrige generasjonen (Altså A380, ny 777) er hakket penere, spesielt området rundt skjermen. Men det er jo en ren smakssak.
Klokt å bruke noen bredde-tommer på mer lagringsplass, de forrige setene var faktisk nesten for brede.
Fantastisk bra igjen av Singapore!